کد خبر 1331241
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

به گزارش مشرق، کاربرفضای مجازی در توییتر نوشت: به نظر میرسد دنیا در مرحله حساسی از تاریخ قرار دارد و نظم موجود جهانی شاهد تغییر و تحولاتی اساسی است. شواهد و قرائن از آغاز انتقال قدرت، از غرب به شرق و پایان یک جانبه گرایی آمریکا، آن هم با سرعتی بالا حکایت دارد. بروز اختلافات و شکاف عمیق درون جامعه و حاکمیت آمریکا، نابسامانی های حاصل از کرونا، و بسیاری ضعفهای دیگر از جمله اقتصادی و سیاسی، فرصت مناسبی را برای رقیبان جهانی ایالات متحده فراهم کرده تا این دیو زبان نفهم را از اریکه قدرت پایین بکشند، و البته که پایین کشیدن این قلدر وحشی..

 جز با اتحاد و هماهنگی کامل مخالفین برجسته اش یعنی چین، ایران و روسیه امکانپذیر نیست.

یقینا جمهوری اسلامی در جرات دادن به چین و روسیه، و یا شاید متقاعد ساختن آنها برای استفاده از الگوی موفق جبهه مقاومت در تضعیف آمریکا نقش به سزایی داشته است.

همانگونه که از رفتارهای سه ابرقدرت* شرقی بر می آید، بعید نیست داغ کردن همزمان مناطق مورد مناقشه ای مانند تایوان، مرزهای روسیه-اوکراین، و غرب آسیا علیه آمریکا یک تاکتیک هماهنگِ سه جانبه باشد!

حال سوال این است: آیا آمریکا میتواند همزمان با سه قدرت بزرگ وارد جنگ شود؟

 قطعا آمریکای شکننده ی امروز این توان را ندارد، که اگر داشت حداقل از افغانستان فرار نمیکرد و یا در عراق دست به قایم موشک نمیزد!

مانور اخیر روسیه، چین و ایران، تجمع چندین هزار نفری سربازان روسی پشت مرزهای اوکراین، عبور هواپیماهای جنگی چین از آسمان تایوان، و اخیرا پرواز...

 بی سابقه جنگنده های روسیه و سوریه در آسمان جولان اشغالی، آن هم دو روز پس از بازگشت رئیسی از مسکو میتواند حاوی پیامهای بسیار مهمی نه تنها برای آمریکا که حتی برای متحد اصلی اش در منطقه، یعنی اسرائیل باشد!

شخصا فکر نمیکنم آمریکا تا این اندازه احمق باشد که کار را به درگیری...

نظامی با ابرقدرتها بکشاند، که اگر بکشد به شدت مفتضح خواهد شد، هرچند اگر این کار را هم نکند به شکل دیگری متحمل شکستی سنگین میشود؛ اما از آنجایی که برای آمریکا بحث مرگ و زندگی است، با استفاده از تبلیغات و جو روانی نهایت تلاش خود را خواهد کرد...

 تا بدون درگیری و صرفا با تغییر موازنه وحشت به نفع خود بازدارنده شود!

آمریکا فقط زورش به کشورهای ضعیف میرسد که آن را هم با اتکا بر تجهیزات پیشرفته و استفاده از تروریستهایی چون داعش به انجام می رساند؛ و الّا نیروی انسانی آمریکا به شدت ترسو و عافیت طلب است...

 و اگر قرار باشد در معرکه ای واقعی، با ابرقدرتهای برخوردار از ارتش های ورزیده، ایدئولوژیک و مجهز به تجهیزات پیشرفته بجنگد فاتحه اش خوانده است. شخصا معتقدم این آمریکا به هیچ وجه توان و شهامت ورود به جنگ جدیدی را ندارد، خصوصا آنکه مقابلش ابرقدرتی نیز صف آرایی کرده باشد!

آمریکا در میانه یک راه بدون بازگشت

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    14 1
    آمریکا سقوط خواهد کرد
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      6 1
      بعد از سقوط رژیم جلاد آمریکا به غرب گدا باید بگیم "غربگدای مادر مرده" !!!!
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      1 0
      نه فکر کنم "گدای خالی" بهتر باشه!! خخخخخخ
  • سید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    7 0
    هرگز هیچ ابرقدرتی حتا در حالی که در اوج توانمندی خود باشد توان درگیری درچندین جبهه پر زور را ندارد تا چه برسد به یانکی ها زهوار دررفته! هیتلر از وقتی شکست هایش شروع شد که گمان کرد توان شکست روسیه را هم دارد و به شوروی حمله کرد، حال آن که در اثر هجومش به انگلیس چیزی تا شکست کامل انگلوساکسون ها نمانده بود! عثمانی هم از زمانی اضمحلالش آغاز شد که جبهه شرق علیه ایران را باز کرد! یانکی ها هم اینک در عمل خود را در چند جبهه مانند هنگ کنگ، تایوان، کره شمالی، لبنان، عراق، سوریه، فلسطین، کریمه، بلاروس، ایران، ونزوئلا، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه و .... درگیر کرده اند و از طرفی تعداد زیادی از کشورها را هم همواره باید تر و خشک و پشتیبانی کنند مانند اعضای ناتو در اروپا یا ممالک اقیانوسیه و شیخ نشینان خلیج فارس و غیره! این فرصت خدادادی برای ایران است که به بازتوان اقتدار گذشته خود بپردازد! اگر مزدوران داخلی شان یعنی اصلاح طلبان ..ـوع آور بگذارند!
  • رضا IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 0
    هى ميگه ابرقدرت ، ابرقدرت ! ذليل مرده چرا بقيه شو نميگى ؟!خب بگو ابرقدرتى كه كش شلوارش در رفته ! و شلوار از پاش افتاده ! والله بخدا !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس