خبرسازی هماهنگ برخی رسانه‌ها درباره گران شدن نان سنتی دروغ است

با توجه به اصلاح نرخ آرد، قیمت انواع نان سنتی همچون لواش، تافتون، سنگک و بربری هنوز در استان‌های مختلف سراسر کشور تغییری نداشته است.

به گزارش مشرق، از ساعتی قبل برخی شایعات مبنی بر  افزایش نجومی قیمت نان در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده درحالی که آرد نانوایی‌ ها و نان سنتی گران نشده است.

بررسی ها نشان می‌دهد که اخبار منتشر شده درباره آرد صنایع و نان فانتزی است که به علت انحراف شدید یارانه آن اتخاذ شده است.

دولت در صورت هدفمندی آرد نان سنتی، یارانه آن را مستقیم به مردم خواهد داد و نان سنتی برای مصرف کننده نهایی گران نخواهد شد.

همچنین امراللهی، مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی در گفتگو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه هیچگونه افزایش قیمت در نان‌های سنتی مانند لواش، سنگک و بربری وجود نداشته است، گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ تعزیرات، گزارش‌ها را به ما اعلام کنند.

بررسی ها نشان می دهد که براساس جدول زیر قیمت هر عدد نان سنتی هر عدد نان لواش دولتی و آزاد به طور متوسط در کشور بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان، نان تافتون بین ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، نان سنگک بین ۱۴۰۰ تا ۶ هزارتومان و نان بربری بین ۸۷۰ تا ۳۵۰۰ تومان بوده و به هیچ وجه تغییری در نرخ ها نداریم.

خبرسازی هماهنگ برخی رسانه‌ها درباره گران شدن نان سنتی دروغ است

خبرسازی هماهنگ برخی رسانه‌ها درباره گران شدن نان سنتی دروغ است

خبرسازی هماهنگ برخی رسانه‌ها درباره گران شدن نان سنتی دروغ است

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    4 4
    مساله مهمتر از قیمت نان، مشاهده تاثیر شدید رسانه های مجازی بر مردم ایران و بی اعتمادی آنها به رسانه های رسمی است. مردم حتی با آنکه نانوایی می روند و به چشم خود می بینند که نان گران نشده، اما باز هم می گویند نان را گران کردند. چرا؟ چون جامعه شبیه یک گله بز است. وقتی یک بز شروع به مع مع کند بقیه بزها برای عقب نماندن از او همان صدا را تکرار می کنند. در چنین شرایط و جامعه ای، وجود اینترنت و رسانه مجازی به معنی اجازه گسترش سرطان در بدن جامعه است.
    • بشار عبدالواحد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      5 2
      کذب نیست و کاملا صحت داره گرانی
    • به بشار عبدالواحد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 2
      نتیجه مزدوری برای سعودی می شود همین بشار وهابی. مردم خودشان سر کوچه می روند و نان می خرند. نیازی به راهنمایی تو ندارند.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 0
      ابله شاید یکی وسط راه گشنه ش شد یا بچه دلش شیرینی خواست یا یکی ساندویچ خواست ... فرداش به بهونه اینکه ارد مخصوص نان سنتی داره میره سمت ساندویچی ها و کیک و کلوچه ای ها اونا رو هم گرون میکنن .. تفاوت اون بزی که مع مع میکنه با تویی ک کامنت بیخود میدی اینه
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      4 0
      ادب و شعور در نظر دادن چیز باارزشی است که به هرکس ندهندش
  • کریم IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    9 4
    خدایا به عزت و جلالتت قسمت میدیم مارو از دست این مسئولین نجات بده پروردگارا صدای مارو می شنوی یا نه؟
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    6 1
    چه دستاورد مهمی! نان سنتی گران نشده و یارانه نان فانتزی میدن
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    8 3
    هر چی می گن دروغه دو روز دیگه خودشون خلافش رو عمل می کنن راست از آب درمیاد !!!
  • یه مامان با حال IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    5 1
    وقتی آرد صنوف گرون شدن ولی نون سنتی گرون نشده یعنی کامل آزاد نشده تو رو خدا یکبار همه ارزها ی ۴۲۰۰تومنی رو ازتمام کالاها بردارید تموم شه بره،ولی هر دیقه قیمت ها رو تغییر ندید چند سال حداقل قیمتها ثابت بشه تا از دست قاچاقچیان خلاص میشیم و به جاش یارانه ها رو افزایش بدید.
    • یه مامان با حال IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      1 1
      من خودم خوزستانی هستم با چشم خودم دیدم نانوایی هایی که آرد دولتی میگیرن ۴۵هزارتومن به قیمت آزاد میفروشن ۲۳۰هزارتومن یه جا باید جلوش گرفته بشه همین نانوایی ها پول کارگر بدبخت رو دلشون نمیاد بدن امیدوارم ازر دولتی از روی تمام کالاها برداشته بشه تا یه عده فقط پول به جیب نزنن منم نگران فقرا هستم امیدوارم دولت یه فکر به حال فقرا بکنه ولی اینجوری دست یه مشت دلال از جیب مردم برداشته بشه همون آدمهایی که با وقاحت تمام هم از توبره میخورن هم از آخور.
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 2
      یه مامی باحال شما میشه اظهار فضل نکنی؟
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    3 0
    هر کجا خرد و دانش بود آنجا دوازده چیز گرد آید: ادب و عفّت و پرهیز و امانت و راستی و شرم و رحمت و نیکویی و وفا و صبر و مدارا و حلم.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    6 1
    چندروز دیگه راست میشه
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    5 0
    واقعا دیگه تیر خلاص به مردم با گرانی نان خواهید زد. وعده های 450 برای هر نفر اینها مردم مسخره کردن است. 450 میدین 1 میلیون میگیرین واقعا اقدامات این دولت هولناکه.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    تلاش دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت نان بی معنی و بیهوده و فرار موقت از واقعیت است که تنها موجب استهلاک عملکرد دولت و بی اعتمادی مردم می شود . چطور می شود قیمت نان ثابت بماند در حالیکه قیمت آب و برق و گاز و دستمزد کارگر و اجاره نانوایی گران شده است!؟!!! بهتر است دولت به جای این تقلای بیهوده و سر در گم کردن مردم قیمت جدید نان را روشن کند .
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    لطفا بداد نانواییها برسید همه بیکار شدن یعده با پارتی ده گونی آرد تمام یارانه ای میگیرن یه عده زحمت کش صب تا شب کار میکنه یک گونی آردم نیمه یارانه نداره نظارت میشد کار به اینجا نمیکشید یارانه آردو بردارین نان سر به فلک میکشه انقلاب گرسنگان آغاز میشه
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 3
    ما نگران نان نیستیم، یه گونی آرد میخریم ودر داخل خانه نان کوردی درست میکنیم جوریه که موقع داغی نبازی به‌ غذا خوردن هم نیست، درضمن انبوه و وسعت بی نهایت جنگل بلوط و استفاده از نان بلوط در صورت نبود آرد کاملا نیازمان رفع میکنه، شما برید فکری به حال خودتان با آن همه کارخانه و نبود آب برسید، درود بر آقای رئیسی و ومجلس و قوه ی قضاعیه هرسه انقلابی
  • سیاوش IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    خوب خدا رو شکر، خیالم بابت گرانفروشی نان راحت شد. طی یک ماه گذشته که نان بربری رو دونه‌ای۱۵۰۰ تومن بیشتر (۵۰۰۰تومن) می خریدم خیال می کردم نان گران شده. امروز که مسئولین این گرانی رو تکذیب کردند کلی احساس آسودگی کردم. فقط یک نکته باقی میمونه. این ۱۵۰۰ تومن اضافی برای چیست؟! فردا باید از شاطر بپرسم. البته خودم یه حدس‌هایی میزنم. لابد یا قسط شرکت آبفا (آب و فاضلاب) است یا کنتوربرق یا عوارض شهرداری یا .... که زحمتش افتاده گردن نانوایی محل! یادم باشه صبح که میرم نانوایی، حتما از شاطر تشکر کنم!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    این قیمتها در روی کاغذ است بیا خودت نون بخر ببین درست میفرمایید شما ها مه نون نمیخورید
  • AU ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    یارانه فقط باید به صورت بن خرید اون هم برای کالای مربوطه و تولید داخل باشه. نه اینکه یارانه ی نان بدهید مردم برند باهاش عطر فرانسوی بخرند.
  • شیوا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    گران نکردند ، اندازه اش را کوچیک کردند . با برادرم رفتیم نان سنگک خریدیم ، آنقدر به هیکل سنگک ها خندیدیم از بس لاغر و کوتوله شده بودند خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس