کد خبر 1372722
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
شورش زندانیان در اکوادور ۴۳ کشته برجای گذاشت

تازه ترین گزارش ها از زندان سانتو دومینگو لس تساچیلاس نشان می دهد که شورش زندانیان و درگیری بین باندهای مواد مخدر روز دوشنبه موجب مرگ ۴۳ نفر شده است.

به گزارش مشرق از تارنمای نشریه گاردین، روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ تکاور پلیس کنترل بخش عمده زندان سانتو دومینگو د لس تساچیلاس، خارج از کیتو، پایتخت اکوادور، را در دست گرفته اند، اما احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد.

وزیر کشور اکوادور، پاتریسیو کاریلو، به خبرنگاران گفت که اکثر قربانیان "با سلاح های سرد سلاخی شده اند".

این ششمین کشتار مرگبار در زندان اکوادور از ابتدای  سال ۲۰۲۱ تا کنون است درگیری و رقابت بین باندهای قاچاق مواد مخدر در زندان های این کشور تا کنون حدود  ۴۰۰ قربانی گرفت.  

بیش از ۳۰۰ زندانی در سال گذشته در زندان های این کشور به طرز فجیعی کشته شدند، از جمله یک قتل عام در ندامتگاه لیتورال گوایاکیل که در آن ۱۱۹ زندانی جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش گاردین، تصاویر وحشتناکی در شبکه های اجتماعی از این تسویه حساب های باندهای موارد مخدر پخش شده که اجساد مثله شده ای را نشان می دهد که در حیاط زندان پراکنده شده اند.

در همین حال، تلویزیون محلی اکوادور تصاویری را پخش کرد که برای بینندگان اکوادوری بیش از حد آشنا شده بود و ده ها تن از بستگان زندانیان را که عمدتاً زنان بودند، نشان می داد که در بیرون از زندان برای دریافت اخبار مربوط به عزیزان خود ناامیدانه منتظر بودند.

فائوستو سالیناس، رئیس پلیس اکوادور، به خبرنگاران گفت: «حجم خشونت غیر قابل توصیف است، گفت که محرک اصلی دعوا و خشونت، انتقال رهبر یکی از باندها از زندانی دیگر بوده.

وی با انتقاد از مقامات قضایی که دستور این انتقال را صادر کرده اند، افزود: حضور این فرد موجب درگیری و خشونت شد.

قتل عام اخیر اولین حادثه خشونت بار در مقیاس بزرگ در زندان سانتو دومینگو در سال جاری است. ۳۳ زندانی نیز در سال ۱۳۹۹ در این زندان کشته شدند که بسیاری از آنها سر بریده و تکه تکه شده بودند.

تحلیلگران می گویند که اوج خشونت در زندان زمانی آغاز شد که گروه های تبهکار محلی شروع به رقابت برای همکاری با کارتل های مواد مخدر رقیب سینالوآ مکزیک و جالیسکو کردند.

اکوادور - که بین کلمبیا و پرو، دو کشور بزرگ تولیدکننده کوکائین در جهان قرار دارد - به دلیل خط ساحلی طولانی اقیانوس آرام و ناوگان بزرگ کشتیرانی و ماهیگیری، یک مسیر استراتژیک قاچاق محسوب می شود.

در چهار ماه اول سال جاری، مقامات اکوادور ۸۵ تن کوکائین کشف کرده اند که دو برابر میزان کشف شده در سال گذشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس