دادگاهی در فرانسه استفاده از لباس شنای اسلامی را ممنوع کرد

دادگاهی در فرانسه تصمیم شورای یک شهر مبنی بر استفاده زنان مسلمان از لباس شنای مخصوص را باطل کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه اداری در شهر گرنوبل، با این استدلال که حکم شورای شهر مبنی بر صدور مجوز استفاده از لباس شنای اسلامی یا بورکینی، اصل بی طرفی در خدمات عمومی را به طور جدی نقض می کند از تغییر قوانین توسط شورای شهر جلوگیری کرد.

بر اساس گزارش فرانس ۲۴، وزیر کشور فرانسه در پستی در توییتر از حکم دادگاه به عنوان خبر عالی استقبال کرد.

این حکم آخرین تحول در یک مناقشه طولانی مدت بود که مدافعان ارزش های سکولار فرانسه را در مقابل کسانی قرار داد که استدلال می کردند ممنوعیت بورکینی تبعیض است.

مایو یکپارچه، که توسط برخی از زنان مسلمان برای پوشاندن بدن و موهای خود در حین حمام یا شنا استفاده می‌شود، موضوعی بحث‌برانگیز در فرانسه است که منتقدان آن را نمادی از اسلامی‌سازی می‌دانند.

فرماندار منطقه ایزر در جنوب شرقی فرانسه از دادگاه خواسته بود تا برای جلوگیری از اجرایی شدن این تغییر قانون در ژوئن مداخله کند.

این قانون جدید توسط اریک پیول، شهردار گرنوبل، یکی از برجسته ترین سیاستمداران سبز کشور که رهبری ائتلاف گسترده چپ را در سطح محلی رهبری می کند، حمایت شده بود.

با توجه به رای اخیر دادگاه برای شهر گرنوبل، به نظر می‌رسد گروه‌های مدنی و اسلامی فرانسه راه درازی برای از میان بردن تبعیض علیه مسلمانان دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    15 1
    اولا فرانسه کشور سکولار نیست. اگر واقعا به آزادی ادیان اعتقاد داشت این برخوردها را نمی کرد. اگر می خواهد می تواند حکومتش را آتئیستی اعلام کند و بگوید کلا با خداپرستی سر جنگ دارد. اما خنده دار دیوانگانی هستند که با آنکهه حکومت ایران رسما اسلامی است می گویند چرا آزادی همه عقاید باطل و برهنگی و بی حجابی ندارد! ثاتیا تازه همین لباس هم از نظر شریعت اسلامی اشکال دارد. اما حرف اروپاییها این است که اصلا زن خلق شده برای نشان دادن تنش به مردان! باید هر چه بیشتر برهنه باشد! این است رشد زن در سایه فمینیسم.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    کاری به این فرانسه ندارم ولی لباس شنای اسلامی!!!! اخرالزمانی چه چیزهایی می شنویم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس