کد خبر 1375655
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
فریادشیران: حکم عزیزی خادم با رأفت اسلامی صادر شده؛ باید بیش از این محروم می‌شد

مربی پیشین تیم ملی با انتقاد از رئیس معزول فدراسیون، گفت که عزیزی خادم بهتر است جای دیگری را برای کار کردن انتخاب کند چرا که اشتباهی به فوتبال آمده بود.

به گزارش مشرق، نادر فریادشیران درباره قهرمانی استقلال در فاصله ۳ هفته به پایان مسابقات لیگ برتر گفت: ضمن تبریک قهرمانی به استقلالی‌ها، کادر مدیریتی و فنی آنها و همچنین هواداران پرشور این تیم، لیگ امسال در شروع به هیچ عنوان راضی‌کننده نبود اما هرچه از فصل گذشت، کیفیت مسابقات بالاتر رفت. این عدم کیفیت به خصوص وقتی نمایان شد که آقایان به دست خودشان استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان آسیا محروم کردند و قطعا این موضوع در کیفیت بازی دو تیم تاثیرگذار بود. دوستان سطح فوتبال ایران را تا سطح فوتبال افغانستانِ جنگ زده رساندند و حتی برنامه‌ریزی‌های آنها هم باعث فشردگی بازی‌ها شد و این نکته را نمایان کرد که خیلی از تیم‌های ما خوب بدنسازی نمی‌کنند. با این حال هرچه مسابقات به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر شد، هیجان و کیفیت آن بالاتر رفت و همین موضوع نشان می‌دهد نسبت به آن زمان وضعیت فوتبال ایران قابل تحمل‌تر شده است.

مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که دلیل این افت در ابتدای فصل را چه می‌دانید؟ گفت: شاید دلیل اصلی آن تغییراتی باشد که در فوتبال ما به صورت آنی رخ می‌دهد. زمانی کشورهای عربی را بابت تغییرات پی‌درپی مربی به سخره می‌گرفتیم اما حالا رکورد آنها را در تغییر مدیر زده‌ایم. افرادی در فوتبال روی کار آمدند که نتیجه حضور آنها تنها ایجاد اختلافات بنیادی در بدنه فوتبال بود و هیچ آورده‌ای هم نداشتند.

فریادشیران با اشاره به عزل موقت عزیزی‌ خادم از ریاست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بنده هیچ عداوت و کینه‌ای نسبت به شخص عزیزی خادم ندارم اما او اشتباهی وارد فوتبال شده بود. فدراسیون او ۱۱ ماه با نواب رئیس غیرقانونی فعالیت می‌کرد و تمام مشکلات هیئت‌ها، دپارتمان‌ها و کمبود بودجه در زمینه‌های مختلف به خصوص فوتبال بانوان نه تنها حل نشد که بیشتر هم شد. عزیزی خادم با استفاده از خوبان عالم، کسی را به سرپرستی تیم ملی برگزید که هیچ‌گاه و در هیچ رده‌ای چنین سمتی را تجربه نکرده بود.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: اگر خورشیدی به کادر فنی تیم اضافه می‌شد، هیچ انتقادی نداشتم ولی او در هیچ رده‌ای به عنوان سرپرست تا شاه عبدالعظیم هم نرفته بود که به مسافرت‌های خارجی با تیم ملی رسید! وعده‌های پوچ عزیزی خادم که قرار بود ۱۰ هزار یورو پول به فدراسیون تزریق کند، ما را به اینجا رساند. هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم درستی در این زمینه گرفت و باید بگویم اگر این مجموعه می‌خواهد موفق شود، باید مثل چند ماه قبل به صورت تیمی کار را پیش ببرد چرا که احساس می‌کنم برخی از دوستان در هیئت رئیسه به دنبال سهم خواهی و نمایش هستند تا اینکه قدمی برای فوتبال بردارند.

وی درباره محرومیت ۲ ساله عزیزی‌ خادم از سوی کمیته اخلاق یادآور شد: در حق او ارفاق کردند و این حکم با رأفت اسلامی صادر شده است. رئیس فدراسیونی که غیر قانونی به دنبال انتخاب نایب رئیس بود و از نواب رئیس بازنشسته و بدون رزومه استفاده می‌کرد و باید بیش از اینها محروم شود. اگر قرار است بازنشسته‌ها حکم بگیرند، چرا امثال بهروان را در زمان خودش از کار عزل کردند؟ مهرعلی زمانی در فدراسیون اتومبیلرانی مشغول به کار شد هیچ مشکلی نبود اما زمانی که بدون پیشینه فوتبالی وارد این رشته می‌شود، من و امثال من نمی‌توانیم سکوت کنیم و باید تغییر و تحولات اساسی در فوتبال شکل بگیرد.

مربی پیشین تیم ملی در واکنش به اینکه عزیزی خادم اعلام کرده که قصد دارد در مجمع ۱۰ خرداد فدراسیون شرکت کند، گفت: او بهتر است برود و در جای دیگری خدمت کند چرا که فوتبال ایران را به هم ریخت. امیدوارم مجمع فدراسیون در مسیر درست پیش برود و فردی انتخاب شود که واقعا دلسوز فوتبال باشد. من این سوال را هم دارم چرا برای انتخاب اعضای مجمع تغییراتی شکل نمی‌گیرد که دوباره شاهد ورود افراد بدون صلاحیت به بدنه فدراسیون فوتبال نباشیم؟ مثلا از روسای پیشین فدراسیون یا افرادی که بالای ۴۰ بار کاپیتان تیم ملی بوده‌اند در مجمع استفاده نمی‌شود که افراد نالایق انتخاب نشوند؟ خودم را مثال می‌زنم که به کسی برنخورد اما وقتی منِ فریادشیران که هیچ رزومه‌ای در فوتبال ندارم به عنوان رئیس هیئت فلان استان انتخاب می‌شوم، این آگاهی را ندارم که حضور افراد نالایق چه بلایی سر فوتبال می‌آورد و حتی شاید با چند وعده دنباله رو مسیر اشتباه آنها باشم. باید از افراد نخبه در فوتبال ایران بیشتر استفاده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میهمان IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    چرا؟ مگر بیت المال وهدر نداده ، مگر تصاحب مال حرام نکرده ؟ رافت اسلامی جه سیغه ای است که اقایان یاد گرفته اید ، اشد مجازات کنید تا درس عبرت دیگران شود نه حکمی صادر کنید که دیگران نیز وسوسه خیانت شوند . بله عزیز دل برادر !!!
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    رافت اسلامی همیشه شامل دزدان میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس