کد خبر 1375906
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
ثروتم نشان از انتخاب درستم است

ستاره تیم ملی والیبال هلند گفت: ثروتم نشان از انتخاب درست بوده و از تمرکز روی والیبال به این نتیجه رسیده ام.

به گزارش مشرق، نیمیر عبدالعزیز، ستاره ای که در هلند متولد شد و خیلی زود به سمت والیبال رفت. او که حالا یکی از ستاره های تیم ملی والیبال کشورش هم به شمار می رود برای حضور در جام باشگاه های آسیا در تهران حضور دارد و عضو تیم پیکان است. هرچند که او اعتقاد دارد در کشورش چهره چندان سرشناسی محسوب نمی شود، اما یکی از رسانه های بین المللی چندی پیش در خبری مدعی شد که وی یکی از ثروتمندترین ورزشکاران جهان است.

نیمیر با نام و نام خانوادگی متفاوتش نسبت به هلندی ابهاماتی زیادی را درمورد قومیتش ایجاد کرده و چندان علاقه ای هم برای صحبت کردن درمورد اصالتش نداشته است. نکته جالب تر درمورد نیمیر عبدالعزیز این است که او کارش را در پست پاسوری تغییر داد، اما شرایط و اتفاقات دست به دست هم داد تا او پشت خط زن شود و حالا در این پست هم یکی از سرشناس ترین و تاثیرگذراترین بازیکنان به شمار می رود.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

 گفت‌وگویی متفاوت با این ستاره هلندی انجام شده است که متن این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

*‌ در ابتدا خودت را بیشتر معرفی کن...

من نیمیر عبدالعزیز هستم. در هلند متولد شدم و ۳۰ سال سن دارم. هم اکنون بازیکن والیبال هستم.

* از چه زمانی والیبال را شروع کردی؟

من از ۸ سالگی والیبال را شروع کردم. در آن مقطع زمانی سایر رشته همچون فوتبال و تنیس را هم دنبال می کردم. من هم همچون سایر هم سن و سال های خودم رشته های مختلف ورزشی را دوست داشتم، اما در ۱۳ سالگی بیشتر به سمت والیبال رفتم و در ۱۵ سالگی اولین قراردادم را امضا کردم.

*‌ تا چه سنی در کشور خودت حضور داشتی و چه زمانی لژیونر شدی؟

تا ۱۸ سالگی در هلند بودم و پس از آن به ایتالیا رفتم.

* غیر از حضور در لیگ ایتالیا، لهستان و فرانسه سابقه حضور در چه لیگ هایی را داری؟

در لیگ ترکیه و تیم زراعت بانک هم حضور داشتم.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

* در رسانه ها اطلاعات زیادی درمورد زندگی شخصی تو وجود ندارد؛ خودت این موضوع را مدیریت کردی یا دلایل دیگری وجود دارد؟

در شرایط کنونی والیبال در هلند چندان مطرح نیست و خیلی از مردم شاید اصلاً من را نشناسند، اما وقتی راهی کشورهای دیگر شدم اکثر رسانه ها درمورد عملکرد من سوال پرسیدند. وقتی کسی از من درمورد خانواده ام سوال نمی کند چه دلیلی دارد من درخصوص زندگی خصوصی ام صحبت کنم؟ من خودم را بازیکن سرشناسی نمی دانم. شاید چند برنامه تلویزیونی رفته باشم و در رسانه ها با من گفت و گو کرده باشند، اما اصلاً خودم را بازیکن حرفه ای نمی دانم. از طرف دیگر فکر نمی کنم مسائل شخصی من برای مردم جذابیتی داشته باشد. همین که خوب بازی کنیم و مردم نمایش ما را ببینند کافی است. سعی می کنم موضوع حرفه ای و شخصی ام را از هم جدا کنم. به هر حال والیبال یک نمایش مردمی است و باید بیشتر دیده شود. فکر می کنم مردم ما را دنبال و حمایت می کنند، چون ما والیبالیست هستیم. مسائل خانوادگی را با دوستان و خانواده در میان می گذاریم. به اعتقاد من والیبال برای مردم جذاب تر از زندگی شخصی و مسائل خانوادگی ما است.

* حالا امکان دارد اطلاعات بیشتری درمورد خانواده ات به ما بدهی؟ پدر و مادرت چه شغلی داشتند و چقدر به تو کمک کردند که به سمت والیبال بیایی؟

مادرم با برادرم در هلند زندگی می کند. هم مادرم و هم بردارم شاغل هستند. خانواده ام تاثیر چندانی در والیبالیست شدن من نداشتند و چندان حامی من نبودند، چون والیبال انتخاب شخصی خودم بود، اما آنها به انتخاب من احترام گذاشتند. ما زیاد با هم درمورد والیبال صحبت نمی کنیم، چون من مدت زمان زیادی از آنها دور هستم و باید در مسابقات مختلف حضور پیدا کنم. تصور کنید چند ماه از خانواده دور باشید و بعد از مدت ها آنها را ببینید، در این شرایط بازهم ترجیح می دهید درخصوص شرایط کاری تان با آنها صحبت کنید؟ طبیعی است که ما درمورد موضوعات دیگری با هم صحبت و مشورت کنیم. فکر کنید یک فرد از محل کارش به خانه بیاید و بازهم درمورد شرایط کاری اش صحبت کند. این موضوع چندان معقول نیست. ما مثل یک خانواده معمولی با هم در ارتباط هستیم. بخش اعظمی از خانواده ما والیبالیست ها را والیبال تشکیل می دهد، اما سعی می کنیم زمانی که به جمع خانواده رسیدیم دیگر درمورد این موضوع صحبت نکنیم.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

* در لیگ ملت های ۲۰۲۱ توانستید فرانسه را شکست دهید و تو در آن بازی عملکرد بسیار خوبی داشتی و توانستی بیش از ۴۰ امتیاز کسب کنی. نکته جالب تر اینکه پیش از آن هلند تنها یک بار موفق به شکست فرانسه شده بود. آیا نکته ای از آن بازی در ذهن داری که به ما بگویی؟

نتیجه خیلی خوبی کسب شد و من از این بابت بسیار خوشحال هستم. وقتی بازی مقابل یکی از بهترین تیم های جهان باشد بسیار برای من جذاب است، اما من در یک مسابقه چه موفق به کسب یک امتیاز شوم و چه بتوانم ۴۰ امتیاز به دست بیاورم، از پیروزی تیمم بیشتر خوشحال می شوم. در بازی والیبال تیم مهم است، نه عملکرد فردی بازیکنان. خوشحال می شوم که در هر بازی بهترین عملکرد خودم را داشته باشم و دلیلی باشم برای اینکه تیمم به پیروزی برسد، اما بازی والیبال، بازی تیمی است و رکوردهای فردی اهمیت چندانی ندارد.

* در همان مسابقات یک رکورد دیگر هم از تو ثبت شد و توانستی بیش از ۳۵ امتیاز سرویس کسب کنی؛ آیا برنامه خاصی برای تمرینات سرویس زدن داری یا خیر؟

نمی توانم بگویم که تمرین خاصی دارم. از وقتی جوان تر بودم سعی کردم خیلی خوب تمرین کنم و به صورت ذاتی سرویس های خوبی می زنم. نمی توان گفت تکنیک یا مهارت خیلی خاصی به کار بردم یا تمرین خاصی کردم. وقتی شما بسیار تلاش کنید و تمرینات پرفشاری داشته باشید قطعاً موفق خواهید بود و می توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

* تو زمانی پاسور بودی و مدتی بعد تصمیم گرفتی در پست پشت خط زن بازی کنی؛ چه شد که چنین تصمیم مهمی گرفتی؟

من کارم را با بازی در پست پاسوری آغاز کردم، اما مدتی بعد پستم را تغییر دادم و متوجه شدم که در پست پشت خط زن هم می توانم عملکرد خوبی داشته باشم.

* زمانی که پست خودت را تغییر دادی، آنقدر خوب بودی که چند پیشنهاد از تیم های دیگر داشتی.

وقتی پاسور بودم همیشه دوست داشتم حملات بیشتری داشته باشم. یک بار که در لیگ فرانسه بودم مصدوم های زیادی در تیم داشتیم و سرمربی به من پیشنهاد داد که پستم را تغییر دهم. از این پیشنهاد استقبال کردم و در ادامه دیدم که چقدر در جایگاه جدیدم موفق هستم.

* آیا نگران نبودی که جایگاهت در تیم ملی را از دست بدهی؟

البته که بسیار نگران بودم، چون این تصمیم ریسک بزرگی با خودش به همراه داشت. تصور کنید که پست قبلی خود را از دست بدهید و در پست جدید هم موفق نباشید؛ در این شرایط هیچ پیشنهادی به شما نمی رسد و این موضوع بسیار دردناک است. می دانستم که اگر ریسک را انجام ندهم بعدها با خودم فکر می کنم چرا تغییری در مسیر بازی خودم ایجاد نکردم و شاید تا مدت ها حسرت می خوردم. فکر می کنم انسان خوش شانسی بودم که پستم را تغییر دادم و در جایگاه جدیدم هم موفق بودم.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

* برخی ها می گویند که نام و نام خانوادگی ات شبیه هلندی ها نیست؛ ممکن است درمورد اصالت خودت بیشتر به ما بگویی؟

اسم من شبیه هلندی ها نیست، چون پدرم اهل جنوب آفریقا است. اسم من چندان در هلند مرسوم نیست. در این کشور ملیت های مختلفی زندگی می کنند. مادر من هلندی است و من در این کشور بزرگ شده ام و می دانم که اسمم شبیه ادگارد داویدز و آرین روبن و ... نیست. فکر می کنم این موضوع طبیعی باشد، چون در هلند افرادی زندگی می کنند که ملیت های مختلف دارند.

* آخرین مدرک تحصیلی ات چیست؟ آیا فرصتی برای ادامه تحصیل داشتی؟

وقتی زندگی شما با ورزش گره می خورد، ادامه تحصیل کار بسیار سختی است. من تا مقطع دبیرستان درس خواندم، اما ۱۸ سالم بود که اولین قراردادم را امضا کردم و باید خارج از هلند زندگی و بازی می کردم. تصور کنید ما هر روز صبح و عصر تمرین می کنیم و چه زمانی برای تحصیل داریم؟ من مجبور شدم تحصیل را فدای والیبال کنم.

* فکر می کنم این موضوع برایت چندان بد هم نبود، چون در یکی از رسانه ها خواندم که بیش از یک و نیم میلیون دلار سرمایه داری و یکی از ورزشکاران ثروتمند هستی.

این نشان می دهد که انتخاب من درست بوده و از تمرکز روی والیبال به نتیجه رسیده ام. همیشه از من سوالات فنی و تکنیکی پرسیده می شد و کمتر سوالات شخصی از من پرسدیده شده بود. این موضوع یک مسئله شخصی است. پول در حساب من است و فکر می کنم نیاز نباشد که اطلاعات بیشتری در این خصوص بدهم.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

* آیا دوران شیوع کرونا شرایط خیلی سختی را تجربه کردی؟

اون دوران برای همه سخت بود. تصور کنید یک موضوع جدیدی پیش آمد، افراد زیادی بیمار شدند، افراد زیادی فوت کردند، مسابقات متوقف شد و تمرینات لغو شد. در آن دوران من بیشتر در خانه بودم و مثل همه مردم روزهای سختی را تجربه کردم. مجبور بودم در خانه تمرین کنم، اما آن دوران یک درس مهم برای من داشت و آن هم اینکه والیبال مهمترین موضوع در دنیا نیست. پیش از آن تصور می کردم که والیبال مهمترین مسئله در جهان است. خیلی خوشحالم که در آن مقطع چیز زیادی را از دست ندادم، چون شنیدم خیلی از افراد دوستان و اقوام و اعضای خانواده خود را از دست دادند. خوشحالم که خانواده ام را همچنان در کنار خودم دارم. در آن مقطع زمانی خیلی از مردم درآمد کافی هم نداشتند و می دانم که مشکلات بیشتری برای آنها پیش آمد. در دوران کرونا زندگی متوقف شد و شاید این بهترین جمله برای توصیف آن دوران است.

* وقتی در خانه می ماندی حوصله ات سر نمی رفت؟

خودم را با تماشای تلویزیون و ارتباط با دوستان و خانواده ام سرگرم می کردم. گاهی پلی استیشن بازی می کردم. شاید در ابتدا این شرایط جذاب بود، اما رفته رفته خسته شدم، اما چاره ای نداشتم و باید استراحت می کردم.

* هوادار چه تیم فوتبالی هستی؟

من خیلی فوتبال تماشا می کنم و هوادار تیم آژاکس هستم. خوشبختانه امسال هم این تیم توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

ثروتم نشان از انتخاب درستم است

* از حضور در ایران چه احساسی داری؟

احساس خیلی خوبی دارم. زمانی که قرار بود به ایران بیایم پیش بینی خاص و درستی نداشتم، اما زمانی که به تهران رسیدم متوجه شدم که مردم از حضور ما بسیار خوشحال شدند. ایران از نظر سازماندهی مسابقات هم شرایط بسیار خوبی دارد.

* احتمال دارد به حضورت در ایران ادامه دهی و در یکی از باشگاه های ایرانی بازی کنی؟

در حال حاضر قرار است فقط در این تورنمنت در خدمت تیم پیکان باشد. این مسابقات که تمام شود درمورد آینده فکر و تصمیم گیری خواهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    ثروتت نشان از پارکی جیب ماست یکی پاسخ بده قرار است حضورت در ایران چه دستاوردی برای مملکت داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس