کد خبر 1375723
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
بیت کوین همچنان پشت کانال 30 هزار دلاری

علیرغم آنکه قیمت بیت کوین امروز رشد نسبی را به ثبت رساند اما نتوانست وارد کانال ۳۰ هزار دلاری شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که طی ساعات گذشته قیمت بیت کوین برخلاف چند روز پیش روند افزایشی را در پیش گرفته اما هنوز نتوانسته وارد کانال ۳۰ هزار دلاری شود.

به گزارش کوین مارکت کپ، هم اکنون هر بیت کوین ۲۹ هزار و ۹۱۷ دلار خرید و فروش می‌شود که نسبت به دیروز ۷ دهم درصد افزایش یافته اما نسبت به یک هفته پیش ۹.۴ درصد پایین تر است. در حال حاضر ارزش کل بازار بیت کوین ۵۶۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

نگرانی‌ها نسبت به افزایش تورم و روی آوردن بانک‌های مرکزی کشورها به سیاست افزایش نرخ بهره از جمله اصلی‌ترین دلایل سقوط بازار ارزهای مجازی بوده است. فقط طی ماه جاری و در حدود دو هفته بیت کوین ۲۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

یکی دیگر از شگفتی‌های بازار سقوط ترا بود، این ارز که به عنوان جزو ارزهای باثبات بازار بود و ارزش آن برابر دلار آمریکا تعیین شده بود، در معاملات هفته گذشته سقوط و هم اکنون فقط ۱۴ سنت خرید و فروش می‌شود.

فرانکو ویلاروی دگالهو، رئیس کل بانک مرکزی فرانسه امروز طی یک کنفرانس خبری گفت در صورت عدم اعمال قوانین و ایجاد بسترهای قضایی، ارزهای مجازی می‌تواند نظام مالی بین‌المللی را مختل کند.

فابیو پانتا، یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اتحادیه اروپا هم در صحبت‌های جداگانه‌ای گفته ارزهای مجازی به اصطلاح با ثبات یا استیبل کوین در برابر تغییرات بازار آسیب‌پذیر هستند.

بیت کوین در چهار روز پیش تا ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار هم سقوط کرده بود که پایین‌ترین نرخ این ارز از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون محسوب می‌شود.

ارزش کل بازار ارزهای مجازی هم به یک تریلیون و ۲۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس