دانش ایران در فرش دستباف قابل خریدوفروش نیست

معاون وزیر صمت با اشاره به اهمیت صنعت فرش، گفت: در حوزه فرش دانش، تمدن و پیشینه‌ای داریم که با پول و بازاریابی قابل خریدوفروش نیست و به دانشی برمی‌گردد که در حوزه صنایع خلاق است.

به گزارش مشرق، "محمدمهدی برادران" در چهاردهمین همایش سراسری علمی دانش‌آموزی فرش دستباف کشور افزود: اگر به این سرمایه و میراث فرهنگی توجه نکنیم، زمانی چشم‌باز خواهیم کرد که طرح‌های غربی و رفتارهای غربی در این حوزه رواج یافته است.

وی ادامه‌داد: با برگزاری این همایش و جشنواره، یاد و خاطره پدران و مادران‌مان را که به ما فرش‌بافی آموختند و فرش را به‌عنوان یک هنر و صنعت به ما یاد داده‌اند، پاس می‌داریم.

برادران بیان‌داشت: حضور طراحان ایرانی در حوزه‌های دیگر در مسابقات جهانی مهم است، بنابراین باید به این حوزه توجه شود و همایش‌هایی داشته باشیم که غربی ها در آن شرکت کنند و هر جا این طرح و نقش را دیدند بدانند که در پس آن یک اندیشه و به نام ایرانی وجود دارد.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: ممکن است در بعضی از هنرها و صنعت‌ها توفیقی نداشته باشیم، اما در این حوزه خود را در رتبه نخست جهان می‌دانیم و باید این جایگاه را با وجود همه سختی‌ها حفظ کنیم.

گفتنی است در پایان این همایش علمی از هنرجویان فرش دستباف ۲۳ استان در سه گرایش بافت (۳۲ نفر)، طراحی ( ۲۴ نفر) و رنگرزی (۱۶ نفر) با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس