نکونام: قرارداد گومز یک پنجم نیمکت نشینان تیم های دیگر است/ با برنامه می شود خارجی های خوب جذب کرد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: پولی که قرار است به ایبای گومز بدهیم، یک پنجم قرارداد بعضی از نیمکت‌نشین‌های تیم‌های دیگر است.

به گزارش مشرق، ایبای گومز، بازیکن ۳۲ ساله‌ اسپانیایی که بیش از ۲۰۰ بار در لالیگا بازی کرده و فصل پیش هم یکی از بازیکنان تیم بیلبائو بوده، در لیگ قهرمانان آسیا لباس تیم فولاد خوزستان را به تن خواهد کرد. 

بدون تردید جواد نکونام، سرمربی فولاد نقشی کلیدی در این انتقال پر سر و صدا داشته است. تجربه بازی در لالیگا و داشتن ارتطباتات در فوتبال اسپانیا  باعث شده تا نکونام در این شرایط از فرصت های برای تیم هایش استفاده کند.

نکونام درباره حضور این بازیکن اسپانیایی که سابقه گلزنی به رئال‌مادرید و بارسلونا را دارد و با مربی بزرگی به نام مارچلو بیلسا کار کرده توضیحاتی را ارئه کرده است.

* خرید جدید فولاد خیلی سر و صدا کرده و کسی فکر نمی‌کرد که این بازیکن ۳۲ ساله‌ مستقیم از لالیگای اسپانیا به لیگ ایران بیاید.

 متاسفانه حق با شما است و لیگ ایران جذابیت زیادی برای بازیکنان با کیفیت بین‌المللی ندارد. به خاطر مشکلات اقتصادی، قدرت مالی باشگاه‌های ایرانی هم سال به سال کمتر می‌شود. با این وجود من از وقتی کار مربیگری را شروع کردم، تلاشم این بوده که تا جایی که امکان دارد از دانش فوتبال اسپانیا و مربی‌هایی که در این لیگ کار کرده‌اند، استفاده کنم. در مورد بازیکن می‌دانستم کار سخت‌تر است، با این وجود چند بار سعی کردم با کمک دوستان خوبی که در اسپانیا دارم، بازیکن جذب کنم. دفعه‌های قبل از جمله در همین پنجره نقل‌وانتقالات اخیر به دلایلی نشد، اما خدا را شکر این دفعه توانستیم ایبای را که بازیکن با کیفیتی است، برای لیگ‌ قهرمانان به خدمت بگیریم.

** صادقانه بگویید چه چیزی این انتقال را امکان‌پذیر کرد؛ پول یا روابط شما؟

 فکر می‌کنم همه می‌دانند که در فوتبال ایران باشگاه‌هایی هستند که توان مالی بیشتری از فولاد دارند و بسیاری از ستاره‌های لیگ هم در این تیم‌ها بازی می‌کنند. فکر می‌کنم پولی که ما قرار است به ایبای بدهیم، یک پنجم یا یک چهارم قرارداد بعضی از نیمکت‌نشین‌های تیم‌های دیگر است. با قرار داد خیلی خوب توانستیم این بازیکن را جذب کنیم و اگر برنامه ریزی درست باشد می شود بازیکن های با کیفیتی به لیگ آورد.

* چطور این بازیکن را رصد می کردید؟

ما ایبای را جذب کردیم چون او یکی از شاگردان سیگانادا بوده. سیگانادا اولین مربی من در اوساسونا بود و بعد از سال‌ها هنوز رابطه خوبی با او دارم و از او نیز در مورد کیفیت این بازیکن سوال کردم و خوشبختانه این مربی هم گومز را تائید کرد.

* ایبای گومز به دلیل قوانین لیگ ایران درباره تعداد بازیکنان خارجی هر تیم، نمی‌تواند این فصل در لیگ داخلی برای شما بازی کند، آیا امکان دارد فصل بعد قرارداد او را تمدید کنید؟

 ما او را جذب کردیم تا در لیگ قهرمانان آسیا کمک‌مان کند. در حال حاضر هم بیشتر تمرکزمان روی لیگ قهرمانان است‌. برای فکر کردن به فصل بعد لیگ ایران، فرصت زیادی داریم و از حالا نمی‌شود درباره آن با قاطعیت حرف زد.

* ظاهرا فصل آخری که شما در لالیگا بازی می‌کردید، ایبای گومز هم بازیکن بیلبائو بوده. از بازی مقابل او چیزی یادتان می‌آید؟

 نزدیک به ۱۰ سال از آن مسابقات گذشته و من جزئیات زیادی یادم نیست. فقط می‌دانم فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ ما در زمین خودمان دو بر یک بیلبائو را بردیم. در آن بازی گل اول ما با سانتر من و اشتباه مدافع حریف زده شد. امروز یکی از دوستان به من گفت نیمه دوم همان بازی،ایبای برای بیلبائو بازی کرده بود.

* چقدر به درخشش وی امیدوار هستید؟

اگر امیدوار نبودم او را جذب نمی کردم.امیدوارم وی هر چه سریعتر با شرایط تیمی و تفکرات ما اشنا شود و به ما در لیگ قهرمانان اسیا کمک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یه خوزستانی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 0
    خیلی هم عالی. هر بازیکنی میاد فولاد احیا میشه این که خودش عالیه به نظرم نکونام بازیکن رو آزاد میزاره تا از تکنیک های فردی خودش استفاده کنه وزیاد بازیکن رو تحت فشار قرار نمیده که خلاقیت بازیکن رو بگیره در هرصورت امیدوارم تو جام باشگاه ها کلاس بازیش رو به همه عربها دیکته کنه و باعث موفقیت تیم بشه. ان شاءالله.
  • امیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 22
    احتمالا صلواتی اومده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس