قرعه کشی خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به ثبت‌نام نخستین دوره خرید خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که روز گذشته مهلت آن به‌پایان رسید، اعلام کرد:زمان اعلام نتایج از طریق منابع رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش مشرق، نخستین دوره ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و براساس زمان اعلام‌شده مبنی بر مهلت یک هفته‌ای، این فرآیند رأس ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه سوم خردادماه به‌پایان رسید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که زمان اعلام نتایج از طریق منابع رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد و متقاضیان می‌توانند پس‌ازآن از طریق مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از نتایج مطلع شوند.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دستور وزارت صمت و زیر نظارت تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر اساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهور در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، از روز سه‌شنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید

خبر مهم درباره زمان ورود اولین خودروهای وارداتی به کشور

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که فروش خودروها به «سامانه فروش یکپارچه» منتقل می‌شود و حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار این وزارتخانه است. از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شود و خودروهای تولیدی به دست خریداران واقعی برسد.

بر این اساس به دستور وزیر صمت مقرر شده فروش خودرو از این پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود. ایجاد این سامانه، شفاف سازی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه‌کشی فروش خودرو و حفظ حقوق خریداران واقعی است و به طبع فرآیند قرعه‌کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.

با آغاز به کار این سامانه، روند فروش خودرو شفاف و از تلاطم بازار، بازار سازی و سوءاستفاده سوداگران و تضییع حقوق مردم جلوگیری شده و مراسم تخصیص خودرو با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.

منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    تیترتون عالیه
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      5 1
      و احمق اون کسی است که باور کنه قرعه کشی هست . البته منکر صد در صد قرعه کشی نیستم ولی بعد از جدا سازی سهم شازده ها نور چشمی ها و سازمانی ها و ارگانی ها و اداره جاتی ها و کارکنان خود شرکتهای سازنده و سفارشی ها و شهناز و مهناز و طناز و .... تازه بچه اصغر اقا و اکبر اقا و هم ولایتی و هم حمایتی و همسایه و بقال و چقال اگه جایی موند قرعه کشی هم داریم . خاک بر سر هرچی دروغگو هست . با تشکر فراوان از خانواده رجبی
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      منظورت دروغه؟ کجا زمان رو گفته
  • احمد TR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا وزارت خودرویی که کیفیت ندارد و گران است و قرار است وارداتش آزاد شود.پشتیبانی می کند یک فساد،رانت و رشوه پشت ماجرا است
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    دراین یکپارچه هپ اگر فستد رانا تقلب وجعل و...بشه-دیگه باید چیکارکنیم که ماشین دار بشویم!؟
  • ابوعلی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    2 0
    خوب این چه وضع خبررسانی هستش.الان با رسم شکل توضیح بدید زمان اعلام قرعه کشی کی هست؟؟؟شدید عین این وانتای هندوانه فروشی کنار خیابان تیتر مبلغ با خود مبلغ زمین تا آسمون فرق میکنه.از یه خبرگزاری رسمی این واقعا زشت و بعیده
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    قرعه کشی های قبلی وضعیتش چی میشه؟ چون ما هزینه کردیم!
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 0
    من 10 بار شرکت کردم حتی ذخیره ام اسمم نبوده شاید مشکل از من است ن اونا... خدا جوابشونو بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس