کد خبر 1374396
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: سوء تدبیر چهار سال قبل دولت اشرافی و غربگرا  درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی، موجب شد ۶۰ میلیارد  دلار ذخیره ارزی، در شرایط مضیقه ارزی از بین برود.

ما به التفاوت ۴۲۰۰ تومان با دست کم ۲۵ هزار تومان را ضرب در ۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ دلار کنید،  می شود ۱۲۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰. واقعا چقدر از این یارانه بی هدف به جیب مردم، و چقدر آن به جیب رانت خواران رفت که خروجی اش، رکورد تورم ۶۰ درصدی سر سفره مردم شد؟  

آن سیاست خسارت بار، قابل تداوم نبود و فقط آینده ای سیاه را برای کشور می ساخت. آن یارانه هنگفت باید صرفه جویی و در دو جا باز توزیع شود: یکی برای صیانت از معیشت مردم؛  و دوم، حمایت از رونق تولید که علاج واقعی و پایدار بسیاری از درد های مزمن اقتصادیاز جمله بیکاری و تورم است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    اگر با این پول شرکت های دانش بنیانی راه اندازی میشد که تولیدات را اصلاح میکرد و قیمت ها کاهش می یافت امروز قیمت این اقلام کمتر از یک چهارم قیمت واقعی فعلی بود و از خارج از ایران هم وارد نمیشد‌
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    با مالیات میشه پس گرفت
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    هر ایرانی، 14.800.000 تومان ناقابل!!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 2
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 5
    700میلیارد دلار زمان احمدی نزاد کجا رفت اصلا یادتان هست از اینهمه جوسازی دنبال رسیدن به چه هستی اقای به اصطلاح اصولگرا با هر ترفندی که در چنته داشتید اصلاح طلبان را خانه نشین کردید که دیگر موی دماغتان نشوند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      اینکه افرادی باشن در ایران که هنوزم از جماعتی بنام اصلاح طلب؟؟؟؟! علیرغم سابقه بیش از سه دهه گند زدنشون به مملکت و دارنده مقام افتخارآمیز!! سرمایه و پیاده نظام صهیونیسم پلید در داخل ایران حمایت میکنند, جای بسی ننگ و عار داره.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    دلال‌ها که نمیفهمن چون حروم لقمه هستن و نونشون از خون مردمه، اما یه عده از مردم هم با رسانه دلال‌ها شارژ میشن تا نفهمن!
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    کلا اینجور که میفرمایید طی42 سال قبل همه جا دزدی و غارت بوده و تازه میحواد حق مردم داده بشه
  • جمال IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بی وجدان تمام تیم این ارز ترجیحی فساد بود ؟پول دارو و گندم و ..با همین ارز تامین می شد و طبقات مستضعف و متوسط هم استفاده می کردند .چرا سال نود که ایران تحریم نفتی شد و صد میلیارد دلار دلار به بازار تزریق شد دلار از هزار تومان به چهار هزار تومان افزایش پیدا کرد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس