شوینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت اجازه گران کردن شوینده‌ها را نداده است، گفت: تولیدکنندگان شوینده‌ها حق گران کردن محصولات خود را ندارند و باید قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

به گزارش مشرق، ۲۸ اردیبهشت در فضای مجازی نامه‌ای از سوی انجمن صنایع شوینده منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات این صنعت از ۵۰ تا ۸۰ درصد داشت.

در آن مقطع یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار این موضوع را کذب خواند و گفت: تاکنون هیچ بحثی در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده نشده و هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز ممنوع است.

وی افزود: نامه منتشرشده بدون تاریخ، امضا و مهر است و به‌نظر می‌رسد ناشی از فضاسازی برخی اعضای انجمن و به‌منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.

البته با وجود عدم ابلاغ رسمی مصوبه سازمان حمایت، بختیار علم بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده و آرایش بهداشتی ادعا  کرد ‌که سازمان حمایت   با افزایش ۲۵ تا۴۰ درصدی قیمت صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت مواد شوینده از امروز افزایش یافت

پیگیری‌ها در باره این ادعا از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حاکیت از آن داشت که هیچ‌کدام از این مراجع رسمی حاضر به تأیید این خبر و صدور مجوز گرانی شوینده‌ها نیستند. با این وجود انجمن صنایع شوینده همچنان اصرار بر تعدیل قیمت ها و فروش کالاها با قیمت ها جدید داشت.

در نهایت امروز فاطمی امین در حاشیه همایش تجاری مشترک ایران و روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت کالاهایی مثل مواد شوینده و آرایشی که ربطی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، گفته است:  انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالاهای خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت برخی کالاها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد. 

وزیر صنعت گفت: امروز با تولیدکنندگان شوینده جلسه داریم و از آن‌ها می‌خواهیم که قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    33 3
    تولیدکننده های شوینده هم میگن چشم قیمتها رو برمیگردونیم به سابق !!! امر دیگه ای باشه
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      4 0
      اول باید مالیات بر عایدی سرمایه تصویب بشه که درامد های دلالی و کاذب حذف بشه بعد سرمایه دار میبینه که چاره ای جز تولید برای افزایش سود نداره اینجور نقدینگی به سمت تولید میاد. این دفعه قوانین تعزیراتی سخت باید وضع بشه با جریمه سنگین نه درخواست کردن فقط! تولید کننده های ما خیلی ناز تشریف دارن کمتر از سود 300 درصد کار نمیکنن میگن میریم سکه میخریم یا میزاریم تو بانک!!!!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    15 2
    نمک روی زخم ما می پاشید
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 5
      سوختی؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 19
    چطوری 57 درصد افزایش حقوقو تصویب کردید.اونوقت حق گرون کردن ندارن.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      13 0
      مگه هرکی هرکیه؟! چرا قانون رو رعایت نمیکنن؟!
    • !! IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری ، فقط 10 درصد اضافه شده !!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      2 3
      الان کارگر ایران خودرو ۲۵ میلیون حقوق میگیره، بیشتر از معان وزیر ما
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 1
      ماهم اگر حقوقمون رو افزایش نمیدادن جوری که حداقل تا نیمه ماه بره!! اصلا کار نمیکردیم. خود رییس کارخونه باید وایسه پای همه دستگاه ها. اونی هم که نوشته 25 میلیون فکر کنم کارگرای فرانسوی رو میگه! ما تازه با افزایش رسیده به 5700 پایه!!
    • NL ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      آها ۵۷ درصد افزایش را میخواهی از حلقوم مردم بیرون بکشید!!!؟؟؟
  • ایرانیان IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    11 1
    قیمت ها به قبل برگردید لطفا
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 1
    چرا باید از انها بخواهید . در جنگ اقتصادی ، مدیران کارخانه های شوینده را خلع ید کنید و به افراد صالح بسپارید .
  • US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    7 0
    مگه قرار نبود فقط ۴ قلم کالا افزایش پیدا کند
    • ناصر IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      4 1
      نگران نباش فقط چهارقلم گرون شده بقیه هم دوستان نزدیک چهارقلم هستن چیززیادی گرون نشده فقط کمی درحدبخورونمیرمثلا ۲۰۰درصد۳۰۰درصد
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      همه چیز روبردن بالا صابون پودر لباسشویی و..رودارن با۱۰۰تا۱۵۰درصد!!!!!!!!!افزایش قیمت توفروشگاهها میفروشن
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 0
    پودر رختشویی دستی تا هفته قبل جعبه 500 گرمی میانگین 10 هزار بود حالا از 35 هزار به بالا میگن !
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    3 0
    ازوزرای بنجل وبیمصرف ونالایق این دولت همین وزیر صمت است که باآزمون وخطا وتصمیمهای لحظه ای بورس رابادستور عوارض 17درصدی برصادرات فولاد وسنگ آهن وپتروشیمی بهخاک وخون کشید وفردی به نام عمرانی ازمسولان بااعلام اینکه روغنهای که رویشان قیمت قدیم است نیز بهقیمت جدید یعنی پنج برابر فروخته شود اینکاریعنی کمک وهمدستی بامحتکر وضرروضربه زدن بهمردم این دولت باید بداند تاوقتی که اکثر مدیران میانی دولت بنفش سرکارباشند باکارشکنی وخیانت ضربه مهلک وغیرقابل جبران بهمردم ودولت ونظام خواهند زددرمدت دوسال قیمت شوینده ها و آرایشی بیش ازدویست درصد افزایش داشته
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 0
    اگر قیمت ها برنگشت میاد بگه غلط کردم و همچنین شما که مثلا دارید این گرانی رو به دولت مربوط نمی دانید
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    5 1
    اگر به ما بگویند واحدی برای سنجش طول داریم که اسم آن متر است، که اگر طاقه پارچه‌ای را امروز با این متر اندازه گیری کنید ممکن است 20 متر باشد؛ اما اگر فردا همان را دوباره متر کنید ممکن است 40 متر شود، چقدر این امر مضحک و مسخره خواهد بود؛ اما وقتی مثلاً امروز یک قوطی پنیر 400 گرمی 20 هزار تومانی، فردا با هر توجیهی 40 هزار تومان می شود، این امر منطقی و عقلانی است! اگر پول اساساً برای تعیین ارزش کالا و خدمات است، آیا خودش نباید دارای ارزش معینی باشد؟! پول اعتباری که ارزش آن را میزان عرضه و تقاضا تعیین می کند، اساساً پول اسلامی نیست و منشأ ربا، گرانی و تورم است. البته کشورهایی که زور بیشتری دارند با غالب کردن پول خود به دیگران، تقاضا و در نتیجه ارزش آن را افزایش می دهند. در این حالت مثلاً وقتی کشور روسیه، اعلام می کند که از این پس پول فروش گاز و نفت را فقط با روبل دریافت خواهد کرد، ارزش روبل بالا می‌رود؛ اما ما در مقابل فروش نفت به دنبال دلار آمریکای زورگو و مستکبر که اتفاقاً ما را هم تحریم نموده است، می دویم و ارزش پول خود را در مقابل این پول کثیف شیطان بزرگ، پایین می‌آوریم؛ بعد هم مجبور می‌شویم برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای همسایه، قیمت کالاها را افزایش دهیم، و باز هم به چرخه‌ی باطل گرانی‌ها دامن بزنیم! مرحوم آیت الله حائری شیرازی دیدگاه های خود درباره‌ی پول را در کتاب‌های «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» و «در اسلام پول نباید کار بکند» بیان کرده‌اند. این عالم و اندیشمند اسلامی در کتاب «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام» به ذکر ۱۰ مورد از تناقضات و مشکلات اساسی پول فعلی که مبتنی بر اعتبار است، اشاره کرده و در کتاب دیگر با عنوان «در اسلام پول نباید کار بکند» جایگزینی را برای پول رایج پیشنهاد نموده است؛ اما متأسفانه اقتصاددان‌های ما که علمشان را از علوم نظام لیبرال و سرمایه‌سالار غرب گرفته‌اند، گوش شنوایی نداشته و ندارند. ولی امروز کار به جایی رسیده است که اصلاح اقتصاد کشور، بدون اصلاح پول و ایجاد پول اسلامی و به تبع آن بانک اسلامی بدون ربا و مبتنی بر قرض‌الحسنه، امکان‌پذیر نیست؛ و در عوض اگر بتوانیم پول اسلامی را ایجاد نموده و آقایی دلار را بشکنیم، قطعاً این پول ملی اسلامی، اعتبار بین المللی هم پیدا خواهد کرد.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      3 0
      بله درسته تغییر ارزش پول اوج بی عدالتی هست. چون با کاهش ارزش پول ارزش کار کارگر کم شده و سرمایه به جیب افراد توانمند مالی سرازیر میشه
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 1
    د شما خودت رو ناراحت نکن
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 1
    از اقای رییسی اقتدار و مدیریتی رو انتظار داشتیم که در دوره ریست بر قوه قضاییه ازشون دیده بودیم فعلا که نیمی از اون رو هنوز ندیدیم!!! درخواست کردید؟ این همه مدارا با متخلف برای چی؟؟ واقعا اوضاع کشور جایی برای مدارا و سازش با گرانفروش میزاره؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    واقعا که چرا دولت نطارت نمیکنه فقط میگه اجازه ندارن جز کالاهای اساسی رو افزایش بدن الان شوینده ها برای چندمین تواین مدت بالا رفته وخیلی چیزهای دیگه واقعا ۲۰۰هرار تومان که به یارانه اصافه کردید جبران اینهمه تورم وگرانی همه کالاهاست ؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    0 1
    من تو کارخانه شوینده کار میکنم. هزینه صبحانه و ناهاری که به ما میده چندبرابرشده. سرویس ایاب و ذهاب،قطعات ماشین آلات،هزینه پست ،هزینه پیمانکاران و... خلاصه همه چیز چندبرابرشده. اینا اگه افزایش ندن مجبورن جمع کنن برن. چون دیوانه نیستن که میلیاردها سرمایه رو بزارن و ضررهم بدن. اونی که نمیفهمه چهارقلم کالا به همه چیز تسری پیداخواهد کرد رو باید بازخواست کرد.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    1 0
    کاهش بهداشت و نظافت باعث شیوع انواع بیماری های انگلی روده ای و گوارشی . وبا . اسهال . تیفوئید . شپش و ساس . بیماریهای دهان و دندان . بیماری های پوستی . بیماریهای چشمی و ..... هزاران بیماری ناشی از عدم وجود بهداشت فردی مناسب و درست و..... توالت پرنده Flying Toilet . گوگل سرچ کنید. در نامیبا هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس