کد خبر 1364252
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
مسئولان فدراسیون فوتبال فکر «میز» هستند

کارشناس فوتبال با انتقاد از شرایطی که برای تیم ملی در راه جام جهانی رقم خورده است، گفت: اکثر آقایان به جای تمرکز روی جام جهانی فکر لابی برای حفظ موقعیت خود در فدراسیون هستند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در گفتگویی در خصوص آخرین شرایط تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: در روزهایی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی با سرعت و جدیت در تلاش برای رسیدن به بهترین شرایط ممکن جهت حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان هستند، فوتبال ایران دور خودش می‌چرخد و فرصت طلایی آماده سازی را به ده‌ها دلیل از دست می‌دهد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: حاصل این بی تدبیری را حتماً در جام جهانی خواهیم دید. من قبلاً هم گفته‌ام و امروز هم تاکید می‌کنم با این شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد و این نحوه آماده سازی (بهتر است بگویم نحوه عدم آماده سازی و بی برنامگی)، تیم ملی با ۳ شکست از قطر باز می‌گردد.

وی بیان داشت: متاسفانه در فوتبال ما گاهاً صحبت‌هایی انجام می‌شود که کاملاً خارج از عرف است. به عنوان مثال به ادعای دبیر کل بابت بازی تدارکاتی با یکی دو تیم ملی خیلی قدرتمند و تکذیب آن توسط سرپرست فدراسیون اشاره می‌کنم.

مسئولان فدراسیون فوتبال فکر «میز» هستند

کارشناس فوتبال تاکید کرد: در حالی که باید تمام تمرکز فدراسیون و مدیران ارشد فوتبال روی حضور قدرتمند تیم ملی در جام جهانی باشد، اغلب مسئولان فوتبالی به فکر حفظ میز و سمت خود در فدراسیون جدید و انجام لابی برای این منظور هستند و تنها موضوعی که با جدیت به آن فکر نمی‌شود، تدارکات مناسب و برنامه‌ریزی جهت حضور تیم ملی در جام جهانی است.

اقبالی تصریح کرد: وقتی یکسری از اعضای مجمع و برخی از اعضای هیات رییسه با تعصب برای حفظ سمت و صندلی شان در فدراسیون تلاش می‌کنند، شما نباید انتظاری از تیم ملی در جام جهانی داشته باشید. این درگیری‌ها بر سر منصب و باند بازی در هیات رییسه در شان فوتبال ایران نیست.

مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطر نشان ساخت: فوتبالی که ما در ایران مشغول آن هستیم به شدت بیمار است. این فوتبال سرطانی است و باید برای اصلاح با فوریت مورد جراحی قرار گیرد. فوتبال ما مشکلات ریشه‌ای و اساسی دارد، حرفه‌ای نیست و فقط ادای فوتبال حرفه‌ای را در می‌آورد و ما نمی‌توانیم با این فوتبال «حرفه‌ای نما» خیلی حرف برای گفتن داشته باشیم.

مسئولان فدراسیون فوتبال فکر «میز» هستند

کارشناس فوتبال بیان داشت: این تیم ملی از تیم ملی ۴ و ۸ سال پیش ضعیف‌تر است. شاید نفرات بهتری در اختیار داشته باشد اما از نظر نظم تیمی و تاکتیکی ضعیف‌تر است. تیم ملی امروز روی توانایی‌های فردی ۳ بازیکن به اسم طارمی، سردار آزمونی و جهانبخش نتیجه می‌گیرد. در زمان کی روش تیم ملی یک استراتژی خاص داشت که آن را خیلی خوب اجرا می‌کرد. حداقل تیم ملی در آن زمان می‌دانست چه می‌خواهد. اما امروز ما نه در دفاع به نظم و اقتدار زمان کی روش را داریم و نه در حمله به بلوغ رسیده‌ایم.

وی افزود: تنها شانسی که در جام جهانی داریم این است که فوتبال انگلیس و آمریکا در یک سبک است و اگر از بین ۳ تیم حاضر در پلی‌آف اسکاتلند یا ولز به جام جهانی صعود کنند، ما در گروهی قرار داریم که هر ۳ حریف در یک سبک فوتبال بازی می‌کنند؛ و این به مراتب بهتر از آن است که مثلاً در گروهی قرار بگیریم که یک تیم از اروپا یا منطقه بریتانیا، یک تیم از آمریکای لاتین و یک تیم از آفریقا باشد که ناچار باشیم با سبک مختلف فوتبال بازی کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس