رسانه ایتالیایی: انگلیس درپی ایجاد نهاد موازی با اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین است

یک نشریه ایتالیایی نوشت، انگلیس در پی ایجاد یک اتحاد جدید موازی با اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین است.

به گزارش مشرق، نشریه ایتالیایی «اکونومیا» روز پنجشنبه افشا کرد، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس طرحی برای ایجاد یک نهاد جدید موازی با اتحادیه اروپا را پیش برده است.

به نوشته اکونومیا، روز پنجشنبه قرار بود نشستی با حضور مقامات ارشد اروپایی با حضور «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین برگزار شود اما او در این جلسه حاضر نشد. کولبا چیز زیادی از دست نداد زیرا در این نشست حرف چندانی از جنگ در اوکراین زده نشد.

اکونومیا نوشت، عدم حضور کولبا و سکوت مقامات ارشد جریان اصلی سیاسی اروپا درباره تحولات اوکراین، عمق تنش میان کی‌یف و کشورهای اصلی اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

به نوشته این نشریه ایتالیایی، در این میان جانسون «سیستمی از اتحاد سیاسی، اقتصادی و نظامی» جایگزین اتحادیه اروپا را در سر دارد که اعضای آن به بروکسل بی‌اعتماد بوده و از عدم پاسخ کافی به حمله روسیه به اوکراین از سوی آلمان نیز ناراضی هستند.

این نشریه به نقل از افراد مطلع نوشت، جانسون از زمان سفر غافلگیر کننده به اوکراین این طرح را در نظر داشته و آن را با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در میان گذاشته است. «مدل مشترک‌المنافع اروپایی» جانسون، انگلیس را به عنوان رهبر و کشورهایی نظیر اوکراین، لهستان، استونی، لتونی، لیتوانی و به‌طور بالقوه ترکیه را به عنوان اعضا در نظر گرفته است.

اکونومیا می‌افزاید، از زمان حضور ناگهانی جانسون در اوکراین، گفت‌وگوها در این زمینه شروع شده و لندن تلاش کرده خود را به کی‌یف نزدیک‌تر کند. اتحاد مدنظر جانسون شامل کشورهای «دارای حساسیت بالا نسبت به حق حاکمیت، آزادی اقتصادی و قاطعیت در مواضع تند علیه مسکو» هستند.

این نشریه می‌نویسد، زلنسکی هنوز به وارد شدن در چنین اتحادی پاسخ مثبت نداده و منتظر نشست ماه آینده میلادی است که در آن قرار است ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا وضعیت «نامزدی» اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را بررسی کنند اما به عقیده اکونومیا این نشست بروکسل آرزوی کی‌یف را برآورده نخواهد کرد در آن زمان، زلنسکی پیشنهاد جانسون را جدی خواهد گرفت.

اکونومیا افزود، انگلیس به اندازه اتحادیه اروپا ظرفیت اقتصادی برای حمایت از اوکراین نداشته و از سوی دیگر لهستان و کشورهای حوزه بالتیک نیز ممکن است حاضر نباشند روابط با بروکسل را به خطر اندازند. بنابراین احتمالاً قصد جانسون این است که با این اقدام یک «سود سیاسی» برده و کارت بیشتری در بازی با اتحادیه اروپا داشته باشد.

در حال حاضر انگلیس و اتحادیه اروپا با گذشت مدت زمانی طولانی از اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) همچنان بر سر یکی از بندهای آن موسوم به «پروتکل ایرلند شمالی» دچار اختلاف بوده و لندن تلاش دارد از کارت جدید خود برای فشار آوردن به اروپایی‌ها استفاده کند.

این نشریه ایتالیایی به نقل از «آریانا آنتزا» تحلیل‌گر موسسه مطالعات اقتصاد جهانی «کیل» می‌نویسد، تا همین حالا، انگلیس بیش از مجموع تمام کشورهای اتحادیه اروپا، به اوکراین کمک کرده است. بنابراین جنگ در اوکراین در حالی وارد ماه چهارم می‌شود که اولین شکاف‌های سیاسی را در میان اروپایی‌ها ایجاد می‌کند.

تحلیل اکونومیا درباره استفاده انگلیس از جنگ اوکراین برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا در حالی منتشر شده که روز گذشته (پنجشنبه) لندن با مصالحه میان کی‌یف و مسکو مخالفت کرده است.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در نشست جهانی اقتصاد در «داووس» گفت: «نباید خشونت روسیه را با مماشات پاسخ داد. نباید اجازه دهیم درگیری در اوکراین طولانی و به طور فزاینده‌ای دردآور شود».

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «باید برای تضمین برتری اوکراین از طریق کمک نظامی و تحریم [روسیه] بی‌امان تلاش کنیم. اکنون زمان آن نیست که پا را از روی پدال گاز برداریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    2 0
    یک نشریه ایتالیایی نوشت، انگلیس در پی ایجاد یک اتحاد جدید موازی با اتحادیه اروپا به بهانه جنگ اوکراین است.مسلما این اتحادیه جدید شدیدا و دقیقا صهیونیستی و مستقیما زیر نظر مافیای اسلحه جهانی که دست صهیونیست هاست میباشد بحث بر سر فروش و درآمدهای هزاران میلیاردی اسلحه است. فقط 38 کشور حاضر شدند انبارهای اسلحه های از مد افتاده خودشان را در اوکراین خالی کنند تا بتوانند اسلحه مدرن بخرند که اینها هم دارند عقب میزنند انبارهاشون خالی شد و هنوز زمستان نشده همه شون به روغن سوزی افتاده اند .و اختلافات و اعتراضات مردم شروع شده فعلا به بهانه گرانی و کمبود لیکن کم کم رنگ ضد جنگ و اعتراض مستقیم به کمک های میلیاردی از جیب مردم اروپا برای هفت تیر بازی کابوی ها در اوکراین خواهد بود .هیچ سیاستندار اروپایی بابت این جنگ و حتی جنگی فرا گیر تر ضرر نمیکند .بدبخت و بیچاره مردم و مالیات دهندگان . تمام این سفرهای سیاسیون به کشورهای گوناگون و اوکراین و مصاحبه ها و دور همی های شو گونه تلوزیونی در باره جنگ ماهانه دهها هزار دلار حق ماموریت و سفر و مصاحبه..در جیب سیاسیون میکند .عین 8 سال سفر و خبر و هتل و مصاحبه وحق ماموریت ...برجامی های حسن فری . حتی یک ریال پول تاکسی هم از جیب خوشون نیست.
  • پوتین IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    3 0
    حالا معلوم شد چه بیشرفهایی پشت جنگ هستن.
  • US ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    9 3
    اینکه انگلیس آریایی ارباب ترکیه هست شکی نبود
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 2
      ترکیه را انگلیسیِ آریایی ساخت. و آمریکاییِ آریایی‌سوارش شد. و بدست ایرانیانِ کرد آریایی تجزیه میشود. عروسک‌خیمه‌شب‌بازی‌های‌آریایی ها
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 2
    بنابه روایت تواریخ کهن جد ترکان «النجه خان» فرزندترک بن یافث، دوپسرداشت؛ یکی راتاتارودیگری رامغول نامید. _____ بنا به نظر محقق مشهور آمریکایی رولد لمب در کتاب زندگی‌نامهٔ چنگیزخان مغول، در سده‌های اخیر مشخص شده که ترک‌ها نیز از نژاد مغول هستند. و زردپوست و چشم بادامی بودن شرط اصلی نژاد ترک است.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    بجای اینهمه چرت و پرت برو اولین کتاب ژنتیک انسان شناسی رو باز کن توش نوشته ( ترک واقعی زردپوست است). اگر تو زردپوست چشم بادامی هستی خب ترک هستی. ---------- بخاطر چند تا فاحشه خونه و چندتا صنعت مونتاژی یک کشور جهان سومی ترکیه چرا اجداد آریایی خود رو منکر میشی بدبخت
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 2
    آذری ها هم مثل هلندی ها و فارس ها آریایی هستند. ---------- بخاطر چند تا فاحشه خونه و چندتا صنعت مونتاژی یک کشور جهان سومی ترکیه چرا اجداد آریایی خود رو منکر میشی بدبخت
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 2
    امپراطوری ایران در زمان حکومت سلجوقیان هیچ‌نشانی از‌گرگ و گرگ خاکستری نداشت. چیزی بنام گرگ و ترک ساخته استعمار انگلیس است. پرچم امپراطوری های سلجوقیان شاهین دوسر بود.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    کاترینو زنو که در سال ۱۴۷۳ بعنوان سفیر ونیز در دربار اوزون حسن حاضر شد همسر خواهرزاده دسپینا بود. او به سبب زیبایی و همسری رقیب عثمانیها، در اروپای قرون وسطی شهرتی اسطوره‌ای پیدا کرد. اوزون حسن اتحاد ضدعثمانی خود را با این ازدواج تقویت کرد و پشتیبانی یونانیان، ارمنیان و مردمان گرجی بسیاری را به دست آورد
  • US ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    برطبق واژه‌نامه برخط ریشه‌شناسی (Online Etymology Dictionary) اسمِ پاشا از کلمه «باش» به معنی «سر، رئیس» مشتق شده‌است که خود از ترکیب واژگان «پتی» در زبان پارسی پهلوی، به معنیِ «ارباب» و «سرور» و کلمه «شاه» ساخته شده‌است.
  • US ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    متاسفانه برخی برادران فارس مان، آرمانهای شاه داریوش در گسترش مرزهای ایران را فراموش کرده اند ولی ما ترک ها راه آلب ارسلان را در گسترش مرزهای ایران ادامه میدهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس