کد خبر 1328489
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷
سندرز: افغانستان با فاجعه بشری مواجه است

سناتور ایالت ورمونت آمریکا با اشاره به احتمال بروز فاجعه بشری در افغانستان از دولت این کشور خواست تا میلیاردها دلار پول بلوکه شده دولت افغانستان را آزادسازی کند.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر نسبت به اوضاع بحرانی در افغانستان هشدار داد.

سندرز در این پیام توییتری نوشت: «افغانستان با فاجعه بشری مواجه است. من از دولت بایدن می‌خواهم که فورا میلیاردها دلار بلوکه شدن دولت افغانستان را آزادسازی کند تا به جلوگیری از این بحران کمک شود و از مرگ میلیون‌ها انسان در این کشور جلوگیری شود».

قطع کمک‌های خارجی و مسدودشدن دارایی‌های افغانستان در پی روی کارآمدن طالبان، منجر به بحران انسانی در افغانستان شده‌است.

به تازگی کمیته بین‌المللی نجات در گزارشی گفته است که ناامنی غذایی احتمالًا در سال ۲۰۲۲ عمیق تر خواهد شد؛ زیرا افغانستان با کمبود مواد غذایی، افزایش سریع قیمت مواد اولیه و خشکسالی مداوم مواجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    بر پدر يانكى ها لعنت كه با وحوش طالب ساخت و پاخت كردند و به جون يه ملت رنجور انداختند. كثافت ها دروغ ميگن دين ندارند آخه حكومت كردن به چه قيمتى ؟! اين بلايى بود كه ترامپ بى پدر به جون منطقه انداخت و بايدن ريقو هم ادامه اش داد ، لعنت الله عليهم جميعاً .
  • مهران IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام شاید یکی از راههای برون رفت افغانستان از وضعیت موجود ایران باشد. ایران و چین و روسیه متفقا" می توانند افغانستان را از وضعیت موجود و تحریمهای اعمال شده بر افغانستان برهانند. فاجعه ایی که بصورت نامحسوس در افغانستان در حال رقم خوردن است در آینده مستقیما" متوجه همسایگان افغانستان بخصوص ایران و پاکستان خواهد شد. در مذاکرات وین، ایران می تواند شرطی را برای رفع تحریمهای افغانستان در معاهدات خود بگنجاند. باید بعنوان یک مسلمان و یک کشوری که مشترکات زیادی با مردم و کشور افغانستان داریم بکمک آنها بشتابیم و در سدد رفع اختلافاتمان با این کشور ستمدیده و استعمار و استکبار زده باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس