کد خبر 1354305
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
ماسک را هرگز زیر چانه قرار ندهید

استفاده از ماسک یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است اما گاهی شاهد آن هستیم که افراد در زمان خوردن و آشامیدن و یا صحبت کردن ماسک را زیر چانه خود قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) با انتشار یک ویدئو به افراد تذکر داده ماسک را زیر چانه یا روی پیشانی خود قرار ندهند، چون این کار علاوه براین‌که مانع گسترش ویروس نمی‌شود بلکه برای پوشنده ماسک هم خطرناک است.

بیشتر بخوانید:

چند رفتار اشتباه در«استفاده از ماسک»

گاهی افراد هنگام خوردن یا آشامیدن یا به ویژه وقتی در هوای گرم یا هنگام ورزش نیاز به نفس تازه کردن دارند، ماسک خود را برمی‌دارند. باید توجه کرد که هدف اصلی از پوشیدن ماسک این است که اگر احتمالاً شما ناقل بدون علامت ویروس باشید، آن را به دیگران سرایت ندهید. بر این اساس دست زدن به ماسک مثلاً برای جابه‌جا کردن آن می‌تواند ماسک را آلوده کند و یا دست شما آلوده شود.

در عین حال سطح پوست صورت به‌طور بالقوه می‌تواند آلوده باشد و تماس ماسک با چانه یا پیشانی می‌تواند ماسک را آلوده کند. بر این اساس برای برداشتن ماسک ابتدا دست خود را با آب و صابون بشوید یا با محلول‌های یا ژل الکلی ضدعفونی کنید. سپس ماسک را از قسمت بند آن بردارید و دقت کنید که دست شما سطح ماسک را لمس نکند. بعد هم ماسک را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

بنابر اعلام سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی، پیش از پوشیدن مجدد ماسک، دوباره دست خود را تمیز کنید سپس قسمت بند آن را بردارید و بپوشید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قریشی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 5
    من این موارد رد خیلی رعایت می کنم ولی چون ما فقط یه ماسک مشترک با خانومم داریم و اون رو همیشه به دسته راهنمای ماشین آویزون میکنیم بعضا خانومم این مسائل رو دیدم که نراعات نمی کنه . البته ما هر دو سه روز یه بار ماسک رو با تکون دادن توی هوا قبل از استفاده می تکونیم تا عوامل آلودگی روش نمونه . ضمنا ما هر شش ماه به شش ماه این ماسک رو عوض می کنیم
    • AE ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      4 0
      شما چیزهای دیگرتون احتمالا مشترک نیست ؟!!چقدر هم زود زود عوض میکنید ورشکست نشید
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 4
    ماسک زدن یک کار اشتباه است.
    • قریشی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 4
      زمان لازمه تا جامعه به این برسن که مراعات پروتکل های بهداشتی کرونا از ابتدا غلط بوده ... اول کار تمام کره زمین رو با وایتکس ضد عفونی کردن، بعد دستکش دستمون کردن، ماسک سه لایه و ان95 گذاشتیم، تمام مواد ورودی به منازل رو ضدعفونی میکردیم، جرات نداشتیم به هیچ جیزی دست بزنیم ... کم کم همه اینا کنار رفت، ماسک هم کمتر شده ... در کل باید بدن به هر نوع عامل آلودگی و بیماریزا در دوزهای پایین آشنا بشه و مصون نگهداشتن بدن از این عوامل خیلی خطرناکتره چون بدن در اینحالت هیچ نوع پاتوژنی بر علیه اومها نداره
    • AE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      3 1
      زنده بودن امثال شما هم اشتباه است
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 1
      مرخرف نگو قریشی. می‌خوای مردم ایران رو آلوده کنی. بدن توان آشنایی با هر عامل بیماری‌زایی رو نداره. ویروس‌های جدید، کمش هم کشنده‌ست. در نهایت می‌تونی خودتو بندازی تو فاضلاب تا بدنت با آلودگی بیش‌تر آشنا بشه
  • امید IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    ماسک را داخل پلاستیک بگذارید تا سطح کثیف پلاستیک را آلوده کرده و پلاستیک سطح تمیز را آلوده کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس