کد خبر 1377522
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
جورابی که به داد بیماران زوال عقل رسید

یک کارآفرین جوراب‌های هوشمندی را طراحی کرده است که ضربان قلب، میزان تعریق و حرکت را ردیابی می‌کند تا بینش‌هایی در مورد سلامتی پوشنده و میزان احساس اضطراب فرد ارائه دهد.

به گزارش مشرق، دکتر زیک استیر پس از مشاهده زوال عقل مادربزرگش انگیزه یافت تا راه حلی فنی بیابد که پتانسیل کمک به میلیون‌ها نفر را دارد.

این کارآفرین شغل اولش را رها کرد، دکترای خود را در آزمایشگاه رباتیک بریستول شروع کرد و در یک خانه مراقبت داوطلب شد تا بتواند ایده‌هایی را برای حمایت از کسانی که به دلیل زوال عقل مضطرب یا پرخاشگر می‌شوند، پیدا کند. اختراع او، جوراب‌های هوشمند است که ضربان قلب، میزان تعریق و حرکت را ردیابی می‌کند تا بینش‌هایی در مورد سلامتی پوشنده و میزان احساس اضطراب فرد ارائه دهد.

تنها جایگزین‌های موجود در حال حاضر بر روی مچ بند پوشیده می‌شوند، که می‌تواند باعث ایجاد حس ناخوشایندی برای پوشنده شود. اما این جوراب هوشمند شبیه جوراب‌های معمولی است و نیازی به شارژ ندارد، قابل شستشو با ماشین لباسشویی است و جریان ثابتی از داده‌ها را در اختیار مراقبین قرار می‌دهد که می‌توانند معیارهای بیمار خود را در یک برنامه ببینند.

جورابی برای کمک به بیماران زوال عقل +عکس

زیک در مورد جوراب‌های هوشمند گفت: "پا در واقع مکانی عالی برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به استرس است و جوراب‌ها یک لباس آشنا هستند که مردم هر روز می‌پوشند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که جوراب‌ها می‌توانند نشانه‌های استرس را به دقت تشخیص دهند که هم به افراد مبتلا به زوال عقل و اوتیسم و هم به مراقبان آن‌ها کمک می‌کند."

زیک به عنوان یک مهندس نرم افزار در صنایع دفاعی کار می‌کرد که مادربزرگش، کات، شروع به نشان دادن اثرات بد زوال عقل کرد. به مرور مادربزرگش آشفته و پرخاشگر شد و در نهایت مادربزرگ زیک را به دزدی از او متهم کرد. او داوطلبانه به یک خانه مراقبت از زوال عقل که توسط St Monica Trust اداره می‌شد و رفت به ایده جوراب هوشمند رسید که در فوریه ۲۰۲۰ به عنوان یک تجارت راه اندازی شد.

انجمن آلزایمر می‌گوید تا سال ۲۰۴۰ در بریتانیا ۱.۶ میلیون نفر مبتلا به زوال عقل خواهند شد و در هر سه دقیقه یک نفر به زوال عقل مبتلا می‌شود. تخمین زده می‌شود که زوال عقل سالانه ۳۴.۷ میلیارد پوند برای بریتانیا هزینه داشته باشد. در همین حال، بر اساس اسناد دولتی، اوتیسم حداقل یک درصد از جمعیت بریتانیا یا حدود ۷۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد که ۱۵ تا ۳۰ درصد از آن‌ها بخشی از زمان یا تمام اوقات ساکت هستند.

جورابی برای کمک به بیماران زوال عقل +عکس

زیک اکنون کسب و کار خود را توسعه داده و جوراب‌ها را در افرادی که مبتلا به زوال عقل در مراحل میانی تا پایانی هستند آزمایش می‌کند و قصد دارد قبل از عرضه محصول به بازار در سال آینده، این فناوری را توسعه می‌دهد. جوراب هوشمند یک دور مالی را اواخر امسال آغاز خواهد کرد. این کسب و کار توسط انجمن آلزایمر پشتیبانی می‌شود. ناتاشا هاوارد موری، یک مبتکر ارشد در انجمن آلزایمر، گفت: "برخی افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است رفتارهایی مانند پرخاشگری، تحریک پذیری و مقاومت در برابر مراقبت از خود نشان دهند. این فناوری پوشیدنی نوآورانه، راهی عالی و در دسترس برای کارکنان است تا بر ناراحتی و آشفتگی ساکنان نظارت کنند."

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس