ارم سپاه

سردار شریف با اظهار خرسندی از روند خدمت‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از بارش‌های اخیر گفت: ظرفیت‌ها و امکانات سپاه تا بازگشت شرایط عادی به زندگی مردم در خدمت هموطنان عزیز است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با قدردانی از تمامی نیروهای امدادی سازمانی، جهادی و مردمی فعال در امر امداد و خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده در استان‌های جنوبی و شرقی کشور در تشریح اقدامات سپاه و بسیج در این عرصه اظهار داشت: سپاه و بسیج همانند همیشه در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله برف و... با سازماندهی و گسیل امکانات و ظرفیت‌های در اختیار، پیشتازانه و مجاهدانه پای به عرصه خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از بارش‌های اخیر گذارد و با دستور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، نیروی زمینی، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و سپاه‌های استانی درگیر بحران، به حالت آماده‌باش و آغاز عملیات امداد و نجات درآمده‌اند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از همان ساعات اولیه یگان‌ها و تجهیزات سپاه و نیروهای بسیجی عملیات امداد و نجات را در مناطق سیل‌زده و برف‌گیر کشور آغاز و در کنار سایر یگان‌های امدادی به ارائه خدمات اولویت‌دار از جمله نجات، جابجایی، استقرار و اسکان مردم گرفتار در اماکن و نقاط امن و مطمئن مبادرت ورزیدند.

شریف مسدود شدن راه‌های روستایی و بروز مشکلات جدی در عملیات امداد و نجات روستاییان را از دغدغه‌های جدی یگان‌های امدادی توصیف و تصریح کرد: با سازماندهی خوب صورت پذیرفته بلافاصله یگان‌های امداد و نجات بسیجی و پاسدار و دیگر نیروهای جهادی و مردمی ضمن رساندن خود به صحنه؛ عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و مسیرهای روستایی را با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه‌سنگین اعزام شده نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز و هم‌زمان نجات، جابجایی، اسکان و استقرار موقت مردم را برغم شرایط نامناسب جوی به انجام رساندند.

وی با اشاره به فعال شدن خودروهای زرهی امدادی و ده‌ها دستگاه ماشین آلات سنگین مهندسی در منطقه افزود: بالگردهای هوانیروز سپاه نیز عملیات جابجایی و رساندن وسایل گرمایشی، پتو، پوشاک، غذای گرم نان و دیگر اقلام ضروری را عهده‌دار و در کنار ظرفیت سایر نیروهای مسلح و سازمان‌های امدادی به کمک مردم شتافتند.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه تقریباً از مرحله بحرانی عبور کرده‌ایم و اقدامات تکمیلی در راستای بازگشت و استقرار و روستاییان و مردم در محل زندگی خود آغاز شده است گفت: با توجه به شرایط، با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه عصر روز گذشته علاوه بر استقرار گروه‌های پزشکی بهداری نیروی زمینی سپاه، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سیار شهید حاج قاسم سلیمانی نیرو از کرمان به منطقه رودبار اعزام و رسماً خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز به مردم سیل‌زده در این منطقه را شروع کرده است.

شریف تخلیه آب از منازل و معابر و لایروبی، شستشو و پاکسازی خانه‌ها و لوازم را از جمله اقدامات ضروری و در دست اقدام نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده توصیف و خاطرنشان کرد: بازگشایی مطمئن معابر، تقویت و احداث سیل بندهای مورد نیاز روستاها در مناطق سیل‌زده از اقداماتی است که به منظور ممانعت از ورود سیلاب‌ها به مناطق مسکونی و محل زندگی مردم توسط یگان‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام شده است.

وی در پایان با تاکید بر تداوم عملیات خدمت‌رسانی سپاه و بسیج به مردم، به درخواست دولت برای حفظ ظرفیت‌ها و یگان‌های امدادی در منطقه اشاره و گفت: تا بازگشت شرایط عادی به مناطق سیل‌زده و شکل‌گیری روال جاری زندگی مردم در منطقه خواهیم ماند و کمک به هموطنان عزیز را تکلیف و مایه افتخار خود می‌دانیم.

منبع: دفاع پرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس