امیرعبداللهیان نمایه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جزئیات جلسه امروز اعضای این کمیسیون با امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمود عباس‌زاده مشکینی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) با وزیر امور خارجه، گفت: آقای امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای گروه ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی ارائه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: وزیر تاکید کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ تاکنون به خوبی پیش رفته است. دریافت تضمین‌های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی‌آزمایی تأکید داریم، تاکنون پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

عباس‌زاده تاکید کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی‌رسند. آنچه مهم است رسیدن به توافق، پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ایران خواهان توافق دائم و پایدار است؛ با این حال باید برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم‌هاست محقق شود. طرف مقابل می‌خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    به مردم گزارش بدهید
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      منظورت رعیته ؟!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      گزارش میده
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس