ایرباس سفارش قطر برای ۵۰ هواپیمای A۳۲۱ را لغو کرد

شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد که یکی از قراردادهای خود را با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برای ساخت ۵۰ فروند هواپیمای A۳۲۱ که این شرکت قطری برای باز کردن مسیرهای جدید به آن نیاز دارد، لغو کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از عرب نیوز، ایرباس روز پنجشنبه با اعلام لغو این قرارداد، اختلاف با یکی از بزرگترین مشتریان خود یعنی قطر ایرویز را که بر سر جت های A۳۵۰ زمینگیر شده و تحویل نشده شروع شده بود، عمیق‌تر کرد.

انتظار می‌رود این اقدام به یک درگیری دادگاهی کمتر دیده شده منجر شود در حالی که جلسه رسیدگی به شکایت قطر ایرویز در مورد غرامت ۶۰۰ میلیون دلاری به خاطر نقص‌های هواپیماهایA۳۵۰  قرار است در هفته ۲۶ آوریل در لندن برگزار شود.

منابع آگاه درباره این موضوع اعلام کردند که ایرباس از قرارداد خود برای هواپیماهای  A۳۲۱به دلیل بحث های اساسی که در جلسه برنامه ریزی دادگاه بر سر اختلاف هواپیماهای A۳۵۰ در روز پنجشنبه در یکی از شعبه های دادگاه عالی بریتانیا مطرح شد، کنار می کشد.

سخنگوی ایرباس پس از تشکیل پرونده ای که قبلاً توسط بلومبرگ گزارش شده بود، گفت: ما تأیید می کنیم که قرارداد ۵۰ هواپیمای A۳۲۱  را با قطر ایرویز مطابق با حقوق خود فسخ کرده ایم.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود شرکت قطر ایرویز با فسخ قرارداد A۳۲۱ مبارزه کند، چرا که گفته است قصد دارد این جت‌ها را تحویل بگیرد.

این در حالی است که این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است تا زمانی که اختلاف بر سر فرسایش سطح هواپیماهای بزرگ‌تر از مدل A۳۵۰ حل نشود، از گرفتن هواپیماهای بیشتر از ایرباس خودداری می‌کند.

این شرکت هواپیمایی هیچ اظهارنظر فوری در مورد قرارداد A۳۲۱ نداشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    21 6
    قطر کشور فسقلی به علت قدرتش در بازار یقه ایرباس رو تو دادگاه میگیره.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      14 5
      ربطی به قدرت و اندازه کشور نداره. یک موضوع تجاری و حقوقی هست
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 1
      قطر وسعت و جمعیت کم و پول زیاد اگر قطر بجای این جمعیت اندک 80 میلیون جمعیت و وسعت زیاد داشت پول این چیزارونداشت مثل خانواده 8 نفری و خانواده 3 نفری با حقوق ثابت
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      مساحت قطر 11586 کیلومتر مربع جمعیت قطر 2675522 در سال 2016 -----------------------------------------------------
    • سروش IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      فرانسه غش در معامله کرده و کالای معیوب داره تحویل میده اون هم جت مسافربری که با جان مردم سرو کار داره ایرباس باید پاسخگوی مشتریانش باشه داره پولش جنس خوب میگیره اما آشغال تحویل میده.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    مثل اینکه ایرباس هم زده بخط ایرانخودرو سایپا!
  • میثم IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    در واقع ایرباس با اینکار خواسته به قطر ایرویز بگه قدرت دست منه و خیلی خودتو دست بالا نگیر که فکر کنی هر کاری میخوای بتونی بکنی. اینهمه ایرلاین a350 دارن هیچکدوم این مشکلو نداشتن این حتما یه گندی زدن پرسنلش میخوان ایرباسو بچاپن ولی ایرباس با اینکار رسما ب جور جواب داد. قطر همین الان هم هواپیماهاش پاسخگوی جام جهانی ۲۰۲۲ نیست و از رقیباش عقب میمونه به این خاطر براش بهتره با ایرباس صلح کنه و در واقع به همبن خاطر ایرباس سفارش a321 رو لغو کرده. الکی که نیست پول چندتا هواپیمارو واسه خسارت خواسته ، رییس قطر ایرویز اکبر الباکر خیلی مغروره و فکر میکنه همه زیردستشن. ایرباس خوب بهش جواب داد خوشم اومد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس