کد خبر 1377257
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
برای لغو بازی با کانادا جریمه گذاشته‌ایم

مدیر تیم ملی فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت برگزاری اردوهای تیم ملی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، حمید استیلی درباره وضعیت کریم باقری و مهرداد خانبان مربیان تیم ملی فوتبال ایران که در تیم پرسپولیس نیز حضور دارند، اظهار داشت: بحث فنی در حوزه اختیارات سرمربی تیم است ولی آقای اسکوچیچ از من خواست که به آنها اعلام کنم بین باشگاه و تیم ملی یکی را انتخاب کنند، چون بازی‌های حساسی داریم و باید زمان بیشتری برای تیم ملی اختصاص بدهیم و مربیان باید در اختیار تیم ملی باشند. علاوه بر این اسکوچیچ درخواست جذب یکی دو مربی دیگر هم داده است.

وی درباره پاسخ این دو مربی چه بوده است، عنوان کرد: صحبتی که تلفنی با آنها کردم قرار بر این شد که به تبریز بروند و وقتی برگشتند جلسه بگذاریم و صحبت کنیم. همچنین دستیاران جدید بعد از این اردو به ما اضافه خواهند شد. حوزه اختیارات کادر فنی و انتخاب دستیاران برعهده اسکوچیچ است. من با کریم باقری دوست قدیمی و بردار هستیم و اگر دست من باشد دوست دارم کریم تا آخر کنار ما باشد ولی این سرمربی است که انتخاب می‌کند چه نفراتی تا آخر با تیم باشند.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران درباره برگزاری دیدار دوستانه با اکوادور اشاره کرد: این تیم در ۱۱ ژوئن با مالی بازی داشت ولی این بازی حذف شد و ما سریع توانستیم با این تیم ارتباط بگیریم و خودمان را جایگزین کنیم. آنها گفتند به آمریکا بیاییم ولی گفتیم که شرایط اخذ ویزا برای ما سخت است. هنوز استادیوم مشخص نشده است ولی هر دو تیم مایل هستند این بازی دوستانه برگزار شود. زمین میزبان هنوز مشخص نشده است و اگر قرار است خارج از کانادا باشد باید محلی در نظر گرفته شود که حضور برای هر دو تیم مقدور باشد. صحبت از انجام بازی در اسپانیا شد ولی در این زمان کم فرصت گرفتن ویزا برای ما و اکوادوری‌ها مقدور نیست. هر جا که شده باید تیم‌ها باید بازی کنند، حتی بدون حضور تماشاچی.

استیلی درباره اینکه ابهاماتی که بر سر درآمدهای بازی‌های تدارکاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه بازی کانادا نهایی شود خیلی فشار روی ما بود که چرا بازی تدارکاتی نمی‌گذارید. در قرعه کشی جام جهانی ارتباط مستقیم با سرمربیان گرفتیم و دیگر ایجنت‌ها حذف شدند. بعد از زمان صفایی فرهانی که برای بازی تدارکاتی پول می‌گرفتیم دیگر نمی‌توانستیم درآمد داشته باشیم و اگر با ضعیف‌ترین تیم‌ها نیز بازی می‌کردیم پول پرداخت می‌کردیم. الان هزینه ما پرداخت می‌شود و پولی هم از آنها می‌گیریم. کانادا برای ۴ روز هزینه‌های اقامت ما و محل تمرین را پرداخت می‌کند و فقط پرواز با خودمان است که با پولی که می‌گیریم چیزی هم اضافه می‌آید.

وی درباره اینکه یک عده از این موضوع ناراضی هستند، یادآور شد: می‌گویند کانادا این‌قدر گیرش می‌آید. این چه ربطی به ما دارد؟ آنها برنامه‌ریزی کردند و اسپانسر گرفتند. این خیلی مهم است که توانایی این را داریم که مستقیم با فدراسیون صحبت کنیم. چه اتفاقی رخ داده که توانستیم درآمدزایی کنیم. قطعا اگر می‌شد بیشتر از این درآمدزایی کنیم،‌حتما این کار را می‌کردیم. ابتدا رقم کمتری به ما پیشنهاد شد اما سعی کردیم و این رقم را بیشتر کردیم. در تلاشیم برای اسپانسری و فروش پیراهن در آنجا اقداماتی انجام دهیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران برای شبیه‌سازی دیدار با انگلیس گفت: تنها تیم اروپایی که نمی‌توانستیم بازی کنیم، چون تمام بازی‌ها پر است و فقط روسیه وجود داشت که ابراز تمایل داشت که از فیفا استعلام کردیم و مشخص شد که نمی‌توانیم با این تیم بازی کنیم. همچنین آلبانی نیز درخواست داد و شرایط مالی را نتوانستیم برای این تیم مهیا کنیم. بحث سنگال به وجود آمد و آقای خطیب‌زاده از وزارت خارجه خیلی کمک کرد. هنوز دنبال این موضوع هستیم و درحالی که برای بازی با اکوادور استادیوم هنوز مشخص نشده است، به دنبال این هستیم اگر این بازی انجام نشود، با سنگال در ۱۲ یا ۱۴ ژوئن در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم. فرصت ۳ بازی را نداریم و درصورتی که اکوادور انجام نشود سنگال را رزرو داریم.

استیلی که در برنامه تلویزیونی ورزشگاه گفت‌وگو می‌کرد، درباره احتمال لغو بازی با کانادا تصریح کرد: درصورت لغو بازی جریمه سنگینی در نظر گرفته شده است. فدراسیون کانادا در پاسخ به نخست وزیر کانادا مستقلاً اعلام کرده فوتبال و ورزش آنقدر قدرت دارند که ملت‌ها را بهم نزدیک کنند و ما نیز همین رویکرد را داریم.

وی یادآور شد: طبق درخواستی که آقای اسکوچیچ داشت، در جلسه‌ای که با آقای مهدی و ماجدی داشتیم درخواست کردیم که دو سه روز قبل از فیفا دی بازی‌های لیگ تمام شود. ما درخواست کردیم اما آقای مهدی گفت که امکان جابه‌جایی بازی‌ها وجود ندارد. ما زودتر باید به استانبول برویم. خیلی از بچه‌ها در آن تاریخ لیگ‌های‌شان تمام شده است و فقط لیگ ماست که طولانی‌تر شده است. در قطر گفتند که لیگ بدون ملی‌پوشان ادامه پیدا می‌کند. الان نیز همه درباره تیم ملی باید کمک کنند. باید از مربیان خواهش کنیم که می‌توانند بازیکنان را زودتر به ما بدهند که برای ویزا اقدام کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس