کد خبر 1367268
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
احسان حدادی قانون را دور می‌زند؟

خبر برنامه حدادی برای سفر به آمریکا و شرکت در مسابقه این سوال را مطرح کرده است که آیا این وزشکار قانون فدراسیون دوومیدانی در مورد عدم پرداخت هزینه‌های اردوی برون مرزی را اجرا می‌کند یا نه؟

به گزارش مشرق، قرار است احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک آسیا بار دیگر به آمریکا سفر کند تا به گفته خود در چند مسابقه معتبر شرکت کند و چند روزی را هم زیر نظر مک ویلکینز مربی آمریکایی به تمرین بپردازد تا ایرادت تکنیکی خود را برطرف سازد.

پیش از این فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده بود که بساط اردوهای پرهزینه برچیده می‌شود و تنها بر اساس سطح‌بندی ورزشکاران به میزان هزینه اردوی داخلی به ورزشکارانی پرداخت می‌شود که قصد حضور در اردوها و مسابقات برون مرزی را دارند و مابقی هزینه باید به صورت شخصی یا از طریق اسپانسر تامین شود.

ماجرای اردوهای احسان حدادی در آمریکا هم یکی از چالش‌های همیشگی دوومیدانی بوده که گاهی موجب انتقاد سایر ورزشکاران شده که چرا چنین هزینه‌هایی باید صرف تنها یک ورزشکار شود. در این شرایط خبر سفر دوباره این ورزشکار به آمریکا بار دیگر به حواشی هزینه‌های دلاری دامن زده است و در حالی که فدراسیون به دلیل بدهی‌های مالیاتی تحت فشار قرار دارد، انتقادات را هم بیشتر کرده است.    

بیشتر بخوانید:

نظر رئیس دوومیدانی در مورد سفر حدادی به آمریکا

علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی به ماجرای سفر احسان حدادی به آمریکا اشاره و بیان کرد: آقای حدادی قرار نیست هیچ اردویی در آمریکا داشته باشد. قبلا هم اعلام کرده‌ایم هر ورزشکاری حتی اگر بخواهد با هزینه شخصی به اردوی برون مرزی برود باید این موضوع در کمیته تخصصی فدراسیون بررسی شود و بعد از تایید به شورای برون مرزی می‌رود. از طرفی اگر فدراسیون هم بخواهد هزینه‌ای بدهد به میزان هزینه اردوهای داخلی پرداخت می‌کنیم.

او افزود: قرار است برای احسان حدادی دعوتنامه ارسال شود که در دو مسابقه سطح بالا شرکت کند. در این صورت هیچ هزینه‌ای از طرف فدراسیون پرداخت نمی‌شود چون بر اساس دعوتنامه هزینه‌های ورزشکار در یک بازه زمانی مشخص بر عهده برگزار کننده مسابقه است. البته هنوز دعوتنامه‌ای نیامده و اگر ارسال نشود حدادی شرکت نمی‌کند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه حدادی گفته باید مدتی را با مربی خود تمرین کند، گفت: وقتی به آمریکا می رود بر اساس برنامه برگزار کننده مسابقه چند روز قبل، حین مسابقه و بعد از مسابقه در آنجا حضور دارند که در این زمان می‌تواند از مربی خود استفاده کند. البته مک ویلکینزهیچ قراردادی با فدراسیون ندارد و در مدتی که حدادی در ایران تمرین می‌کرد به صورت مشاوره‌ای با او در ارتباط بود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه مک ویلکینز بدون قرارداد و دریافت هزینه حاضر به همکاری با احسان حدادی شده، بیان کرد: این یک بحث دوستانه است. فدراسیون قرار نیست هزینه‌ای برای مربی آقای حدادی پرداخت کند. خود من هم تعدادی شاگرد دارم که هیچ هزینه‌ای از آنها نمی‌گیرم. گاهی مربی با ورزشکاری کار می کند که ریالی هم نمی‌گیرد اما وقتی وزشکار به رکورد و عددی رسید دیگر بحثش فرق می‌کند و بحث قرارداد مطرح می‌شود. آقای حدادی هم  در این مدت آسیب داشت و شرایط بدنی خوبی نداشت الان دوباره می‌خواهد به رکوردهای قبلی برسد. از طرفی بحث ۱۵ روز با یکی دو ماه خیلی فرق می‌کند و قرار نیست برای چند روز قرارداد منعقد شود.

رضایی در ادامه افزود: تا این ساعت و این روز فدراسیون هیچ هزینه‌ای برای مربی آقای حدادی پرداخت نکرده است. بعد از این بستگی دارد که آقای حدادی به عدد خوبی برسد که ما مجاب شویم با مربی خود همکاری کند. فدراسیون برای چند روزی هم که قرار است با مربی خود در آمریکا کار کند هیچ هزینه‌ای  پرداخت نمی‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس