کد خبر 1377222
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
پدر نخست وزیر انگلیس تابعیت فرانسوی دریافت کرد

استنلی جانسون، پدر ۸۱ ساله بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه تابعیت کشور فرانسه را دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه در وزارت دادگستری این کشور ضمن تایید این خبر نوشت که استنلی، پدر بوریس جانسون فرانسوی شده است.

استنلی جانسون 18 اوت سال 1940 در انگلستان از مادری فرانسوی به دنیا آمد؛ وی همانند بوریس، پسرش یک محافظه‌کار است.  پدر بوریس جانسون سال 2016 اعلام کرد که از مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است اما یک سال بعد به کلی تغییر عقیده داد.

به گزارش یورونیوز، وی هجدهم نوامبر سال گذشته میلادی درخواست خود را برای دریافت تابعیت فرانسه به سرکنسولگری این کشور ارائه کرده بود.

در متنی که وزارت دادگستری فرانسه در اختیار فرانس‌پرس قرار داد آمده است که استنلی جانسون با توجه به مفاد پرونده درخواست رسمی ارائه شده از سوی وی و عدم مخالفت وزارتخانه با این درخواست پس از اتمام مهلت قانونی تعیین شده در قانون مدنی در روز 18 مه 2022 تابعیت فرانسه را دریافت می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که تابعیت فرانسه تنها به استنلی جانسون تعلق می‌گیرد و فرزندان وی را شامل نمی‌شود. کنسول فرانسه در لندن قرار است شخصا عنوان ملیت و مدارک مربوط به آن را در اختیار  استنلی جانسون قرار دهد.

استنلی جانسون که طی سال‌های 1979 تا 1984 نماینده بریتانیا در پارلمان اروپا بود دسامبر سال 2020 در گفتگو با یک شبکه رادیویی فرانسه تاکید کرده بود که «همیشه اروپایی خواهد بود.»

وی در حالی حفظ «ارتباط با اتحادیه اروپا» را به عنوان توجیهی برای درخواست تابعیت کشور فرانسه مطرح کرده که بریتانیا از فوریه سال 2020 رسما راه خود را از این اتحادیه جدا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    چرخ کورسی از وسطشون رد شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس