کد خبر 1375773
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
سلامت کودکان ایرانی همتراز کشورهای توسعه یافته است

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: بسیاری از بیماری‌ها با واکسیناسیون ریشه کن شدند و سلامت کودکان ایرانی همتراز کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش مشرق، کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها با واکسیناسیون ریشه کن شدند و سلامت کودکان ایرانی همتراز کشورهای توسعه یافته است، گفت: هفته جهانی واکسیناسیون را تبریک می‌گویم و خدا را شاکریم در جمهوری اسلامی با اهتمام همه مسئولان و دست اندرکاران که در تولید و توسعه بحث واکسیناسیون داشتند، بسیاری از بیماری‌هایی که یک زمانی برای کشور ما یک آسیب جدی تلقی می شد امروزه به شکلی حذف و ریشه کن شده و الحمدلله سلامت کودکان ایران در حد کشورهای توسعه یافته و در برخی از شاخص ها در منطقه و جهان بسیار پیشرو هستیم.

وی افزود: به این بهانه به تمام دست اندرکاران واکسیناسیون و همکاران بهداشتی خدا قوت می‌گوییم و از حضور مردم در مراکز برای دریافت واکسن نیز قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از بیماری‌ها ‌مثل سرخجه، سرخک و فلج اطفال توفیقاتی که حاصل شد براحتی به دست نیامد، اظهار داشت: حذف و ریشه کنی این بیماری‌ها در ایران مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.

معاون بهداشت بیان کرد: نگرانی ما از کشورهای اطراف است که دچار ناامنی هستند و برخی بیماری ها در آن‌جا شیوع دارد و از این نظر یک تهدید برای ایران محسوب می‌شوند.

حیدری افزود: کشور ما از بعد از انقلاب دچار تحریم‌ها و هجمه‌های زیادی شده، ولی با این حال عزم دولت و وزارت بهداشت بر ارتقای سلامتی و پوشش هرچه گسترده تر واکسیناسیون قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بنابراین همه باید به پوشش واکسیناسیون اهتمام داشته باشند و کودکان خود را در پوشش کامل واکسن‌هایی که در مراکز بهداشتی عرضه می‌شود، قرار دهند.

حیدری با اشاره به اینکه ایران گواهینامه حذف سرخک را دریافت کرده است، تصریح کرد: با این حال با توجه به مسائلی که در کشورهای همسایه شرقی رخ داده و مهاجرت‌هایی که از افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد، نگرانیم که با ورود این عزیزان به کشورمان و پراکندگی شان در استان‌های مختلف، افرادی که واکسن خود را دریافت نکرده‌اند در معرض بیماری قرار گیرند. همانطور که تعدادی از هم وطنان عزیز به سرخک مبتلا شدند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ابراز داشت: بنابراین خواهشمندیم افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند حتماً با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

وی گفت: متاسفانه شاهد برخی اظهار نظرهای بی مورد در قالب طب سنتی بوده‌ایم که زحماتی که سال‌های متمادی برای واکسیناسیون انجام شده را خدشه دار می‌کند. این اظهار نظرات از بین رفتن بیماری‌هایی که زمانی از دغدغه های اصلی کشور بوده با واکسیناسیون را تحت الشعاع قرار داده است.

حیدری خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم همچنان به وزارت بهداشت و توصیه‌های معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی اعتماد داشته باشند و نسبت به دریافت کامل همه واکسن‌ها در تمام مقاطع سنی اقدام کنند.

زندگی طولانی برای همه با واکسیناسیون

وی شعار سازمان بهداشت جهانی برای هفته واکسیناسیون ۲۰۲۲ "زندگی طولانی برای همه با واکسیناسیون" را مورد اشاره قرار داد و گفت: همانطور که ما خدمتگزار مردم در امر سلامت شان هستیم، امیدواریم مردم هم با مراجعه برای واکسیناسیون زندگی طولانی و با کیفیت خود را رقم بزنند.

وی افزود:جا دارد از موسسات انستیتو پاستور، موسسه واکسن و سرم سازی رازی و سایر موسساتی که در عرصه تولید واکسن طی سالهای متمادی تلاش کرده‌اند، قدردانی کنیم.

معاون بهداشت یادآور شد: این موسسات در تولید واکسن برای بیماری‌های واگیر که آخرین مورد آن بیماری کرونا بود، بسیار زحمت کشیدند و نقش اساسی در مهار بیماری ها داشته اند. همچنین همت اندیشمندان ایرانی را در تولید واکسن های ضد کرونا که دستاورد بزرگی برای کشور بود، می ستاییم.

حیدری گفت: با ادامه این روند در تولید واکسن‌های مختلف و پوشش گسترده تر واکسیناسیون موفق باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وجیهه IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 2
    خوبه خود این وزارت خانه خودش قبلا گقته بود مشکل ایران دیگه بیماریهای واگیر نیست بلکه بیماریهای غیر واگیر است. با این وضع گرانیها آیا کودکان جامعه دچار سو تغذیه نیستند. قد کوتاهی و ضعیفی در کودکان ایرانی بیداد می کند شما چطور می گویید در حد کشورهای پیشرفته هستند؟؟؟؟
    • GB ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      الان چاقی و یا بییش فعالی مشکل اصلی کودکان ایرانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس