اتحادیه اروپا ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر به اوکراین کمک می کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اشاره به ادامه گفتگوها درباره تصمیم برای تحریم نفت روسیه در روزهای آتی، از بسته کمک نظامی دیگر این اتحادیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تصمیم دارد که مبلغ ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر جهت کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهد.

بورل که برای شرکت در نشست وزرای خارجه «گروه هفت» (G۷) در آلمان به این کشور سفر کرده است، در این باره گفت: قصد دارم اعلام کنم که ما به عنوان اتحادیه اروپا کمک جدید ۵۰۰ میلیون یورویی برای ارائه حمایت نظامی به اوکراین ارائه خواهیم داد. بنابراین، کل مبلغ اختصاص یافته ۲ میلیارد یورو خواهد بود.

پیشتر شورای اتحادیه اروپا مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو را برای ارسال کمک‌های نظامی از جمله تسلیحات به اوکراین، تصویب کرده بود.

بورل پیشتر نیز پیشنهاد داده بود تا از اموال و دارایی‌های بلوکه شده روسیه برای بازسازی اوکراین پس از خاتمه درگیری‌ها در این کشور استفاده شود، مسئله‌ای که طبق اعلام مقامات روسی بی قانونی و زیرپا گذاشتن اصول کلی روابط بین الملل محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تصمیم برای اعمال تحریم‌های جدید بر بخش انرژی روسیه افزود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز ۱۶ ماه مه (۲۶ اردیبهشت) درباره تحریم نفتی روسیه بحث خواهند کرد.

این در حالی است که هنوز اجماعی در این زمینه بین کشورهای اتحادیه اروپا صورت نگرفته است چرا که کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک به شدت به نفت روسیه وابسته اند و درباره هرگونه اعمال تحریم‌ها در این باره هشدار داده اند.

همچنین کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و اتحادیه اروپا به اوکراین در حالی صورت می پذبرد که مقامات کرملین بارها نسبت به این مسئله هشدار داده و از آن به ریختن بنزین بر روی آتش یاد کرده اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این باره گفته بود که هر گونه محموله کمک تسلیحاتی به اوکراین، هدفی موجه و قانونی جهت نابود شدن توسط روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    بدبخت مردم اوکران يک دلقک بالاسرشون هست از اون ور هم اروپا تبديلشون کرده به گوشت قرباني از اين ور هم روسيه داره کشورشون رو شخم ميزنه و همه زيرساخت هايش از بين ميره
  • DE ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    اتحادیه اروپا ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر به اوکراین کمک می کند. از جیب ملت بیچاره اروپا میدزدند . مالیات بر حقوق و درآمد از 43 درصد تا 60 درصد است . و خود سیاستمداران اروپایی حاضر نیستند یک پاپاسی از جیب خودشان خرج کنند فقط از ملت . میلونها خانواده فقیر و بی بضاعت و بدبخت در اروپا هست که نان شب ندارند. چرا سیاسیون حقوق خود را نصف نمیکنند و نصفه آن را به مردم اوکراین بدهند. خرج که کیسه میهمان بُود حاتم طایی شدن آسان بِود.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس