کد خبر 1376043
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه برای افراد جامانده آغاز شد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه برای افراد جامانده آغاز شد.

به گزارش‌ مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد.

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کدملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای اعداد فرد از طریق این درگاه می‌باشد. 

درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقباً اعلام می‌شود.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است، پس از ثبت‌نام کلیه اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معترضین به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری نمایند. 

بر اساس این فراخوان، افرادی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرارگرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه های اعلام‌شده ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    خواهشا افرادی که خانه میلیاردی یا خودروی میلیاردی دارن جز دهک دهم قرار بدهید اومدن یه بازنشسته مظلوم رو جز دهک دهم قرار دادن درست نیست با سپاس
  • Reza IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    به من میگه شما مشمول یارانه هستید ولی از سال ۹۳ یه ریال بهم ندادن
  • میلاد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    زنگ زدم اپراتور میگم سامانه میگه شما مشمول هستین و نیازی به ثبت نام مجدد نیست ولی چند ساله یارانه بهم نمیدن خیلی ریلکس میگه احتمالا شما سال ۹۴ به بعد حذف شدین فعلا برنامه ای براتون نیست صبر کنید اوج پاسخگوییتون اینه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس