کد خبر 1328578
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
مرگ تلخ 2 کودک در سیل در جنوب و شرق کرمان / وضعیت بحرانی است

با ادامه بارش ها، شرق و جنوب کرمان در وضعیت بحرانی قرار گرفت و چهار شهرک مسکونی و یک روستا در شهر رودبار جنوب به دلیل خطر سیلاب تخلیه شدند.

به گزارش مشرق، فرماندار شهرستان رودبار جنوب گفت: به دلیل شدت بارش و خطر سیلاب از بامداد سه شنبه  دستور تخلیه چهار  شهرک مسکونی غدیر، شهید پیکان، فرهنگیان و ولایت صادر شده است.

پرورش افزود: سر ریز شدن آب رودخانه‌ها از جبالبارز جنوبی باعث ورود حجم زیاد آب به سمت رودبار شده و منطقه در معرض خطر سیل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: راه ارتباطی رودبار با زهکلوت از اواخر وقت روز دوشنبه  بسته شده است و امکان رفتن به این منطقه وجود ندارد و به دلیل شرایط جوی امکان استفاده از بالگرد هم نیست.

فرماندار رودبار اظهار کرد: روستای کروچان که ۱۲۰ خانوار دارد در محاصره سیل قرار گرفته که به کمک نیروهای امدادی تخلیه شده و خانواده‌ها در مدارس زهکلوت اسکان داده شدند و پتو، موکت، چادر و  غذا در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان این که در حوزه برجک ۱۶ روستا در معرض سیل قرار گرفتند و راه ارتباطی ۱۶ روستا نیز قطع شده است، افزود: در حوزه کوهستانی چاه ابراهیم ۲۳ روستا در معرض سیل قرار دارند و به آن ها دسترسی نداریم و در بخش مرکزی روستای نهضت آباد یک و ۲ و روستای ترازه در معرض سیل قرار دارند.

۴۴ روستای کرمان در معرض خطر سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم شرایط استان کرمان را  بحرانی ذکر کرد و گفت :  با توجه به شدت بارش ها ۴۴ روستا در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

سعیدی خاطرنشان کرد: شدت بارش ها در مناطق شرقی، جنوب و جنوب غربی بوده است و شهرستان های ریگان، رودبار جنوب، قلعه گنج ارزوئیه  و عنبرآباد در معرض سیلاب و روان آب ها هستند.

وی از مسدود شدن ۲۱۲ راه روستایی ، قطع برق ۴۹ منطقه ، قطع آب ۳۲ روستا ، قطع شبکه مخابرات ۳۰ روستا و همچنین مسدود شدن ۳ راه اصلی و ۷ راه فرعی روستایی خبرداد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان  از استقرار نیروهای امدادی راهداری و عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم خبر داد و افزود: امدادرسانی همچنان ادامه دارد و اسکان اضطراری هم در  حسینیه ها و مساجد در حال انجام است.

فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم از مسدود بودن ۱۳ راه روستایی جازموریان خبر داد و گفت : امدادرسانی به ۶۰۰ ساکن این روستا به محض مساعد شدن شرایط جوی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به بارش‌ها و طغیان رودخانه ها امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده در حال انجام است.

چهارمین غرق شدگی سیل در کرمان

با غرق شدن کودک پنج ساله کهنوجی آمارغرق‌شدگان به چهار نفر رسید.به گفته شهریاری، بخشدار چاه مرید کهنوج این کودک   نزدیک آبراهه رفته بود که ناگهان داخل آن سقوط کرد و پس از مدتی پیکر بی جانش از آب خارج شد.

جاده ریگان- ایرانشهر درآب فرو رفت

بر اساس این گزارش، جاده ریگان به سمت ایرانشهر درآب فرو رفت و حدود ۷۰روستا ارتباط شان قطع شده است. فرماندار ریگان اظهار کرد: سیلاب شدید و بی سابقه جاده ریگان- ایرانشهر را در آب فرو برده و شدت بارندگی در مناطق کوهستانی بر شدت آب رودخانه‌ها در ریگان افزوده است.

باقری، وضعیت ریگان را بسیار بحرانی اعلام کرد و گفت: طغیان رودخانه پا سرخ به دلیل آب زیاد به گفته اهالی در۴۰سال گذشته بی سابقه است.

وی ادامه داد: به دلیل طغیان رودخانه‌ها و سیلاب شدید امکان امداد رسانی به روستاهای محاصره در سیلاب وجود ندارد و اکنون ۱۵ روستا در اطراف شهر و ۵۰ روستا در کوهستان ارتباط شان قطع شده است و به آب، برق و تلفن دسترسی ندارند.

کشف پیکر دومین کودک مفقودشده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از پیدا شدن پیکر بی‌جان کودک پنج ساله‌ای که در جریان سیل شهرستان ریگان مفقود شده بود طی عصر دیروز خبر داد.  فلاح روز سه شنبه با اشاره به غرق شدن دو برادر  هشت و پنج ساله در رودخانه ای در روستای ناصرآباد چاه ملک از توابع شهرستان ریگان طی دو روز قبل، افزود: این دو  برادر  هنگام  بازی در حاشیه رودخانه به درون آب افتادند و غرق شدند.

دستور فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی

سردار شریف سخنگوی سپاه از دستور سرلشکر سلامی فرمانده کل  سپاه به فرماندهان نیروی زمینی ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و سپاه های استانی برای افزایش و تداوم خدمات و امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف در مناطق مختلف خبر داد.

منبع:رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس