کد خبر 1375789
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
عرضه خودرو برای اولین بار در بورس کالا

مدیر عملیات عرضه بورس کالا از عرضه ۱۰۰۰ دستگاه خودرو برای اولین بار در بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد رحیمی مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر گفت: مراحل اولیه پذیرش خودرو در بورس کالا در ۲۴ فروردین سال جاری انجام شد.

به گفته وی شرایط عرضه دو ردیف عرضه خودور در بورس کالا پذیرش شده و شرایط عرضه خودرو وانت کارا تک کابین و کارا دو کابین انجام می‌شود.

رحیمی گفت: براساس اطلاعیه عرضه که از سوی بورس کالا ارائه شده است، عرضه اولین محموله خودروی خارجی در بورس کالا با تاریخ سررسید ۱۳ تیرماه سال جاری ارائه شده که این عرضه در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

به گفته وی، این اولین عرضه خودرو از طرف شرکت بهمن خودرو است، شامل خودروی تک کابین کارا به قیمت پایه دو میلیارد و  ۹۱۲ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۷۲۴ ریال و کارا دو کابین به قیمت ۳ میلیارد و ۱۵ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۴۵ ریال در نظر گرفته شده است.  

مدیر عملیات عرضه بورس کالا افزود: مشتریان می‌توانند از طریق شرکت ارائه کنند متوجه شوند که تقاضای آنها در چه مرحله‌ای است که اگر شماره‌گذاری خودرو هم انجام شود می‌توانند خودروی خود را در سررسیدا تحویل بگیرند.

به گفته رحیمی اگر تقاضا بیشتر از عرضه خودرو باشد شاهد رقابت در قیمت خواهیم بود و بازه قیمت ارائه شده از سوی مشتریان باز است و قیمت براساس رقابت در بازار تأمین می‌شود و اگر تعداد مشتریان زیاد باشد تا ساعت ۹:۳۰ صبح چهارشنبه مشخص می‌شود. به هر حال بازار قیمت را مشخص می‌کند.

مدیر عملیات عرضه بورس کالا گفت: ما طبق دستورالعمل می‌توانیم قیمت را در صورتی که نرخ کشف شده در بورس از نرخ بازار بالاتر باشد را قبول نکنیم اما امیدواریم در چهارشنبه اولین معامله خودرو در بورس کالا  انجام شود.

رحیمی در مورد اینکه اگر کسی خودروی ایرانی داشته باشد آیا می‌تواند در این عرضه شرکت کند، گفت: بله، محدودیتی نیست و اینگونه نیست که مانند دو خودروساز داخلی کسانی که خودرو دارند نتوانند ثبت‌نام کنند و در مرحله اول دو نوع خودروی کارا تک کاپین و کارا دو کابین در بورس کالا عرضه می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    شاید عرضه گاری یا فرغون در بورس شرافتمندانه تر از خودروهای داخلی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس