کد خبر 1331344
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
روسیه: ارز دیجیتال نیاز به مقررات دارد، نه تحریم

یکی از مدیران ارشد وزارت دارایی روسیه روز سه‌شنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که تنظیم بازار ارزهای دیجیتال، حفاظت از حقوق شهروندان را ممکن می‌سازد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، ایوان چبسکوف، یکی از مدیران ارشد وزارت دارایی روسیه روز سه‌شنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که تنظیم بازار ارزهای دیجیتال، حفاظت از حقوق شهروندان را ممکن می‌سازد.

وی گفت: اولین کاری که باید انجام شود محافظت از منافع شهروندان، مصرف کنندگان خدمات (رمزارز) و کسانی است که این دارایی ها را می خرند یا از ارز دیجیتال در راه حل های خاص دیگری استفاده می کنند.

این مقام روسیه افزود: در این رابطه، از نظر من، به جای ممنوعیت، به مقررات نیاز است. وی تأکید کرد که مقررات دقیقاً امکان حمایت از شفافیت را فراهم می کند تا از شهروندان محافظت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که وزارت دارایی روسیه (سندی از) مفهوم تنظیم بازار ارزهای دیجیتال آماده کرده و برای بررسی به اداره دولتی ارسال کرده است.

وی گفت: وزارت دارایی فعالانه در تدوین ابتکارات قانونی از منظر تنظیم چنین بازاری مشارکت می کند. ما مفهوم تنظیمی آماده شده را داریم که در داخل وزارت دارایی در حال بررسی آن هستیم و اخیراً به اداره دولتی ارسال کرده ایم.

چبسکوف افزود: در مورد این مفهوم تاکنون هیچ موضع رسمی از سوی دولت وجود نداشته است، اما با این وجود این حوزه فعالیت ماست.

در ۲۱ ژانویه، بانک مرکزی روسیه گزارشی را در مورد ارزهای دیجیتال منتشر کرد، که در آن این بانک ممنوعیت صدور، استخراج و گردش ارزهای دیجیتال در روسیه را پیشنهاد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس