کد خبر 1379945
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
چک

سخنگوی اجرای قانون جدید گفت: از این پس، چک های تضمین شده باید از طریق سامانه صیاد صادر و مجهز به شناسه ۱۶ رقمی شوند.

به گزارش مشرق، به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلیزاده اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه اخیر قانون صدور چک، چک های تضمین شده باید از طریق سامانه صیاد صادر و مجهز به شناسه ۱۶ رقمی شوند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک افزود: بنابراین بانکها مکلف هستند در زمان صدور چک های تضمین شده، ثبت صدور این چک ها را در سامانه صیاد انجام و پس از آن تحویل متقاضی دهند.

بیشتر بخوانید:

اجرای قانون جدید چک از ۷ خرداد ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه با شناسه دار شدن چک های تضمینی، امکان استعلام مشخصات این چک ها برای گیرندگان فراهم شده است، گفت: گیرندگان چک های تضمینی برای استعلام می توانند به تمام مبادی متصل به سامانه صیاد اعم از پیامک، خودپرداز، برنامک ها، اینترنت بانک و همراه بانک مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنند که چک به نفعشان ثبت شده باشد.

نادعلیزاده با تاکید بر اینکه ثبت صدور چک های تضمین شده صرفا توسط بانک انجام می شود، افزود: امکان صدور چک های تضمین شده با شناسه ۱۶ رقمی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری برای بانکها فراهم شده و از نیمه خرداد به بعد چک های تضمین شده فاقد شناسه ۱۶ رقمی، امکان مبادله به صورت بین بانکی را نخواهند داشت و تسویه آنها صرفا از طریق بانک صادرکننده انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس