کد خبر 1377128
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات دیدار با تراکتور

باشگاه پرسپولیس به اتفاقات روی داده در تبریز در جریان بازی این تیم برابر تراکتور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس به دنبال اتفاقات دیدار این تیم در خانه تراکتور تبریز بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

«فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) شبی دردناک را تجربه کرد و آنچه روی داد نتیجه برگزاری مسابقه به هر قیمت و بدون توجه به امنیت جانی اعضای تیم‌ها بود. این مسابقه از همان ابتدا شرایط شروع شدن نداشت و جراحت بزرگ به فوتبال ایران وارد شد.

باشگاه پرسپولیس در اولین فرصت شکایت خود از اتفاقات پیش‌آمده را تقدیم مراجع ذیربط خواهد کرد ولی موضوع فراتر از این مسائل است و اقدامی جدی لازم است تا حداقل فوتبال صحنه رفتارهای این‌گونه نباشد که شعارهای مشهود نژادپرستانه و حمله به قصد جرح بخش‌هایی از آن بود.

امیدواریم این بار چون سال گذشته به خاطر اتفاقاتی که تماشاگران در شهری دیگر رقم زدند، پرسپولیس محروم نشود.

باشگاه پرسپولیس پیش از این نگاه مثبت و روشن خود نسبت به شهر و مردم تبریز را نشان داده است. چه چیزی بالاتر از اینکه همین چندی پیش مشتاق بودیم میزبانی خارج از خانه خود را در این شهر و میان هموطنان تبریزی برگزار کنیم. به طور قطع چنین اتفاقاتی، چنین تعلق خاطری را خدشه‌دار نخواهد کرد. رسیدگی قانونی به آنچه در این بازی روی داد، موضوعی جدای از این مسائل است.

شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه، پیش از شروع آن هویدا بود. حضور بیش از ۳۰ درصدی تماشاگران‌ در ورزشگاه، فحاشی، شعارهای نژادپرستانه و حمله با سنگ و اشیای دیگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرایط نیز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتی یحیی گل‌محمدی همراه با دستیار خود برای بررسی شرایط زمین وارد شدند، با این مسائل روبه‌رو بودند که سنگی هم دستیار سرمربی پرسپولیس را از ناحیه پهلو دچار جرح کرد.

این رویه در هنگام گرم کردن بازیکنان پیش از شروع مسابقه ادامه پیدا کرد و آنها با پرتاب سنگ روبه‌رو شدند. نمایندگان پرسپولیس به ناظر مسابقه تذکر دادند که شرایط امنیت جانی برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس فراهم نیست. تمام قوانین بین‌المللی و داخلی تکلیف را در این شرایط معلوم می‌کند، اما بازی شروع شد بدون اینکه این مسایل مرتفع شده باشد!

در جریان مسابقه فحاشی، توهین و سنگ‌پراکنی ادامه داشت و هنگام ضربات کرنر تشدید می‌شد. ترابی، عالیشاه و رضاییان از جمله بازیکنان پرسپولیس بودند که روی ضربات کرنر با پرتاب سنگ و اشیای مورد هدف قرار گرفتند و آسیب‌هایی دیدند. در نیمه دوم شرایط به مراتب بدتر هم شد. سرمربی پرسپولیس که در شروع بازی هنگام رفتن به سکوها با وجود اسکورت پلیس و همراهان مورد اهانت و حمله قرار گرفته بود با وجود تلاش مأموران و مسئولان برگزاری مسابقه به جهت پرتاب اشیا و سنگ نتوانست در رختکن حضور پیدا کند. همین امر به تنهایی کافی بود که مشخص سازد این مسابقه شرایط ادامه ندارد.

در نیمه دوم حتی بازیکنان ذخیره به جهت عدم امنیت نتوانستند برنامه گرم کردن را انجام دهند. اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در تمام این زمان‌ها، در حالی که جان‌شان در امان نبود، وادار به ادامه مسابقه شدند. آنچه مشخص است اینکه تدابیر لازم روی سکوها از قبل مسابقه برای برگزاری امن این بازی اتخاذ نشده بود. البته در تمام این مدت نیروی انتظامی و یگان ویژه تمام تلاش خود را به کار بستند. تماشاگران حاضر به استناد گزارش‌های خبرگزاری‌ها و شاهدان عینی حتی به درخواست‌های اعضای تیم خودشان توجه نداشتند که این امر گواهی بر وخامت شرایط بود.

در دقیقه ۶۰ بازی، داور مسابقه ناچار از توقف مسابقه شد که این بار هم بازی بدون آنکه مشکل برطرف شود با وساطت ناظر مسابقه شروع شد، اما پنج دقیقه بعد همان مسائل تکرار شد که داور دستور پایان بازی و رفتن به رختکن را داد. شرایط به شکلی بود که وقتی ۳۰ دقیقه بعد از دستور ترک زمین از سوی داور، مأموران یگان ویژه قصد داشتند یحیی گل‌محمدی را به رختکن منتقل کنند با وجود اسکورتی که انجام شد و با وجود آنکه به وی کلاه‌خود داده بودند، باز هم مورد اصابت سنگ و اشیا قرار گرفت که باعث آسیب وی شد. همچنین  افسر امنیتی پرسپولیس مجروح شد و  عکاس و فیلمبردار تیم از ناحیه دست با برخورد سنگ روبه‌رو شد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • TR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    28 1
    متاسفانه شعارهای نژادپرستانه از سوی هر طرفی که باشد بد است و نباید ترک و فارس علیه هم تحریک شوند. این نقشه اسرائیل و منافقین است که با عاملیت آذربایجان (باکو) در حال اجرا در دو استان آذری نشین ماست.
    • پرسپولیس IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      7 0
      از قبل بازی مشخص بود که قراره شلوغ کاری کنن. با آوردن پرچم ژاپن و نارنجک و سنگ و بطری. اگر پرچم ژاپن نماد فینال پرسپولیس هست که شکست خورد؛ شما که از گروه خودتون هم بالا نمیرید. غریبه پرست نباشید. ایرانی باشید و با پرچم پر افتخار این کشور به ورزشگاه برید‌.
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 5
      هیچ شعار نژادی داده نشد
    • ایرانی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      یکبار اگر بازی سه بر صفر شود دیگر در تمام نقاط کشور یک چنین چیزی رخ نمیدهد.
    • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      آقای زنوزی شما که میگفتید هوادارها برای بازیکن ژاپنی پرچم ژاپن میارن ورزشگاه!! الان لابد برای یادبود بازیکن سابق اینکارو کردن؟ از کمیته انضباطی و اخلاق خواهش میکنیم برخورد جدی با اینگونه قضایا داشته باشند.
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      حرکات وحشیانه. بازی نیمه کاره. کلی استرس و مجروح. اینم فوتبال پاستوریزه و پاک.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 0
      شعار نژاد پرستانه پانترکها در تبریز همزمان با حضور وزیرکشاورزی رژیم صهیونستی در هفت کیلومتری مرز کشور آذربایجان با ایران مشکوک است واقعا هواداران تراکتور قصد جان بازیکنان پرسپولیس را داشتند مخصوصا در صحنه ای که یک هوادار تراکتور از روی فنس سنگی را به سر یحیی گلمحمدی زد
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 0
    آقای کمیته انضباطی شما ببینید که از دقیقه ۴۵ به بعد چه بلایی سر بازیکنان پرسپولیس آوردند! داور مدام بازی را متوقف میکرد! چندبار عالیشاه رو با سنگ زدن؟ چند بار بازی متوقف شد؟ مدیرعامل دروغگوی تراکتور میگفت بخاطر بازیکن ژاپنی پرچم ژاپن میاریم ورزشگاه؛الان برای چی آوردن؟
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 3
    الان میان ۳ امتیاز معیشتی میدن به شیشتقلال
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 3
      هیچ جای ایران پرسپولیس رو دوست نداره.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      اساسا تیم ناراحتی هستید.
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 10
    من خودم فارس هستم... یکی از توله های کورش هستم... در ایران به اقوام ظلم می‌شود.. در ایران فقط به شهرهای مرکزی و فارس نشین بها داده می‌شود و دهها برابر شهرهای اقوام به شهرهای فارس نشین بها داده می‌شود... در استادیوم آزادی به ترمها توهین می‌شود ولی همه کور هستند و کر هستند و نمی‌بینند... ولی اتفاقات تبریز زا بولد می‌کنند
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 0
      تو توله اردوغان و علیف و اسراییل هستی گوش دراز یونجت کم اومده
    • ساسان IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 0
      نهایت جنس نامرغوب زدن یه پانترک
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      8 0
      ما توله شیر آریایی هستیم ولی تو توله سگ اردوغان هستی
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    7 0
    سلامی از راه دور به برادران شیعه ی تبریز شهر فرهنگ و جوانمردی. متاسفانه چند سالی هست که یک عده ای مزدور اجیر شده از طریق این ورزشگاه می خواهند جریاناتی را به راه بیندازند تا نفرت و تفرقه را بین فارس ها و آذری های عزیز به وجود بیاورند اما تا به الان تیرشان به سنگ خورده و خواهد خورد. قطعا اکثریت مردم آذربایجان هر چند گله هایی به حق داشته باشند اما آگاهند که ملت شیعه باید همیشه در کنار هم باشند وگر نه صهیونیسم، پانترک، اردوغان و امثالهم هیچ علاقه ی به شیعه و شیعیان نخواهند داشت. ما و شما چه بخواهیم و چه نخواهیم راهمان و اهدافمان یکی هست. مسیر و مقصدمان مشخص هست. یا علی مدد. زنده باد آذربایجان. زنده باد ایران. یاشاسین شعیه ملتین
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 0
    وقتی امثال هدایتی و زنوزی و دیگر سرمایه داران وارد فوتبال میشوند، بدون اینکه حتی سر رشته ای از این ورزش داشته باشند، دیگه حال و روز فوتبال معلومه چی میشه. بجای عذرخواهی طلبکار هم میشن. تیم صد میلیون خرج میکنه که بره تو اون شهر بازی کنه که بعدش نیمه کاره با مصدومیت و فحش و ناسزا بعد از سه ساعت حبس در رختکن بره فرودگاه.
  • US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 1
    وقتی کل تاریخ شکوهمند باستان و شاهان نجییب ایران را یکسره طاغوت می‌خواندید. .. حزب الهی تربیت نمی‌کردید بلکه هدیه ای طلایی در سینی طلا برای پانتورچیسم و برای شستشوی مغزی جوانان آذری این مرز تقدیم میکردید .. الان هم کار از کار گذشته لشگر پانترک و پانتورچ الهی های. ایرانیت ستیز و آریایی ستیز با کوچکترین ضعف دولت مرکزی آنچه در سوریه و ارمنستان سر مردم آن نواحی آوردند بر سر ایرانیان هم خواهند آورد این نتیجه چهل سال هتاکی. و دشمنی مذهبیون حاکم با مظاهر ایرانیت و تاریخ شکوهمند آن است .. و احتمالا به حکومت. شیعه شما هم رحم نخواهد کرد با کوچکترین ضعف و مریضی حکومتتان. خواهید فهمید که چه کاری را در استینتان علیه ایرانیت و ملی گرایی ایرانی می‌پرورانید و از آن یارگیری میکردید امیدتان. به پانتورچ الهی ها هم نباشد که اونها هم. دقیقا در راستای مهندسی اجتماعی مد نظر میت ترکیه در ایران عمل میکنند مانند دلزده کردن و گوشه نشینی کوردها از ایرانیت .. چون قراره پانترکعا و میت ترکیه در ایران خیانتها و دسیسه های بزرگی را اجرا کنند متاسفانه. هنوز هم در حاکمیت پانتورچیسم بدخواه راجدی نمیگیرند و در صدد فرا فکنی آن به اسراییل هستند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 1
    اول از همه حرکت دیشب تماشاچی ها خلاف زشت. و بی ادبانه بود وپان ترکها بدانن اینجا ایرانه و هیچ غلطی ازشون بر نمیاد ولی ایا نباید سوال شود که چرا فقط لنگیها این مشکل رادارن با تمام تیمها این یعنی چی
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 0
      کیسه ی عزیز تیم بزرگ پرسپولیس با همه تیمها مشگل نداره. ۲ تیم با پرسپولیس مشگل دارن که اونم بخاطر گرفتن ۹ کاپ در ۵ سال اخیر و رسیدن پرسپولیس به فینال واقعیه آسیاست. شما هم برو فعلا با جام اهدایی حال کن و دخالت نکن. فردا همین بلارو سر شما میارن.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 0
    تراکتورسازی یک باشگاه ورزشی نیست بلکه کانون و محل هماهنگی جریانات تجزیه طلب با همکاری دستگاه های استخباراتی ترکیه و جمهوری جعلی باکو است این باشگاه تفرقه انداز ضد ایرانی باید منحل شود
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    تراکتور خاری است در چشم پان فارسيزم دیشب هم هیچ اشعار تجزیه طلبانه داده نشد ...تصاویر ده سال قبل را الکی میگن برای دیروز است ...شعار مدرسه به زبان مادری اسمش تجزیه طلبی نیست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس