دیپلمات‌روس: نظامی‌سازی اوکراین توسط غرب تهدیدی برای اروپا و جهان است

سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که نظامی سازی اوکراین توسط کشورهای غربی، تهدید مستقیمی برای امنیت اروپا و جهان به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف»  سفیر روسیه در آمریکا گفت که نظامی سازی اوکراین توسط غرب تهدید مستقیمی برای امنیت اروپا و جهان است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ارسال تسلیحات به اوکراین گفت: «مسکو حامیان رژیم کی‌یف را فرا می‌خواند تا تحریک خونریزی در اوکراین را متوقف کرده و درباره پیامدهای اقداماتشان فکر کنند».

آنتونوف پیشتر نیز گفته بود که کارمندان سفارت مسکو در واشنگتن تهدیدهایی از جمله تهدید به خشونت فیزیکی دریافت می‌کنند و این سفارت در حال حاضر شبیه به یک قلعه محاصره شده است.

این دیپلمات ارشد مسکو گفت: «این مقایسه خوبی است، من ترجیح می‌دهم با آن موافق باشم. (سفارت روسیه در آمریکا) مانند یک قلعه محاصره شده است. سفارت ما در یک محیط خصمانه کار می‌کند».

گلایه‌های سفیر مسکو در واشنگتن درباره جو ضد روسی موجود در آمریکا و انتقاد او از مواضع آمریکایی‌ها در شرایطی مطرح شده که فشارهای دولت آمریکا علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین ادامه دارد.

دولت جو بایدن با همراهی کنگره آمریکا، ضمن محکوم کردن روسیه به دلیل حمله به اوکراین، تحریم‌های شدید اقتصادی علیه مسکو را در پیش گرفته و به انواع حمایت‌های اقتصادی، تسلیحاتی و اطلاعای به اوکراین شدت داده است.

در راستای همین سیاست آمریکا بوده که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا از کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد و یک هیات ارشد به ریاست «میچ مک کانل» رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 4
    تا چشمتون در بیاد
  • رضا عبدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    روسیه رو دوس داری؟
  • جعفر امامی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    آره تو درست میگی. باید بذارن روسیه اوکراین و تصاحب کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس