کد خبر 1330119
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
سازمان لیگ سه میلیارد از بدهی پرسپولیس را داد

اوساگونا پس از جدایی از این باشگاه درخواست دریافت مطالباتش را داشت که با بی‌توجهی مدیران قبلی راه کالدرون را در پیش گرفت و از پرسپولیس شکایت کرد.

به گزارش مشرق، فقط چند هفته پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس بازهم پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بسته شد! پرسپولیسی‌ها که پس از دو سال و چند ماه مطالبات چندصد هزار دلاری کالدرون را پرداخت کرده بودند، این‌بار به‌دلیل عدم‌تسویه‌حساب با اوساگونا مهاجم سابقشان دچار دردسر شدند. اوساگونا که در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد به پرسپولیس پیوسته بود پس از جدایی از این باشگاه درخواست دریافت مطالباتش را داشت که با بی‌توجهی مدیران قبلی راه کالدرون را در پیش گرفت و از پرسپولیس شکایت کرد. کمیته انضباطی فیفا هم باشگاه پرسپولیس را به مبلغ ۹۶ هزار دلار به‌علاوه پنج درصد جریمه دیرکرد (حدود سه میلیارد تومان) محکوم کرد. سرانجام تاریخ موعد پرداخت فرا رسید و پرسپولیسی‌ها هم این پول را تهیه و پرداخت کردند، اما دیروز خبر رسید که با ارسال نامه فیفا به باشگاه پنجره قرمزها مجددا بسته شده است.

 بدهی سازمان لیگ به پرسپولیس چقدر بود؟

 کارگزار اسپانسری باشگاه پرسپولیس ۴۲ میلیارد به سازمان لیگ پرداخت کرد، درصورتی ‌که به‌دلیل ۱۱ دیدار خانگی که پرسپولیسی‌ها تبلیغات محیطی را برعهده دارند باید ۳۳ میلیارد به حساب سازمان لیگ واریز می‌کردند. به همین دلیل هم سازمان لیگ ۹ میلیارد تومان به پرسپولیس بدهکار شد. باشگاه پرسپولیس که در پرونده اوساگونا به پرداخت ۹۶ هزار دلار محکوم شد از سازمان لیگ درخواست کرد رقمی در حدود سه میلیارد تومان از طلب ۹ میلیاردی این باشگاه توسط سازمان لیگ به مهاجم خارجی این تیم پرداخت شود. درخواستی که با موافقت سازمان لیگ خیال پرسپولیسی‌ها را راحت کرد، اما مراحل اداری واریز وجه از طریق بانک مرکزی و دریافت تاییدیه بانک مرکزی سبب شد جابه‌جایی پول زمان‌بر شود. درنهایت بعد از اعلام بسته‌شدن پنجره باشگاه پرسپولیس با انتشار متنی اعلام کرد که با تامین این مبلغ تلاش کرده پرونده این بازیکن نیجریه‌ای را مختومه کند، اما به‌دلیل مشکلات تحریمی و انتقال پول، یک‌بار پول پس از انتقال برگشت خورد، اما باشگاه مجددا اقدام به پرداخت پول کرد که طی دو سه روز آینده با نشستن به حساب وی، به‌زودی پنجره باز خواهد شد. این واکنش با ابهاماتی همراه بود، چون قرار شد سازمان لیگ این پول را پرداخت کند نه خود باشگاه.

 درودگر: پول را به حساب باشگاه واریز کردیم

صادق درودگر درخصوص اینکه چرا پول اوساگونا هنوز به حساب این بازیکن واریز نشده و چرا باشگاه اعلام کرده خودش پول را به حساب بازیکن آفریقایی پرداخت کرده است گفت: «پیرو درخواست باشگاه پرسپولیس سازمان لیگ هفته پیش مبلغ سه میلیارد و یکصد میلیون تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کردیم تا آنها طلب اوساگونا را بپردازند. این پول از حساب باشگاه به حساب مهاجم خارجی واریز شد تا دردسری گریبانگیر این تیم نشود.»

 باشگاه: سازمان لیگ به لحاظ قانونی نمی‌توانست پول را بپردازد

لشگری، مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس با تایید صحبت‌های درودگر مبنی‌بر پرداخت مبلغی از بدهی این باشگاه از سازمان لیگ گفت: «سازمان لیگ به لحاظ قانونی نمی‌توانست مستقیم پولی را به حساب اوساگونا واریز کند. پول این بازیکن باید از طریق باشگاه پرداخت می‌شد، بنابراین سازمان لیگ مبلغ موردنیاز را به حساب ما واریز کرد و ما هم این پول را به حساب اوساگونا واریز کردیم.»

 تا دو، سه روز آینده پنجره باز می‌شود

اعلام خبر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس باعث نگرانی‌های زیاد هواداران این تیم شد. پرسپولیسی‌ها که در فصل‌جاری با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند به‌نظر می‌رسد درخصوص اوساگونا لازم نیست زیاد نگران باشند. پرسپولیس که به پرداخت ۹۶ هزار دلار به‌علاوه سود ۵ درصد سالیانه آن محکوم شد یک‌بار این پول را هفته گذشته به حساب مهاجم آفریقایی سابقش واریز کرد اما به‌دلیل مشکلات تحریمی و انتقال پول، پس از انتقال برگشت خورد. مدیران این باشگاه مجددا اقدام به واریز پول و اعلام کردند طی دو سه روز آینده با نشستن به حساب این بازیکن، به‌زودی پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه باز خواهد شد. البته درباره تسویه‌حساب با کالدرون که به بسته شدن پنجره انجامید هم در ابتدا این صحبت‌ها مطرح شد، اما باز شدن پنجره به درازا کشید و قرمزها را با مشکل بزرگی مواجه کرد، اما به‌نظر نمی‌رسد این‌بار باشگاه در پرونده شکایت اوساگونا به دردسر جدی بیفتد هر چند در ادامه ممکن است به‌خاطر شکایت حدودا یک میلیون دلاری بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان کروات، این اتفاق را تجربه کند!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 2
    طبق قانون خود سازمان لیگ تیمهایی که با طلبکاران خارجی تسویه نکنن حق ثبت قرارداد بازیکن جدید خارجی رو ندارن.. پس چطور با بازیکنان تاجیکی ثبت کردن؟؟الان مثل پرونده گل گهر با تیم خاص برخورد میشه یا بازهم امدادهای غیبی شامل حال تیم مورد حمایت میشه؟؟
  • آذر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    4 0
    پول مفت بیت‌الماله حرامتان باد هم برای پول‌دهنده و هم برای پول‌گیرنده
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 4
    یه جوری میگی انگار از جیبش صدقه داد!! خوب بدهکار بود بابت پول باشگاه که دستش بود، واقعا که!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس