جو بایدن - نمایه

جو بایدن که در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر به دلیل مشکلاتی از قبیل تورم و گرانی‌ها در آمریکا دچار افت شدید محبوبیت شده است، در نشست کاخ سفید به خبرنگار شبکه فاکس نیوز توهین کرد.

به گزارش مشرق، توهین زشت رئیس‌جمهور آمریکا علیه خبرنگار شبکه فاکس نیوز در جریان یک نشست در کاخ سفید خبرساز شده است.

انتشار فیلمی از پاسخ توهین آمیز جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به سوال «پیتر دوسی» خبرنگار حوزه کاخ سفید در شبکه فاکس نیوز درباره تورم در این کشور، جنجال‌های زیاید ایجاد کرده است.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل روزنامه «گاردین»، فیلم پاسخ زشت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به این خبرنگار شبکه تلویزیونی جمهوری‌خواه را منتشر کردند.

ببینید:

فیلم/ بایدن: پسره احمق عوضی!

پیتر دوسی خبرنگار فاکس نیوز در پایان جلسه «شورای رقابت کاخ سفید» که به منظور بررسی تلاش‌های دولت آمریکا به منظور مقابله با تورم در این کشور برگزار شد، از بایدن درباره تورم سوال کرد.

این خبرنگار آمریکایی با صدای بلند و در حالی که مسئولان برگزاری این مراسم در تلاش بودند او را از جلسه خارج کنند، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آیا به نظر شما تورم، یک نقطه ضعف سیاسی در انتخابات میان دوره‌ای کنگره (۲۰۲۲) برای شما است؟»

دانلود

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بعد از شنیدن این سوال گفت: «نه این یک دارایی بزرگ (برای من و دولتم) است، تورم بیشتر. چه حرامزاده‌ احمقی».

گاردین در گزارش خود درباره این توهین زشت رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «میکروفون دقیقا جلوی بایدن بود اما به نظر می‌رسد که او دارد با خودش حرف می‌زند یا شاد فکر کرده که میکروفون خاموش بوده است».

به رغم ادعای گاردین، باید گفت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سابقه بیان کردن اظهارات زشت و زننده را در کارنامه خود به ویژه در زمان تصدی منصب معاونت ریاست جمهوری دارد.

وی در سخنرانی معروف باراک اوباما درباره کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده در کنار رئیس‌جمهور وقت آمریکا حضور داشت و در پایان سخنرانی اوباما از واژه زشتی برای تاکید بر «موفقیت بزرگ» در هداف قرار دادن بن لادن استفاده کرده بود.

توهین بایدن به خبرنگار فاکس نیوز در شرایطی مطرح شده که نظرسنجی‌ها در آمریکا از وضعیت بد او در میان رای دهندگان آمریکایی حکایت دارد و مردم این کشور از وضعیت جاری تورم، گرانی‌ و خالی بودن فروشگاه‌ها گلایه دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر درباره نظرسنجی‌های اخیر گفته بود: «دیگر اهمیتی به نظرسنجی‌ها نمی‌دهم. البته شوخی می‌کنم. زمانی که درصد مقبولیت بالای ۶۰ بود به آن اهمیت می‌دادم و حالا که به حدود ۴۰ رسیده دیگر به آن اهمیت نمی‌دهم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس