امارات تاوان دخالت های خود را می پردازد

یک تحلیگر یمنی ضمن اعلام اینکه امارات بیشتر شبیه به یک شرکت تجاری فرامرزی است تا یک کشور، به سران این کشور توصیه کرد با توجه به سست بودن بنیانشان دیگران را آزار ندهند.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه (دیروز) تأیید کرد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

یحیی سریع: با موشک‌های «ذوالفقار» و «قدس ۲» امارات را هدف قرار دادیم

پیش از آن اعلام شده بود، تانکرهای سوخت در منطقه صنعتی «المصفح» و فرودگاه بین‌المللی ابوظبی توسط یمنی‌ها هدف گرفته شده‌اند.

«عبدالله سلام الحکیمی» تحلیلگر سیاسی یمنی (مقیم لندن) در واکنش به این عملیات در توییتر خود نوشت: تلگراف فوری به سران امارات! شما می‌دانید که به یک شرکت تجاری فرامرزی نزدیکتر هستید تا به یک کشور به معنای متعارف آن. بنیان شرکت شما شکننده است بنابراین دیگران را آزار ندهید، به آنها تعرض نکنید و سرزمینشان را اشغال نکنید زیرا آنها به شما آسیب می‌رسانند، شرکت و خانه شیشه‌ای شما را به هم می‌ریزند. دست از آزار یمن بردارید و اگر سنگ‌هایشان قوی است آنها را سرزنش نکنید.

وی ادامه داد: از مردم امارات! شما هم تاجرید و تمام وجودتان بر پایه پول و تجارت است. شما یک کشور استعماری نیستید و نخواهید بود، به تجاوز خود به یمن پایان دهید و نیروهایتان را از سرزمین یمن خارج کنید.

منطقه صنعتی المصفح  که هدف گرفته شده در جنوب غرب ابوظبی است و از مهمترین مناطق اقتصادی در امارات عربی متحده به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های صنعتی و خودروسازی بعلاوه قدیمی‌ترین بندر امارات در این منطقه قرار دارد و این منطقه شامل املاک تجاری و مسکونی بسیاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 14
    کسی هم که خانه و خانواده نداره و هیچ کشوری هم قبولش نداره تکلیفش مشخصه
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      13 0
      تا کی از خانه و خانواده حرف بزند، مسلما آدمهای بیشرف، نمی دونند که دفاع از سرزمین و ناموس و دین، چه ارزشی دارد، یمنی های قهرمان و مومن، با چنگ و دندان از کشورشون در برابر تجاوز جلادهای روزگار، دفاع می کنند و به فضل الهی پیروز خواهند شد، کار امارات که فاحشه خانه بین المللی شده، از این به بعد خیلی سخت خواهد بود.
  • دبیر IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    امارات،قطعا بر لبه تیغ حرکت می کند،وهرلحظه به سمتی چرخش می کند،،،این کشور،راهبردش حفظ سود در معاملات است ،،راه این کشور وعربستلن گفتگو ورفع جنگ خانه مانسوز یمن درسایه همکاذی وتفاهم با مزدم یمن است،،امارات بداند جنگ برایش سم مهلک است
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 3
    کلا توی خاورمیانه خونه همه شیشه‌ای است
  • ناشناس IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    آن زمان که اماراتیها و سعودیها و کویتی ها به صدام پول میدادند تا به ایران فشار بیاورد . آن زمان که رزمندگان مظلومانه به خاک می افتادند . باید فکر این را میکردند که آه مظلومان یک زمانی دامنشان را بگیرد . آسیاب به نوبت .. دنیا دار مکافات است برادر .
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 4
    این شامل حال ما هم میشه
  • مانی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    اماراتی که با حدود صد موشک غرق اعماق مسشود به چه جرات و به امید که و چه به دیگران حمله ور میشود؟.
    • افشین IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      پول زیاد باعث تکبر میشه و البته همین تکبر باعث تبدیل شدن به نوکر گردن کلفتها میشه و از اینکه خودش رو قاطی اونا بکنه حتی بعنوان یک مهره لذت میبره.
  • فرزاد IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    تامیتوانید امارات وعربستان را موشک باران کنید چون این حکام خودفروخته جززبان زود نمی فهمند پس درنگ نکنید برای پایان دادن به جنگ دائما امارات وعربستان را موشکباران کنید تاملحدین سرعقل آیند.
  • افشین IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    يمنيها اگر میخواهند زودتر جنگ تمام شود و پیروز شوند باید دو مورد را بیشتر از بقیه مورد تاکید قرار دهند. اول منابع اقتصادی آنها از پالایشگاه گرفته تا اسکله های بارگیری و نفتی و چاههای نفت گرفته تا خطوط لوله را بزنید و نابود کنید و دوم پایگاههای هوایی آنها را. بدون قدرت هوایی آنها در روی زمین و آب هیچی نیستند. البته اگر زیر ساختی در یمن مانده و دشمنان آن را زدند متقابلا زیر ساختهای آنان را بزنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس