کد خبر 1331615
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۱| افزایش جذابیت طلا با کاهش سوددهی اوراق قرضه آمریکا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۴۷ دلار و ۲۲ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که در آستانه پایان نشست فدرال رزرو در مورد سیاست پولی سرمایه گذاران از هرگونه معامله عمده خودداری می کنند قیمت طلا امروز نوسان محدودی داشت. اما در عین حال نگرانی ها در مورد موضوع اوکراین سبب شد تا قیمت طلا همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ۱۰ هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۴۷ دلار و ۲۲ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از ۱۹ نوامبر رسیده بود.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۸۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «تا زمانی که فدرال رزرو با یک تصمیم جدید بازارها را نترساند و تا زمانی که مطابق انتظار سخن از ۳ تا ۴ نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری در میان باشد» قیمت طلا پایین نخواهد آمد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته در صورت حمله روسیه به اوکراین وضع تحریم ها علیه شخص پوتین را بررسی خواهد کرد. در عین حال رهبران اروپایی نگران محدود شدن تامین انرژی از روسیه هستند که ممکن است در صورت تشدید تنش رخ دهد.

اواخر امروز نشست دو روزه فدرال رزرو به پایان می رسد و به احتمال زیاد بانک مرکزی آمریکا ۴ نوبت افزایش بهره برای امسال در نظر خواهد گرفت که اولین آن افزایش ۰.۲۵ درصدی در ماه مارس خواهد بود.

هرچند در هنگام رشد تورم طلا به عنوان محل امنی جهت سرمایه گذاری به شمار می رود، اما افزایش نرخ بهره می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس