کد خبر 1363137
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
بالگرد کبری

وزارت امور خارجه آمریکا در تداوم سیاست های نظامی گری واشنگتن در مناطق مختلف جهان، فروش سلاح به کشور آفریقایی نیجریه را به ارزش یک میلیارد دلار تایید کرد.

به گزارش مشرق، پس از آنکه قانونگذاران آمریکایی به دلیل ادعای نگرانی در مورد نقض احتمالی حقوق بشر توسط دولت نیجریه با فروش سلاح به این کشور مخالفت کردند، وزارت خارجه آمریکا  فروش سلاح به این کشور به ارزش یک میلیارد دلار را تایید کرد.

در ماه جولای، کمیته روابط خارجی سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با فروش ۱۲ فروند بالگرد تهاجمی "کبرا ای اچ-۱ زی"  ساخت شرکت بل به نیجریه مخالفت کرده بود.

با این حال وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفت که فروش بالگردهای تهاجمی به نیجریه به ارزش ۹۹۷ میلیون دلار را تایید کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: این فروش پیشنهادی، با بهبود امنیت یک شریک راهبردی در جنوب صحرای آفریقا، از اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا حمایت می کند.

بهمن گذشته در حمله یک گروه ۳۰۰ نفره به هشت روستا در منطقه آنکا در ایالت زامفارا نیجریه، ۳۰ نفر از مردم محلی کشته شدند.

افراد مسلح در سال‌های اخیر حملات خود را به جوامع محلی منطقه افزایش داده و هزاران نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود کرده‌اند.

باندهای جنایتکار مسلح اغلب برای غارتگری، سرقت احشام و باج خواهی به شمال غربی و مرکز نیجریه حمله می‌کنند اما حملات به مدارس و مراکز آموزشی نیجریه در دو سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس