کد خبر 1331092
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که نگرانی ها در مورد شتاب گرفتن روند انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو موجب شده تا اشتها برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا به دلیل تنش ها در اوکراین تا حدود زیادی خنثی شود، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد نوسان محدودی بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با تغییری اندکی به ۱۸۴۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مایکل لانگفورد تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، عوامل کلیدی موثر در بازار طلا سرمایه گذاری های امن به دلیل تنش های ژئوپلتیک و افزایش سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دلیل افزایشی شدن سیاست های پولی هستند.

وی ادامه داد: «بازار نمی داند رویارویی نظامی احتمالی در اوکراین به چه شکل بر بازارهای جهانی تاثیر خواهد گذاشت. گمانه زنی های زیادی در این باره مطرح است و من احتمال می دهم قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان پرنوسان باقی بماند.»

توجه سرمایه گذاران معطوف نشست امروز و فردای فدرال رزرو است و انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا سیگنال هایی مبنی بر افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه مارس به بازار ارسال نماید.

طلا به طور کلی هنگام افزایش تورم با اقبال سرمایه گذاران مواجه می شود، اما هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار می شود.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی نوشتند: «بازار طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نرخ تورم و تاثیر تغییر سیاست پولی آمریکا بر نرخ تورم خواهد بود.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه به بالاترین رقم از اواخر اوت ۲۰۲۱ رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس