کد خبر 1370243
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
تالاب گاوخونی جان گرفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از رهاسازی آب به سمت تالاب بین المللی گاوخونی با دبی حدود ۲ متر مکعب بر ثانیه خبرداد.

به گزارش مشرق، حسن ساسانی گفت: در توزیع آب سال‌های گذشته با توجه به نوع توزیع آب سهم ناچیزی از آب به تالاب می‌رسید که با تمهیدی که در توزیع آب اخیر اندیشیده شد آب به نسبت پایدار تری به تالاب بین الملی گاو خونی رسید.

با اتمام آبیاری زمین‌های کشاورزی شرق کانال‌های رودشت، هشتم اردیبهشت بسته شدند وبا تجمیع آب آن در بامداد نهم اردیبهشت کانال رودشت جنوبی با هدف هدایت آب برای تأمین آب تالاب مجدداً باز و درروز دهم آب از انتهای کانال رودشت جنوبی در محدوده شهر ورزنه وارد زاینده رود شد.

به گفته او با این اقدام علاوه بر جریان آب به سمت تالاب آبی که در محدوده شهر ورزنه به صورت محبوس و مانداب تبدیل شده بود و یکی از عوامل نامطبوع و مریضی در منطقه بود نیز تبدیل به آب جاری شد.

ساسانی می‌گوید با اقدامات انجام شده آب با سرعت و دبی مطلوب‌تری به تالاب رسیدکه آب اکنون با دبی ۱.۵ تا ۲ متر مکعب بر ثانیه وارد تالاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: زهاب کشاورزی منطقه و روان آب‌های فصلی سهم به سزایی در پایداری این جریان دارد و امید است با ادامه همراهی همه دستگاهای مربوطه و کشاورزان بتوان این جریان را با حد اکثر زمان به سمت تالاب ادامه داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    باتلاق گاوخونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس