کد خبر 1328263
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
شیائومی به فناوری شگفت انگیز UWB دست یافت

فناوری UWB قرار است جایگزین حسگرهای نور مادون قرمز شود، این فناوری UWB در مقایسه با فناوری مادون قرمز انرژی کمتری مصرف می‌کند.

به گزارش مشرق، اخیرا شرکت‌های پیشرفته تولید تلفن همراه به استفاده از فناوری UWB روی آورده اند. فناوری Ultra-Wide Band یا پهنای باند فوق عریض، که در صنعت به آن UWB نیز می‌گویند، یک فناوری ارتباطی بی سیم می‌باشد که با استفاده از امواج رادیویی کار می‌کندو برای استفاده در برد کوتاه و انتقال سریع و پایدار داده‌ها به کار می‌رود.

شرکت شیائومی اخیراً در یک استارتاپ به نام Ultraception سرمایه گذاری کرده است که بر فناوری UWB تمرکز دارد. فناوری UWB قرار است جایگزین حسگرهای نور مادون قرمز شود، این فناوری در مقایسه با فناوری مادون قرمز انرژی کمتری مصرف می‌کند.

 فناوری UWB از اوایل دهه ۱۹۹۰ نیز با بشر همراه بوده است، در دهه ۲۰۲۰ با فناوری‌هایی که در تلفن‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند و ردیاب‌ها گنجانده شده بود به آسانی در دسترس عموم قرار گرفت. مهم‌تر از همه SmartTag Plus و Apple Airtags بودند که در سال ۲۰۲۱ با استفاده از فناوری UWB راه اندازی شدند.

SmartTags‌ها با استفاده از بلوتوث به کیف پول، حیوانات خانگی و سایر اشیاء متصل شده و در صورت گم شدن می‌توانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید. با استفاده از فناوری UWB این ردیابی با هزینه کمتر و دقیق‌تر انجام می‌شود، زیرا این دستگاه‌ها قرار نیست روزانه به پریز برق متصل شوند.

شیائومی اعلام کرد که از این فناوری برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند خود استفاده خواهد کرد. با کمک الگوریتم‌های محاسباتی نرم‌افزاری و فناوری UWB، شیائومی به موقعیت‌یابی در سطح سانتی‌متری و دقت اندازه‌گیری زاویه ۳ درجه دست پیدا کرده است. شیائومی می‌گوید فناوری UWB به تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های هوشمند قابلیت‌های ادراک فضایی (چیزی شبیه یک GPS داخلی) می‌دهد.

در حال حاضر، تنها شیائومی میکس ۴ از فناوری UWB پشتیبانی می‌کند، امیدواریم که با آخرین به‌روزرسانی، شیائومی از این فناوری در دستگاه‌های بیشتری استفاده کند.

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس