وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: امروزه ما جزء پنج کشور اول در سلول های بنیادی در جهان هستیم، این مورد و موارد دیگر مانند شبکه های روستایی و بهداشتی و خدماتی که در نقاط مختلف کشور است ثمره انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق،   بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان ملارد اظهار کرد: بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته ایم و جزء مهم ترین آنها مسائل علوم پزشکی است.

وی در ادامه گفت: قبل از انقلاب آمریکا و اروپا به ظاهر از ما حمایت می کردند ولی ما حداقل خدمات درمانی و پزشک را نداشتیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب حداقل‌ترین امکانات پزشکی را داشتیم بیان کرد: ین نشان می دهد وابستگی به غرب برای ما امکانات نمی آورد برخی تبلیغ می کنند که اگر ما وابسته شویم پیشرفت می کنیم در صورتی که ما وابسته بودیم و پیشرفتی نکردیم.

عین اللهی افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب این است که علا رغم همه تحریم‌ها و مشکلات که برای ما ایجاد کردند ما روز به روز پیشرفت کردیم.

وی ادامه داد: امروزه با وجود اینکه جمعیت ما حدود ۳ برابر شده است همه درمان ها و خدمات را با تکیه بر خودمان انجام میدهیم در واقع یک قدرتی در منطقه در این زمینه کسب کرده ایم.

وزیر بهداشت بیان کرد: از روح بلند امام خمینی(ره) تشکر می‌کنیم که این شرایط استقلال را برای ما به وجود آورد تا ما بتوانیم رشد کنیم.

عین اللهی با اشاره به اینکه در همه مناطق دانشگاه علوم پزشکی داریم بیان کرد: حدود ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف، حدود ۲۰ هزار استاد در رشته های مختلف و حدود ۱۰۰۰ بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت در کشور داریم.

وی افزود: امروزه ما جزء پنج کشور اول در سلول های بنیادی در جهان هستیم، این مورد و موارد دیگر مانند شبکه های روستایی و بهداشتی و خدماتی که در نقاط مختلف کشور است ثمره انقلاب اسلامی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کرونا قدرت‌های اصلی کشورها را نشان داد گفت: کرونا نشان داد قدرت اصلی کشورها به داشتن پول و امکانات نیست، مردم قدرت واقعی یک کشور هستند ایران قوی یعنی ایران متکی به مردم است.

عین الهی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه حدود ۱۴۲ میلیون واکسن در کشور تزریق شده است افزود: وقتی به مردم گفته شد واکسن بزنید همه مردم اقدام کردند و نه تنها در پایگاه‌های وزارت بهداشت در تمام پایگاه‌های بسیج، و همه جا شروع به کار کردند.

وی بیان کرد: با کمک مردم و حضور آنها امروز کمترین تلفات را در بیماری کرونا داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس