کد خبر 1377199
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به ایستگاه پایانی رسید

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ صبح امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه با رقابت بیش از ۲۴۷ هزار داوطلب در ۳۷ رشته پس از دو روز به پایان رسید.

به گزارش مشرق، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۱۸۶ شهرستان، ۳۸۱ حوزه اصلی و ۱ هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی برگزار شد.

در آزمون صبح جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعداد ۲۴۷ هزار و ۶۳۳ داوطلب در ۳۷ رشته به رقابت پرداختند.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند که از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن (معادل ۵۳ درصد) و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد (معادل ۴۷ درصد) هستند. همچنین ۵ هزار و ۵۴۶ داوطلب که هنوز دانشجو هستند حوزه امتحانی خود را تغییر دادند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اواخر خرداد اعلام می شود و انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند در اوایل تیرماه انجام می شود. داوطلبان مجاز امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته را دارند.

آزمون های تشریحی و مصاحبه رشته های خاص در نیمه دوم تیرماه انجام می گیرد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 1
    من شرکت نکردم دلیلش دور بودن حوزه ی امتحانی از شهر بود در صورتی که حوزه ی آقایون در داخل شهر بود(دانشگاه آزاد ) و خانم ها خارج شهر (دانشگاه دولتی)!!
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      منم جلو خونم حوزه امتحانی بود من برده بودن اونسر تهران 80 تومن اسنپ پیاده شدم چه وضعشه اخه !!!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 1
      اشکال نداره حالا سال بعد میگم بیام تو خونه ازت امتحان بگیرن اصلا چطوره چون زن هستید تمام سهمیه رو بدن بهتون ؟ ، هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد،
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      ۱۲۵۶ با نا امنی که در جامعه هست حوزه ی خانم ها را خارج از شهر و در جاده و بیابان نمیزارن که حتی نشود این مسیر بیابانی را با آژانس و اسنپ رفت ان شاءالله درک شما با گرفتن مدرک ارشد بالا رود و ارشد متلک گو و بی ادب نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس