قهرمانی دراماتیک و میلی‌متری منچسترسیتی در لیگ برتر

تیم فوتبال منچسترسیتی در دیداری دراماتیک شکست دو بر صفر مقابل استون‌ویلا را به برتری سه بر دو تبدیل کرد تا فاتح لیگ برتر انگلیس شود.

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته سی و هشتم (پایانی) لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، دوشنبه شب برگزار شد.

بازی‌ها در حالی به صورت همزمان آغاز شد که سیتی و لیورپول رقابت تنگاتنگی برای رسیدن به مقام قهرمانی داشتند. سیتی در خانه خود میزبان استون‌ویلا بود و حضور «استیون جرارد» اسطوره لیورپول روی نیمکت استون‌ویلا امیدهای لیورپولی‌ها را افزایش داده بود اما جرارد بازهم نتوانست کمکی به تیم محبوبش کند. در نهایت سیتی با گواردیولا سزاوارانه فاتح جام قهرمانی شد.

کامبک رویایی سیتی و فتح جام

در ورزشگاه مملو از تماشاگر «اتحاد» تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» در دیداری تماشایی، شکست دو بر صفر مقابل استون‌ویلا را با برتری سه بر دو عوض کرد تا در یک شب رویایی به امتیاز ۹۳ رسیده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

میزبان از همان ابتدا با حرکات ترکیبی و اتکا به توان ستاره‌هایش، حملات مختلفی را طراحی کرد. تیم میهمان نیز ضمن اتخاذ روشی تدافعی در ضد حملات بسیار خطرناک بود.

در دقیقه ۳۷ حرکت زیبای بازیکنان استون‌ویلا از جناح چپ و ارسال بی‌نقص «لوکاس دینیه» با ضربه سر «متی کَش» همراه شد تا میهمان به گل رسیده و سیتی را با شوک مواجه کند.

در نیمه دوم، تحت هدایت گواردیولا سراپا حمله شد و بازیکنان میهمان نیز در زمین خودی تجمع کردند.

در دقیقه ۵۴ و در یک ضد حمله، «واتکینس» مهاجم استون‌ویلا در موقعیتی عالی نتوانست گلزنی کند و با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.

در دقیقه ۶۹ «فیلیپ کوتینیو» برزیلی به زیبایی گل دوم ویلا را به ارمغان آورد و بازی خوبش را تکمیل کرد اما این پایان کار نبود.

قهرمانی رویایی سیتی در لیگ جزیره؛ طوفان پنج دقیقه‌ای برای رسیدن به جام

در دقیقه ۷۶ «ایلکای گوندوگان» هافبک سیتی یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد. دو دقیقه پس از آن «رودیگو» هافبک تدافعی سیتی با شوتی زمینی از پشت محوطه جریمه گل تساوی را به ارمغان آورد و همه چیز را تغییر داد.

در دقیقه ۸۱ ارسال «کوین دی‌بروینه» در آستانه دروازه به «گوندوگان» رسید و این بازیکن تعویضی خود را به توپ رساند و گل دوم خود و سوم تیمش را ثبت کرد تا سیتی در پنج دقیقه شکست را با پیروزی عوض کرده و قهرمان شود.

حسرت برای لیورپول

در دیگر دیدار مهم در مسیر رسیدن به قهرمانی، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد برابر ولورهمپتون صاحب پیروزی سه بر یک شد.

برخلاف انتظار این ولورهمپتون بود که در دقیقه سوم توسط «پدرو نتو» به گل دست یافت تا ورزشگاه را با سکوت فرو ببرد.

سپس سرخپوشان حملات گسترده‌ای را طراحی کردند و در دقیقه ۲۴ «سادیو مانه» از پاس چشم‌نواز «تیاگو آلکانترا» استفاده کرد و گل تساوی را به ارمغان آورد تا امید به اردوی میزبان بازگردد.

در دقیقه ۳۹ «آلیسو بکر» دروازه‌بان لیورپول در مصافی تک به تک با «کاسترو» واکنشی عالی نشان داد تا تیمش را نجات بدهد.

در اواخر نیمه نخست، «تیاگو» ستاره میانه میدان لیورپول مصدوم و تعویض شد تا حضورش در فینال لیگ قهرمانان اروپا در هاله‌ای از ابهام باشد.

قهرمانی رویایی سیتی در لیگ جزیره؛ طوفان پنج دقیقه‌ای برای رسیدن به جام

در دقیقه ۵۳ «سادیو مانه» بار دیگر گلزنی کرد اما این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی مردود شد.

در دقیقه ۸۳ «محمد صلاح» گل دوم لیورپول را به نام خود نوشت تا تیمش به پیروزی دست یابد. سپس «رابرتسون» پس از همکاری با «فیرمینیو» سومین گل میزبان را زد.

این برتری سودی برای قرمزهای آنفیلد نداشت و این تیم با ۹۲ امتیاز نایب قهرمان شد.

تیم‌های راه یافته به اروپا

در پایان فصل جاری لیگ جزیره، تیم‌های سیتی، لیورپول، چلسی و تاتنهام راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند. آرسنال و منچستریونایتد به لیگ اروپا راه یافتند و وستهام به لیگ کنفرانس رسید.

سقوط کننده‌ها

پیش از این سقوط واتفورد و نوریچ با نتایج بسیار ضعیفی که کسب کرده بودند قطعی شده بود و از بین لیدز و برنلی هم یک تیم دیگر سقوط می‌کرد.

با نتایج رقم خورده و با توجه به شکست برنلی و برتری لیدزیونایتد، این برنلی بود که به عنوان سومین تیم سقوط کرد.

نتایج دیدارها بدین شرح است

آرسنال پنج -  اورتون یک

برنت‌فورد یک -  لیدز دو

برایتون سه -  وستهام یک

برنلی یک -  نیوکاسل دو

چلسی دو -  واتفورد یک

کریستال‌پالاس یک -  منچستریونایتد صفر

لسترسیتی چهار -  ساوتهمپتون یک

لیورپول سه -  ولورهمپتون یک

منچسترستی سه -  استون‌ویلا دو

نوریچ صفر -  تاتنهام پنج

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس