رئیسی

رئیس جمهور گفت: روز قدس روز امید همه مستضعفان، مومنان و مظلومان عالم است، روزی که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می دهد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز(پنجشنبه) در آیین تکریم خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پرداختن به قرآن و قرائت و فهم قرآن و توجه به رهنمودها و هدایت های قرآن برای همگان فرصت بسیار ارشمندی است.

وی افزود: انسانیت انسان در پرتو آموخته‌های قرآن شکل می‌گیرد و به همین دلیل ابتدا به دانستن و فهم قرآن و سپس به خلقت انسان تاکید شده است. اگر انسان ربانی و خدایی شد، انسانیت انسان رقم می‌خورد و حیات طیبه در پرتو آموخته‌های قرآن شکل می‌گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن ظرفیت هدایت همه انسان‌ها را دارد ولی برخی برخوردار نمی‌شوند، گفت: امروز جامعه بشری بیش از همه زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و تمام لایه های زندگی انسان معاصر نیازمند هدایت های قرآنی است.

وی افزود: دولت و همه دستگاه‌های کشور بیش از هر زمان دیگری به هدایت‌های قرآن نیازمند هستند و دولت اسلامی و جامعه اسلامی و نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد و مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای قرآن شود.

رئیسی با اشاره به اینکه امام(ره) احیاگر قرآن بود و رهبری معظم انقلاب اسلامی در این چند دهه به قرآن توجه خاص کردند و مجموعه‌های قرآنی و قرائت و فهم قرآن را رونق دادند،‌ خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به امید و امیدآفرینی دارد و امید و امیدآفرینی در پرتو آموزه های قرآن امکانپذیر است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر مجاهدان فلسطینی در میدان ابتکار عمل را در دست دارند،‌ در پرتو آموخته های قرآن است  وگرنه ساز و برگ نظامی و پول و امکانات در طرف مقابل است،‌ بیان داشت: جوانان فلسطینی می گویند به قران دل خوش کرده اند و در لبنان و افغانستان و یمن هم همین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام یادگار ارزشمند روز قدس را در جمعه آخر ماه مبارک رمضان بر جای گذاشتند، گفت: روز قدس روز امید همه مستضعفان، مومنان و مظلومان عالم است روزی است که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می دهد و ما این نوید را از آیات نورانی قران بهره می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه باید مکتب شهدا، اخلاص، ایستادگی و مقاومت و دلدادگی‌ آنها به قرآن و ائمه را شناخت،‌ تصریح کرد: ان‌شا الله خداوند امید و آرامش را در جامعه اسلامی و مجاهدت و ایستادگی در برابر دشمنان و مایوس کردن دشمنان در این مسیر را تفضل کند.

رئیس جمهور با اشاره به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر شکست این کشور در فشار حداکثری تحریم‌ها گفت: این به برکت ایستادگی و آموخته های قران کریم است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 5
    اسراییل بزودی نابود خواهد شد
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 1
      خخخخ 40 سال شد
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 6
    مرگ بر اسراییل غاصب کودک کش
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    4 1
    فعلا که اسراییل اومد بیخ گوشمون با همه اعراب خلیج فارس رابطه برقرار کرد...
    • DE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      شاه هم خیلی از این زد و بندهای مصنوعی با اسرائیل و امریکا برقرار می کرد ولی اخر و عاقبتش رو دیدیم چی شد! این شیوخ عربی از شاه زرنگ تر نیستند! یکی میخواد اینا رو جمع و جور کنه!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      گوشات ، تا اون ور خلیج فارس رفته!! خخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 2
    به لطف خدا
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    ان شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس