بازدید رئیسی از نمایشگاه بین‌المللی نفت

رئیس جمهور گفت: در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند به ایجاد اشتغال دانش‌بنیان و ارتقا صادرات منتج شود.

به گزارش مشرق، حت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز دوشنبه در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در صنعت نفت کشور اقدامات خوبی در راستای ارتقای فعالیت‌های فناوری‌پایه و علم‌پایه دنبال می‌شود، گفت: شرکت‌های فعال در عرصه صنعت نفت اقداماتی را در این راستا آغاز کرده‌اند که باید این روند سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ضمیمه شدن دانایی به توانایی افزود: اگر دانایی‌ها و دانش ضمیمه توانمندی‌ها شود، می‌توان کار قابل ارائه در بازارهای داخل و خارج ارائه کرد.

رئیسی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از رویدادهای مهم صنعتی در کشور است، خاطر نشان کرد: از همه دست‌اندرکاران، وزیر نفت و شرکت‌هایی که فعالانه در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات‌شان را عرضه کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی بیشتری در این صنعت باشیم.

رئیس جمهور در مورد ارزیابی خود از سطح کیفی و کمی این نمایشگاه گفت: گزارش‌هایی که به بنده رسیده و گفتگوهایی که در جریان این بازدید با مسئولان غرفه‌ها داشتم، حاکی از آن است که پیشرفت خوبی به ویژه در عرصه کیفی صورت گرفته است و این موضوع، آینده بسیار روشنی را نوید می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم صادرکننده نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در جهان است، تصریح کرد: متخصصان کشورمان در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اینکه ۷۰ درصد تجهیزات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز مورد نیاز را متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنند، بسیار مایه خوشحالی و امیدوارکننده است، اما نباید به این نقطه اکتفا شود.

رئیس جمهور گفت: در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند از سویی به ایجاد اشتغال به خصوص در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک کند و از سوی دیگر به ظرفیت‌های صادراتی کشور را ارتقا دهد. متوقف شدن در وضعیت فعلی و غفلت از توسعه‌های کمی و کیفی خطاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    رییس جهمور دستور انقلابی بدهد تا صنعت نفت هم متحول بشود.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 1
    از دولت محترم بابت ازاد سازی ارز ترجیحی کمال تشکر و قدردانی را داریم لطفا بنزین را نیز گران کنید.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      بنزین رو که رییس جمهور غربگدای شما با هدف روشن کردن فتنه و تسلیم کشور گران کرد که تیرش به سنگ خورد
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    چی شد
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    همه حرفها درست ولی تا)مفسدان،انحصاری،خائن،شیفتگان استکبار،صهیونیسم ووهابیها-جنایتکاران،ژنهای برتر،آقاها،آقازاده های خودی ووابستکانشان..‌)تمام رد وضبط مال(تمام اموال وداراییهاشون دراقصی نقاط ایران ودنیا که ۱۰۰برابر مردم هست به مردم واگذارشود) نشوند،هیچی دراین مملکت درست نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس