آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران / نزول ایران در رتبه‌بندی جهانی اینترنت

میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت و همراه در ایران تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۱،به ترتیب ۹.۹۲ و ۲۴.۰۳ مگابیت‌برثانیه گزارش شده است.

به گزارش مشرق، وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و طبق آخرین آمار از این وب‌سایت تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۵۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۹.۷۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۰۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

نزول ایران در رتبه‌بندی جهانی اینترنت

میانگین سرعت اینترنت در ایران

در حال حاضر میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۴.۰۳ مگابیت‌برثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۳۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را با ۷ پله سقوط نسبت به ماه گذشته به ۷۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

همچنین در حوزه اینترنت ثابت، میانگین سرعت دانلود در ایران، ۹.۹۲ مگابیت‌برثانیه و میانگین سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را با یک پله سقوط نسبت به ماه گذشته به ۱۴۳ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند.

نزول ایران در رتبه‌بندی جهانی اینترنت

رنکینگ جهانی

نزول ایران در رتبه‌بندی جهانی اینترنت

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه دسامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۸.۳۸ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۱۹.۱۲ مگابیت برثانیه)،کره جنوبی (۱۰۸.۲۶ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۰۴.۴۴ مگابیت برثانیه) و قطر (۱۰۴.۳۰ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۱۹۲.۱۷ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۱۸۷.۵۰ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۵.۹۳ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۶۸.۶۶ مگابیت برثانیه) و موناکو (۱۶۵.۴۷ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 2
    اینترنت در ایران یک شوخی است. البته من می فهمم که موارد امنیتی و اخلاقی سبب شده تا کنترل بر اینترنت افزایش و سرعت آن کاهش یابد و هیچ مشکلی هم با این مساله ندارم. اما نمی فهمم چرا به زور می خواهید مردم از اینترنت استفاده کنند؟ چرا بر اجرای دولت الکترونیک و آموزش الکترونیک اینطور اصرار می کنید؟ چه اشکالی دارد مثل دوره قبل از اینترنت و اتوماسیون به همان صورت دستی کارها را پیش ببرید و نیاز به اینترت را حذف کنید و مردم هم اینهمه محتاج اینترنت کم سرعت و پر از قطعی نباشند؟ اما اینکه یک طرف نظام مردم را به زور وادار به زندگی اینترنتی می کند و یک طرف دیگر همان اینترنت را به زور کاهش سرعت می دهد یعنی وجود درگیری داخلی بین جزایر حکومتی نظام.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    سرعت اینترنت ثابت در ایران داااغااااانه از داغون گذشته اما اینترنت موبایل خدایی خوبه فقط کافیه نت کامپیوتر رو به موبایل وصل کنید سرعت حداقل 5 برابری رو به شکل واقعی تجربه کنید اصلا نیاز به تست سرعتم نیست اما مشکل بزرگ قیمت داره!!!! که واقعا ارزش نداره نمره اینترنت ایران 4 از 10 البته اگه 5 رو رضایت نسبی فرض کنیم
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    سرعت دانلود یک فیلم 50 دقیقه ای با موبایل 4G حدود 50 ثانیه هست. در خود شیراز
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    کل ایران را نمیدونم ولی در شهر خیلی پایین تر هست
  • DE ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 2
    سرعت وبسایت مشرق در آلمان بسیار کند شده از حدود دو هفته ی پیش لطفا بررسی کنید از این آلمانی های نوکر آمریکا هر چی بگید بر میاد.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    سرعت اینترنت ثابت اینجانب (در یکی از کلان شهرهای اینترنت و فاصله دو کیلومتری از مرکز تلفن) هیچگاه از نصف سرعت قرارداد اشتراک بیشتر نشده است و سرعت یک مگابایت (یا هشت مگا بیت) در حد یک رویا و آرزو باقی مانده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس