کد خبر 1331333
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
جنگنده پیشرفته چینی تهدیدی بزرگ برای تایوان

تایپه تایید کرد که استقرار جت‌های J-۱۶D چین در منطقه دفاع هوایی تایوان در این هفته با توجه به تجهیزات پارازیت الکترونیکی آنها تهدید جدیدی برای این جزیره محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، تایپه سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش شدید نقض حریم منطقه شناسایی دفاع هوایی خود از سوی چین بود که بزرگترین آن در چهارم اکتبر رخ داد زمانیکه ۵۶ هواپیمای جنگی چینی وارد این منطقه شدند.

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین گزارش کرد، این جنگنده‌های جدید مدل J-۱۶D نخستین بار در نمایشگاه هوایی در چین و در سپتامبر گذشته میلادی به نمایش درآمد.

این روزنامه همچنین نوشت، جنگنده J-۱۶D دارای چهار کپسول پارازیت و دو کپسول جنگ افزار الکترونیک و همچنین دو موشک در بخش تحتانی است. همچنین این جنگنده‌ها قابلیت از بین بردن و هدف قرار دادن رادار برای سرکوب و تخریب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاع هوایی دشمن را دارند.

یک تحلیلگر در موسسه دفاع ملی تحقیقات امنیت تایوان گفت:‌ چنین ظرفیت رادارگریز می‌تواند راهی برای حمله‌ای بی امان به ما باشد. این یک تهدید بزرگ و جدید برای دفاع هوایی تایوان است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 0
    عکسش کو ؟
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      1 1
      همون کپی Su35 روسی است البته ظاهرش وگرنه هیچ جنگنده چینی در یک نبرد واقعی حضور نداشته تا از توانایی های راداری و الکترونیک آن اطلاع دقیق داشت
    • آرش IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      1 0
      کپی سوخو ۳۰ هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس