کد خبر 1374729
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
اسکن ایگل

نیروهای طالبان پهپاد اسکن ایگل آمریکایی را عملیاتی کرد.

به گزارش مشرق، این پهپاد اسکن ایگل در زمان فرار نیروهای آمریکایی به عمد تخریب شده بود.نیروهای طالبان با تعمیر این پهپاد به جا مانده از آمریکایی ها، موفق شدند آن را به پرواز در آورند.

پهپاد اسکن ایگل ساخت شرکت بوئینگ ، توانایی  پرواز بیست ساعته را دارد و مجهز به دوربین‌های بسیار پیشرفته الکترو اپتیکال است.بر اساس گزارش کنگره آمریکا، با فرار نیروهای آمریکایی پس از اشغال ۲۰ ساله افغانستان، حدود ۷ میلیارد دلار انواع تجهیزات و سلاح در افغانستان به جا مانده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 8
    ان الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا
  • پان آریایی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 8
    گرچه افغانستان از لحاظ علمی بسیار عقب است ولی خب تاجیک ها یا پشتو ها یا اردو ها آریایی هستند و این خون آریایی نمود پیدا میکند این حجم از جنگاوری و دلیری که در مردم افغانستان هست ناشی از همین خون آریایی است یک لشکر افغان آریایی به همراه ایرانی ها تمام قدرت ترکیه و اعراب در سوریه را نابود کردند
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      20 13
      اولا طالبان که اکثرا پشتون هستند. ثانیا بله. اصیل ترین آریایی ها هستند! ثالثا دیگر از شنیدن کلمه آریایی به من حال تهوع دست می دهد.چقدر باید یکی خوار باشد که بگوید آریایی است تا شاید سفید پوستان اروپایی او را آدم حساب کنند و البته سگ هم حسابش نمی کنند! خدا لعنت کند همه نژادپرستان از هر صنف و نژاد و قومی که باشند. بر هر چی پان هست لعنت. پان ترک و پان فارس و پان کرد و پان عرب .... واقعا وحشتناک است که بعد از 1400 سال میارزه بی امان اسلام با نزاد پرستی و اعلام اینکه همه نژادها و رنگها با هم برابرند و هیچ برتری جز تقوا وجود ندارد، هنوز عده ای در این توهم های عقب افتاده هستند.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      10 0
      نمیدونم چه اسراری داری یک گروه تروریستی و افراطی و اتفاقا" ایرانستیز رو نژاد آریایی معرفی کنی !!!
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 1
      ما نمیخواهیم سفید پوستان اروپا مارا آدم حساب کنند و نیازی هم به سفید پوستان اروپا نداریم ما هویت طلبیم و نمیگذاریم دزدی مثل شما هویت ما را بدزدند بله اروپایی ها و روس و آمریکا برادران ما هستند شما ناراحتی؟؟؟!!!! برادران را کنار بگذاریم تا شما خوشحال شوید؟؟؟؟ خودمان را بی هویت کنیم تا شما از ما راضی شوید؟؟؟؟!!!! چطور است آذری ها و کرد ها و تالشی ها و گرجی ها و قفقازی ها را قتل عام کنیم چون سفید پوست هستند ؟؟؟؟؟شما راضی میشوی؟؟
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      2 0
      این فرد خودش پان رجبه اومده تفرقه اندازی باورش نکنید
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    بعقیده من ساده لوحانه است که فکر کنیم یک مشت طالبانی معلوم الحال چنین کاری رو بدون کمکهای مزورانه ماموران سیا انجام داده باشند.آمریکا افغانستان و مقادیر زیادی سلاح رو به طالبان هدیه داد تا ابزار فشاری باشند بر ایران.
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      درود بر شما دقیقا" .. دقیقا".. آمریکایی ها با آگاهی کامل مخصوصا" با اهداف خاص و مشخص افغانستان و حجم زیادی تسلیحات رو طی توافقات و نشست های دوحه قطر به گروه افراطی تروریستی طالبان هدیه دادن .. امکان ندارد یک گروه تروریستی غارنشین همچون اعضای طالبان امکان تعمیر و عملیاتی کردن این پهپاد رو داشته باشند سازمان اطلاعات پاکستان تمام قد پشت گروه طالبان و حقانی هاست .. حالا عده ای تکفیری قوم پرست طالبانی به طرفداری طالبان و حقانی های تروریست خواهند آمد زیر اظهار نظر و کامنت من ،، بنده رو تکفیر و ترور و انتحار مجازی خواهند کرد ...
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    درهرحال تعمییر این سامانه توسط طالبان، غیرممکنه
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      4 0
      دقیقا" همین موضوع نشان از دست هایی پنهان و پشت پرده در حمایت از این گروه دارد .. چه نقشه و خوابی برای منطقه دیدن !
  • سبز سپید سرخ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    مشرق خدایش فکر می‌کنی آمریکا بعد از اشغال بیست ساله نمیتونست اول تجهیزات برگردونه یا نابود کنه که دست اینا نیفته؟؟؟؟ چند میلیارد دلار تجهیزات برای این جا گذاشتن که برای ما دردسر درست کنن.
  • رحمت عیدی IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    یانکی جون با دست پس میزنی با پا پیش میکشی کی بود کی بود من نبودم میخونی که مثلا طالبی هم آره منم که خودت دیدی فراریدم یه هفهش میلیارد تجهیزات مدرنم اونجا جاگذاریدم مام میگیم آره گربه بود و القصه این فسانه سرِ دراز دارد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس