کد خبر 1373033
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

نرم افزارهای CRM از جمله کاربردی‌ترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری هستند که هر کسب‌وکاری قطعا به تهیه آن نیاز خواهد داشت. از آن جایی که مشتری‌ها مهم‌ترین جزء هر کسب‌وکاری هستند و هیچ کسب‌وکاری بدون وجود مشتری پایدار نخواهد ماند و پیشرفت نخواهد کرد، نرم افزار CRM و تهیه آن جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند. اما قیمت نرم افزار CRM چقدر است؟ این پرسش بسیار مهمی است که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم؛ چرا که قیمت CRM مسئله بسیار مهمی برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها خواهد بود که پیش از هر چیزی به آن توجه خواهند داشت. از آن جایی که قیمت این نرم افزار بسته به نوع و شرایط آن متفاوت است، کسب‌وکارهای کوچک و نوپا همانند بیزینس‌های بزرگ مجبور به تهیه نرم افزارهای CRM با پرداخت هزینه‌های بالا نخواهند بود. برای آشنایی بیشتر با قیمت CRM و عواملی که در کم یا زیاد شدن آن موثر هستند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت نرم افزار CRM

عوامل موثر بر قیمت نرم افزار CRM چه عواملی هستند؟

همان طور که برای خرید یک جفت کفش عوامل زیادی از جمله جنس کفش، کشور سازنده، برند و... در قیمت آن تاثیرگذار خواهند بود، قیمت نرم افزار CRM نیز تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. این جا است که بررسی ویژگی‌های کسب‌وکار و نیازهای آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ چرا که با انجام این کار، شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین نرم افزار CRM را متناسب با نیازهای بیزینس و توقع شما از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تهیه کنید. از جمله عواملی که در قیمت نرم افزار CRM تاثیرگذار هستند می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

میزان قابلیت‌ها و امکانات سیستم CRM خریداری شده

سیستم CRM امکانات و قابلیت‌های فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد که بسته به نوع کسب‌وکار خود، با استفاده از آن‌ها می‌توانید درآمد خود را افزایش داده و کسب‌وکارتان را ارتقا دهید. بدیهی است که هر چه امکانات سیستم مدنظر شما بیشتر و پیشرفته‌تر باشد، قیمت نرم افزار CRM نیز به طبع بیشتر خواهد بود.

نوع نرم افزار CRM

همان طور که می‌دانید، نرم افزار CRM انواع گوناگونی از جمله CRM ابری و CRM لوکال یا محلی را شامل می‌شود. قیمت این نرم افزارها با یکدیگر کاملا متفاوت است و شما باید بسته به نیاز خود و امکاناتی که مدنظر دارید یکی از این دو راهکار را انتخاب کنید.

تعداد کاربرانی که از CRM استفاده می‌کنند

تعداد کاربرانی که به طور مشترک از یک نرم افزار CRM استفاده می‌کنند یکی دیگر از عواملی است که در کم و زیاد شدن هزینه لازم برای تهیه و استفاده از این نرم افزار تاثیرگذار خواهد بود و باید به آن توجه داشته باشید.

سفارشی سازی نرم افزار CRM

سفارشی سازی نرم افزار CRM می‌تواند نرم افزار شما را به یکی از حرفه‌ای‌ترین و بهترین نرم افزارهای CRM تبدیل کند. انجام این کار، نرم افزار CRM را به طور تخصصی برای کسب‌وکار شما مناسب خواهد کرد و از وجود اطلاعات و بخش‌های اضافه در آن جلوگیری می‌کند. مثلا شما می‌توانید سیستمی راه‌اندازی کنید که CRM شما به طور خودکار بعضی از اطلاعات را در منوی سامانه تلفن گویا از مشتری دریافت کرده تا سرعت و کیفیت ارائه خدمات شما افزایش یابد. بدیهی است که انجام این کارها می‌تواند با صرف هزینه‌هایی همراه باشد که در قیمت تمام شده نرم افزار CRM شما موثر خواهند بود.

قیمت نرم افزار CRM

بهینه سازی هزینه‌ها با کمک نرم افزار CRM

همان طور که همه ما می‎دانیم، قیمت نرم افزار CRM یکی از چالش برانگیزترین مسائل موضوعات پیش روی کسب‌وکارها است. به همین علت بهتر است پیش از خرید آن، در رابطه با اثرات استفاده از CRM روی کسب و کار هزینه‌های مربوط به آن به خوبی تحقیق کنید تا تصمیم‌گیری بهتر و مقرون به‌صرفه‌تری داشته باشید. به این منظور و برای تصمیم‌گیری بهتر و دقیق‌تر شما، ما مزایای استفاده از این نرم افزار را در برابر هزینه‌هایی که عدم استفاده از آن برای شما به همراه خواهد داشت در ادامه بررسی کرده‌ایم. این بررسی و مقایسه‌ها شما را در داشتن انتخاب بهتر یاری خواهند کرد.

با استفاده از نرم افزار CRM در وقت و زمان شما صرفه جویی خواهد شد

زمان یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که بر قیمت‌های تمام شده در حوزه کسب‌وکار شما تاثیرگذار خواهد بود. اتلاف وقت می‌تواند ضربات مالی بزرگی را به شما و درآمدزایی کسب‌وکارتان وارد کند. مسلما استفاده از نرم افزار CRM می‌تواند نقش بزرگی در صرفه‌جویی در زمان شما داشته باشد و به انجام خودکار یک سری از کارهای اساسی شما کمک کند. با توجه به این موضوع، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که انجام وظایف CRM به صورت دستی تا چه حد می‌توانند زمان شما را تلف کنند و اثرات مخربی بر کسب درآمد شما داشته باشند.

با استفاده از نرم افزار CRM سرعت رسیدگی به مشتری را چندین برابر کنید

CRM یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است که با کمک به تسریع کارها به شما کمک خواهد کرد که نظر مشتری را جلب کنید. رسیدگی سریع‌تر به مشتریان جلب رضایت آن‌ها را به همراه خواهد داشت و جلب رضایت مشتری به معنای افزایش تعداد مشتریان است. به این ترتیب در صورت نبود یک سیستم CRM کارآمد و کاهش رضایت مشتری، درآمد کمتری خواهید داشت.

با استفاده از نرم افزار CRM خطاهای انسانی را به حداقل برسانید

مشاغلی که از نرم افزار CRM استفاده نمی‌کنند و کلیه کارهای خود را به صورت دستی پیش می‌برند، با تعداد بالاتری خطای انسانی مواجه خواهند شد. وجود خطاهای انسانی زیاد به معنای افزایش شدید هزینه‌ها به دلیل این خطاها خواهد بود. از جمله مهم‌ترین این خطاها می‎توان به برآورد اشتباه وضعیت کسب‌وکار، ثبت اشتباه اطلاعات، از دست دادن مشتری‌ها و... اشاره کرد. حال باید با خود بیاندیشید که این خطاها تا چه حد ضررهای مالی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهند داشت؟ یا با حذف نرم افزار CRM تا چه اندازه کسب‌وکار شما هزینه‌های اضافی ناشی از خطای انسانی را متحمل خواهد شد. با بررسی این موضوع، قطعا به اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در کسب‌وکار خود پی می‌برید.

هزینه‌های ناشی از اخذ تصمیمات غلط را به حداقل برسانید

اخذ تصمیمات مدیریتی نادرست قطعا مشکلات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و این مشکلات با هزینه‌های جانبی گزافی همراه خواهند بود. دیدگاهی که نرم افزار CRM در اختیار مدیران قرار می‌دهد، به اخذ تصمیمات مناسب‌تر و سریع‌تر کمک خواهد کرد و میزان اشتباهات را در مدیریت به حداقل می‌رساند. پیش از تصمیم‌گیری در رابطه با خرید یا عدم خرید نرم افزار CRM باید اهمیت دریافت این اطلاعات مدیریتی از طریق CRM را شناسایی کرده و تصمیم بهتری در این رابطه اخذ کنید.

با استفاده ازهزینه‌های ناشی از عملکرد ضعیف تیم را حذف کنید

همان طور که دیدیم، با استفاده از نرم افزار CRM، ارتباط موثرتر و بهتری میان کسب‌وکار و مشتری برقرار خواهد شد. همین ارتباط مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا با سرعت بالاتری از رقیبان حرکت کنید. حال اگر شما اهمیت استفاده از نرم افزار CRM را نادیده بگیرید و از آن استفاده نکنید، مسلما باید هزینه‌های بسیار زیادی را صرف انجام تبلیغات بیشتر و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان کنید تا بتوانید به سطح رقیبان برسید یا از آن‌ها پیشی بگیرید.

قیمت نرم افزار CRM


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس