پرواز مستقیم؛ از کاخ کرملین تا جاده‌های گل آلود کرمان

رئیسی در شرایطی برای ارتقای روابط دوجانبه با روسیه به این کشور سفر کرد و بلافاصله بعد از بازگشت پیگیر حل مشکلات سیل‌زدگان بود و به این پیگیری‌ها بسنده نکرد و شخصا در میان سیل‌زدگان حضور یافت.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری بامداد روز جمعه در پایان سفر ۲ روزه خود به روسیه و در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، ضمن برقراری تماس تلفنی با استاندار کرمان، آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب و شرق این استان را جویا شد.

وی ضمن پیگیری خسارات وارد شده توسط سیل به مناطق جنوبی و شرقی این استان، جزئیات رسیدگی به آسیب دیدگان و اسکان موقت آن‌ها را پیگیری و دستورات لازم به منظور تسریع در خدمات رسانی به سیل زدگان کرمان را به استاندار ابلاغ کرد.

همچنین غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهور عصر روز گذشته (پنجشنبه) به نمایندگی از رییس جمهوری در تماس تلفنی از مسکو با وزیر کشور و استاندار کرمان، وضعیت سیل و سیل زدگان مناطق مختلف کرمان را جویا شد.

رییس جمهوری نیز به تماس تلفنی بسنده نکرد و به منظور بررسی شرایط شهرستان های سیل زده جنوب کرمان عازم جیرفت از توابع این استان شد.

پرواز مستقیم؛ از کاخ کرملین تا جاده‌های گل آلود کرمان

آیت الله رئیسی بعدازظهر جمعه پس از آنکه از طریق فرودگاه جیرفت وارد جنوب استان کرمان شد، بازدید میدانی و دیدار با اهالی سیل‌زده را شروع کرد و در نخستین نقطه به روستای نهضت‌آباد شهرستان رودبارجنوب رفت که بیشترین میزان خسارت را در سیل اخیر و نیز سیل هفته گذشته تجربه کرده است.

وی در این بازدید ضمن مشاهده شرایط زندگی اهالی سیل زده با برخی از مردم از نزدیک به گفت و گو نشست.

رییس جمهوری که در جمع مردم روستای سیل‌زده «نهضت آباد» از توابع شهرستان رودبارجنوب کرمان حاضر شده بود، احداث سیل‌بند را برای رفع اصولی و ریشه‌ای مشکلات این منطقه ضروری دانست.

آیت الله رییسی با تشکر از اقدامات انجام شده در جریان سیلاب اخیر و نیز استاندار و سایر مدیران در امدادرسانی سیل اخیر گفت: پیگیر مشکلات مردم سیل‌زده بودم و به محض پایان سفر مسکو در بین شما حاضر شدم.

تاکید بر پیشگیری و جبران خسارات مردم

وی در جمع اهالی این روستا تصریح کرد: در کنار کارهای کوتاه مدت و امدادرسانی، اقدامات بلندمدت نیز نیاز است که احداث سیل بندهای جیرفت ازمهمترین آنهاست و جزو برنامه های دولت به شمار می رود؛ این مهم سریع پیگیری می شود تا با همت جوانان و مردم منطقه و پیگیری مسئولان دیگر شاهد اینگونه خسارت ها نباشیم.

به گفته رییسی، جبران خسارت کشاورزان و دامداران نیز توسط مسئولان انجام می شود.

رییس جمهوری با اشاره به آبگرفتگی و خسارت به برخی منازل گفت: خسارت خانواده ها که اثاثیه منزل آنان دچار مشکل شده جبران می شود که در برخی نقاط آغاز شده و در حال تکمیل است.

وی به بازسازی و نوسازی منازل نیز اشاره کرد و گفت: شناسایی و شمارش این واحدها توسط مسئولان انجام شده و منازل مردم به‌سرعت نوسازی خواهد شد.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت اینکه مردم باید همچنان حس کنند که دولتمردان در کنارشان هستند گفت: هر مشکلی را با مشارکت مردم می‌توان حل کرد.

پرواز مستقیم؛ از کاخ کرملین تا جاده‌های گل آلود کرمان

آیت الله رئیسی در حاشیه این سفر به خبرنگاران گفت: در این سیل و سیل قبل استان کرمان، دولتمردان و مسئولان استان پای کار و در کنار مردم بودند و مردم هم احساس کردند که دولت در کنارشان است اما این باید برای گره گشایی از کار مردم ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد : در سیل قبلی (هفته گذشته) علاوه بر استاندار، فرماندارن و نیروهای مسلح که در میدان بودند دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور هم به منطقه سرکشی کرد و مصوبات خوبی داشت؛ وزیر کشور نیز بعد از آن به منطقه آمد اما اینها کفایت نمی کند.

رییس جمهوری افزود: دولتمردان باید در همه حوادث در بخش های مختلف در محل حاضر شوند تا مردم احساس کنند که همواره دولت در کنارشان برای حل مشکلات است.

رئیسی با تشکر از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، استاندار، فرماندارن و همه مدیران و دستگاهها که در امدادرسانی دو سیل اخیر در کرمان تلاش کردند گفت: مساله مهم ابتدایی در حوادثی مثل سیل و زلزله امدادرسانی است که از این نظر امدادرسانی خوبی انجام شده است.

باقی مناطق در سفر استانی بازدید خواهد شد

وی افزود: بخش بعد مهم است که پیش بینی های لازم انجام گیرد تا اگر نزولات آسمانی باز شاهد بودیم مشکلی پیش نیاید.

به گفته رییس جمهوری، احداث سیل بندها برای حفظ کشاورزی و جلوگیری از حوادث بسیار مهم است که باید با سرعت در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رفع آبگرفتگی منازل شروع شده، افزود: وسایل منازل و دام مردم که در این سیل دچار مشکل شده باید در اقدامی فوری حداکثر طی ۱۰ روز آینده تامین شود تا مردم احساس نکنند مشکلشان ادامه دار خواهد بود که البته آمار دام های تلف شده تهیه شده است.

وی اظهارداشت: کارهایی بلندمدت در بخش آبخیزداری و آبخوان داری برای جلوگیری از این وقایع ضروری است که باید در منطقه جیرفت انجام شود. از قدیم بحث سیل بند در منطقه مطرح بوده که یک بخشی هم آغاز شده و چندکیلومتری ایجاد کردند اما باید به انتها برسد.

رییس جمهوری با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند تخصیص اعتبار است، اظهارداشت: قرارگاه سازندگی باید موضوع را دنبال کند و اعتبار آن، هم از درآمدهای معادن استان و هم تخصیص بودجه توسط دولت تامین شود تا با یک حرکت جهادی به سامان برسد.

وی افزود: البته کار سیل بندها کاری طولانی مدت است اما حتما باید برای جلوگیری از خطرات سیل در آینده دنبال شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه این سفر، سفر استانی نبود و به صورت دفعه ای به خاطر سیل رخ داد، گفت: امروز می خواستیم مناطق بیشتری هم ببینیم که دوستان گفتند به علت شرایط جوی مقدور نیست، لذا حتما سفر استانی خواهیم داشت و در مناطقی که فرصت حضور نشد، حضور پیدا خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: از همین تریبون سلام خدمت مردم همه مناطق استان عرض می کنیم و امیدواریم با همین روحیه بسیجی که نسبت به انقلاب و ارزش های انقلابی دارند را حفظ کنند؛ روحیه ای که حاج قاسم برای نه فقط مردم استان بلکه برای کل کشور می خواست و امید که ماهم بتوانیم همین مسیر را ادامه دهیم.

وی درباره حل مشکلات هنگام حوادث نیز گفت: باید شرایط اطمینان بخش ایجاد کرد که مساله باید در دولت طرح شود و شهرداری های این مناطق در استان را تجهیز کنیم.

جریان خبر از رییس‌جمهوری جاماند

در واکنش به این اقدام رئیس جمهوری، علی بهادری جهرمی طی پیامی که در صفحه شخصی خود در پیام رسان توئیتر منتشر کرد، نوشت: از کرملین تا کرمان؛   هنوز رسانه‌های داخلی و خارجی مشغول ارائه و تحلیل اخبار سفر مسکو هستند که رئیس‌جمهور به مناطق سیل‌زده کرمان رفت.

وی افزود: وقتی خدمت، تعهدی صادقانه‌ باشد، در پیگیری شبانه‌روزی منافع ملت، خستگی معنایی ندارد.

پرواز مستقیم؛ از کاخ کرملین تا جاده‌های گل آلود کرمان

سپهر خلجی عضو شورای‌عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز طی پیامی در اینستاگرام نوشت: رییس جمهور محترم بعد از یک سفر فشرده و مهم به مسکو که همراه با ملاقات‌ها و برنامه‌های متعدد و راهبردی بود دیشب به تهران بازگشت و هنوز از گرد راه نرسیده، امروز صبح برای سرکشی از حال و روز مردم مناطق سیل زده راهی کرمان شد.

وی افزود: این در شرایطی است که در این چند روز معاون اول دولت و وزیر کشور و... و. هم برای یاری رسانی به مردم آسیب دیده در منطقه حضور داشتند. ذهنم یاری نمیکند تا نمونه ای از این وضعیت را حداقل در چند سال گذشته به خاطر بیاورم.

این استاد ارتباطات تصریح کرد: سفر رییس جمهور به مناطق سیل زده بلافاصله بعد از بازگشت از مسکو حائز ارزشهای خبری شهرت، تازگی و شگفتی بسیار بالاست و به لحاظ نشانه شناسی نشانگر اتفاق دلگرم کننده ای در سطح عالی مدیریت اجرایی کشور است. داریم به مرحله ای می رسیم که جریان خبر از حجم کار و تحرک و سرعت عمل رییس جمهوری جا بماند. این مسأله را به روشنی می‌شود از اولین تصاویری که رسانه ها از این سفر غافلگیر کننده منتشر کرده‌اند، فهمید.

سفر سرزده رییسی به جنوب کرمان درحالی است که وزیر کشور نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق حضور داشت و از نزدیک از مناطق سیل زده بازدید کرد. همچنین از صبح امروز وزیر آموزش و پرورش به جنوب کرمان رفته و بازدیدی از مدارس آسیب دیده از سیل داشته است.

به گزارش مشرق، سیلاب که هفته گذشته خسارت های زیادی در جنوب استان کرمان ایجاد کرده بود طی چند روز گذشته نیز خسارت های دیگری در این مناطق و نیز شرق استان کرمان به بار آورد.

کانون عمده سیل در جنوب استان در شهرستان های رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان است؛ همچنین شهرستان ریگان در شرق استان نیز درگیر سیلاب بوده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    6 0
    الهی که درد و بلاش بخوره تو سر اون که ساعت ۱۰ صبح سر کار حاضر میشد و ایران را تو ۸ سال به اندازه ی ۸۰سال به عقب برگرداند.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      2 0
      الهی آمین!
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    5 0
    اصلاح طلبان با کمک ضد انقلاب دارن همه چی رو وارونه جلوه میدن چون شدیدا از کارایی نیروهای انقلابی وحشت دارن وظیفه شماهاست که مقابله کنید
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 1
    خب اینجوری یعنی اعتماد ندارن
  • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    درود بررییسی ولعنت براصلاح طلبان خائن
  • فرزاد IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    مطمئنا خداوندبلندمرتبه یارویاور جناب حضرت آیت الله رئیسی بوده وخواهد بود .اینو خناسان اصلاح طلب غربگرای شیطان پرست بدانندکه نیروهای جان برکف وانقلابی وولایی باتمام توان وبدور ازهیاهو بااستفاده ازتوان نیروهای جهادی وظایف انسانی خودرا تمام وکمال انجام خواهند داد
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    بقدری مملکت بخصوص در این ۱۰سال اخیر در جا زده و بجای پیشرفت به عقب بازگشته که دیگر کوچکترین مسائل باعث بحران ها و مشکلات خسارت آور جدی میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس